Gå til innhold

Hvor gammel bør de være for å se game of thrones?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 15 årsgrense på det. I følge kinoregler kan da en 13-åring se det. Men er det innafor? 

Personlig synes jeg ikke game of thrones er så farlig, men mulig jeg er herda. 

Anonymkode: 21ddf...74a

Skrevet

15 år. 

Det er mye vold, og voldelige detaljer. For ikke å snakke om voldelig sex. I en scene får en mann knust skallen mot et gulv, og alle detaljer er synlige. Jeg hadde vært merket for livet hvis jeg skulle de slikt i en alder av 13

Anonymkode: bdfba...752

Skrevet

15. Ikke en dag under. 

Skrevet

Man burde få se den når man er 10

Skrevet

13 år går fint.

Anonymkode: 63898...6a2

Skrevet

Jeg ville definitivt ikke vist det til en 13-åring, og synes egentlig ikke det er noe for 15-åringer heller. Jeg har ikke sett så mange filmer med 18-årsgrense i mitt liv, men dem jeg har sett har inneholdt mye mindre eksplisitt vold og stygge bilder enn GoT. Der har man seksuelle overgrep, grov vold, henrettelser (blant annet ved levende brenning) og tortur, i tillegg til hæren med råtne lik. Jeg er litt usikker på hva som skal klassifisere til 18-årsgrense hvis ikke GoT skulle ha det. 

Anonymkode: 2c0c2...9c7

Skrevet

Incest, grov vold, grove voldtekter, henrettelser av både barn og voksne, psykopater i fri dressur.... Bør være minst over 15 år

Skrevet

Her i huset blir det 25🤣 Det pules over en lav sko, de får bli voksne først.. 

Anonymkode: 3e9f4...bc4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her i huset blir det 25🤣 Det pules over en lav sko, de får bli voksne først.. 

Anonymkode: 3e9f4...bc4

Du tenker at puling er verre enn flådde lik?

Anonymkode: 2c0c2...9c7

Skrevet

18 mener jeg.

Anonymkode: f8a5a...606

Skrevet

Spurte 15 åringen min her, han har sett mange episoder i vinter, og han sier det burde vært 18-års grense....

Han tåler mye vanlig action, siden han har en 3 år eldre bror har han blitt introdusert for en del litt for tidlig, men han sier denne serier er makaber.

Anonymkode: 763ea...31a

Skrevet

Ville egentlig sagt 18 år jeg da. Fy søren så mye fæle scener der de viser grove detaljer. Halshugging, moste ansikter, avkappede kroppsdeler, drap av barn og babyer, folk blir levende brent, flådde lik, halshugging av hester, voldtekter osv. 

Hadde ALDRI i livet latt 13-åringen min se denne serien! 

Anonymkode: 6a26a...746

Skrevet

Skal vi se... sex, drap, likskjending, halshugging, incest, barnedrap, voldtekt... joda, det er nøyaktig det jeg ønsker at tolv-trettenåringer skal se.

Anonymkode: 6ee4c...94c

Skrevet

Jeg har ikke så gamle barn, så skal ikke svare så bastant, men kanskje fra 16 eller 17 ? Min gutt er 13 år og det er helt uaktuelt for ham å se GOT!

Anonymkode: a7030...4e9

Skrevet

Ville ikke latt dem se det før de er 18. Utrolig at det er 15-årsgrense på den. 

Skrevet
1 time siden, morendin_2006 skrev:

Er du riv ruskende gal 

Anonymkode: c2c20...1d0

Skrevet

Min snart 15-åring får ikke se det selv om han får se en del andre ting han ikke er gammel nok til å se. GOT er bare så ufattelig groteskt voldelig, verre enn nesten noe annet jeg har sett, så jeg tenker det er like bra han venter MINST til han er fylt 15, helst senere. Men det er jo en VELDIG bra ig gøy serie, så jeg unnar ham jo å se den også. Men bare ikke ennå.

Anonymkode: 1ccd3...621

Skrevet

Det er et så forkvaklet menneskesyn inspirert av middelalderen. 

Hvis barnet ser det som 15-åring, burde man ha en samtale om kvinnesyn, menneskesyn, seksualisert vold og grov vold generelt. 

Jeg forstår fascinasjonen, har en 13-åring som snakker om GOT selv (skolesnakkis), men det er herlt uaktuelt. 

Anonymkode: ceebb...e48

Skrevet

Ingen bør se game of thrones! Ingen!

Si meg, hvordan er den serien oppbyggende på noen som helst måte?

Hva får du ut av det? 

Slike ting er for sosiale avvikere som er 5mm fra å havne i fengsel.

Anonymkode: c33f7...6a9

Skrevet

Jeg er passert 40 og ble mildt sagt sjokkert den gangen jeg begynte å se denne serien. Kjente jeg burde egentlig stoppe og droppe det, men nysgjerrigheten vant selv om jeg skalv og var kvalm til tider, samt hjertebank. Men etter 3-4 episoder var jeg herdet og tålte det bedre. Gjorde ikke lengre såå inntrykk alt det fæle. Merkelig. Og IKKE noe jeg vil vise min egen sønn. Han blir 12 snart og ser fortsatt barne og ungdomsgreier. Vil nekte ham å se GOT til han er minst15-16 kanskje, får se an hvordan han er da. 

Anonymkode: af9b9...70c

Skrevet
7 timer siden, morendin_2006 skrev:

Er du sjuk??

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva får du ut av det? 

Jeg skrev over at det bl.a. var et forkvaklet menneskesyn, men veldig mange, meg inkludert, tåler bra å se serien. 

Jeg elsker episke dramaer som GOT og LOTR, serier som TWD, Black Summer, Dexter, Breaking Bad, Shameless, Californication og Killing Eve. 

For mentalt modne og oppegående mennesker er dette uproblematisk. Jeg napper ikke vingene av fluer eller plager katter. Jeg er feminist, sosialist med utdanning innen sosiologi og psykologi. Allikevel elsker jeg å se på ting som er drøyt og hvor folk har et lemfeldig forhold til moral og grenser. 

Det er allikevel en grunn til at jeg ikke lar min umodne 13-åring se på dette. 

Anonymkode: ceebb...e48

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Hva får du ut av det? 

Du kan ikke være helt frisk.

Anonymkode: a744a...3a4

Skrevet
39 minutter siden, rita v. skrev:

12 år går fint.

Har du sett serien selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...