Gå til innhold

Hvorfor slutter foreldre i barnehagen å invitere barna i bursdag siste året?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har førskolebarn i år, og hun har nesten ikke blitt invitert i noen av bursdagene i barnehagen. Bare bursdagene til de andre førskolebarna. 

Derimot har mitt yngste barn som går i samme avdeling blitt invitert! Er ikke det litt spesielt? Å utelate noen få barn fra bursdagen? Føler det er urettferdig at yngste får gå i bursdag etter bursdag, mens eldste som går i SAMME avdeling ikke blir bedt... 

Anonymkode: 58efb...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes veldig rart ut det ja.

Dette hadde jeg tatt opp med pedleder i bhg. 

Anonymkode: ca231...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så rart jeg da. Noen velger å kun invitere årskullet til barnet sitt og slikt fortsetter det på skolen også. Man inviterer ikke alle fra 1 - 7 klasse for å sette det på spissen? 

Og helt greit at unger lærer tidlig at livet ikke er rettferdig og da får du forklare avkommet ditt at nei bare Thes sine venner som fyller og er 4 år blir invitert i bursdag!

Anonymkode: ecba8...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke det er så rart jeg da. Noen velger å kun invitere årskullet til barnet sitt og slikt fortsetter det på skolen også. Man inviterer ikke alle fra 1 - 7 klasse for å sette det på spissen? 

Og helt greit at unger lærer tidlig at livet ikke er rettferdig og da får du forklare avkommet ditt at nei bare Thes sine venner som fyller og er 4 år blir invitert i bursdag!

Anonymkode: ecba8...ebc

For en merkelig kommentar. Det handler jo ikke om at alle 4-åringene blir invitert, det hadde jeg ikke stusset på engang.

Men det er 2-, 3-, 4- og 5-åringene som blir invitert. Men ikke 6-åringene. De er faktisk ikke så mange.. Og de som stenger dem ute er de som er 5 år osv, dvs bare 1 år yngre. 

Vel.. FORELDRENE er vel de som stenger ute her!

Anonymkode: 58efb...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hørtes veldig rart ut det ja.

Dette hadde jeg tatt opp med pedleder i bhg. 

Anonymkode: ca231...964

Men dette skjer utenfor barnehagen. 

Anonymkode: 58efb...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en merkelig kommentar. Det handler jo ikke om at alle 4-åringene blir invitert, det hadde jeg ikke stusset på engang.

Men det er 2-, 3-, 4- og 5-åringene som blir invitert. Men ikke 6-åringene. De er faktisk ikke så mange.. Og de som stenger dem ute er de som er 5 år osv, dvs bare 1 år yngre. 

Vel.. FORELDRENE er vel de som stenger ute her!

Anonymkode: 58efb...3af

Vel, jeg skjønner at det er litt rart om 6åringene ikke blir invitert i bursdagen til en femåring - hvor de inviterer helt ned til 2åringene. Det er en veldig merkelig inndeling, syns jeg, og da burde de heller valgt å invitere 4, 5 og 6åringene. 

Men hva i all verden er "5 år osv"? For om dette gjelder alle femåringene hadde jeg skjønt frustrasjonen din, men om det har skjedd en gang til en femåring, og resten til de som er 4 og 3 år så tenker jeg du burde la det gå. Jeg ville selv ikke invitert førskolebarna i bursdag til min snart 4åring, nettopp fordi hun ikke leker med dem og de er mye eldre enn henne.

Anonymkode: 6233d...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg skjønner at det er litt rart om 6åringene ikke blir invitert i bursdagen til en femåring - hvor de inviterer helt ned til 2åringene. Det er en veldig merkelig inndeling, syns jeg, og da burde de heller valgt å invitere 4, 5 og 6åringene. 

Men hva i all verden er "5 år osv"? For om dette gjelder alle femåringene hadde jeg skjønt frustrasjonen din, men om det har skjedd en gang til en femåring, og resten til de som er 4 og 3 år så tenker jeg du burde la det gå. Jeg ville selv ikke invitert førskolebarna i bursdag til min snart 4åring, nettopp fordi hun ikke leker med dem og de er mye eldre enn henne.

Anonymkode: 6233d...c13

Ingen av 2- og 3-åringene inviterer til bursdag. Men de blir invitert selv. 

Det er 4- 5- og 6-åringene som feirer bursdager. Og det er KUN 6-åringene som inviterer jevnaldrende

Anonymkode: 58efb...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder selvsagt ikke alle, men har sett at det gjelder de fleste.

 

hi

Anonymkode: 58efb...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går det ann å ta det opp med FAU? (Heter det FAU i bhg og?🤔)

Anonymkode: c1bd4...9fd

Hos oss heter det S.U

Anonymkode: 6ab30...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går det ann å ta det opp med FAU? (Heter det FAU i bhg og?🤔)

Anonymkode: c1bd4...9fd

 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss heter det S.U

Anonymkode: 6ab30...ac1

Har hørt begge deler. Men ser ikke helt vitsen, siden det er 1,5 mnd igjen av barnehageåret. Men ser jo det er sårt.

Anonymkode: 58efb...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var snodig, men jeg hadde ikke brydd meg altså. Da min gikk i bhg var det mange som inviterte tidlig, andre sent, noen ba hele avdelingen, noen etter kjønn og noen etter alder. Jeg selv hadde ikke barnebursdag før han var førskolebarn, og da inviterte vi kun de andre førskolebarna. Folk er forskjellig.

Anonymkode: 3e2d8...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har førskolebarn i år, og hun har nesten ikke blitt invitert i noen av bursdagene i barnehagen. Bare bursdagene til de andre førskolebarna. 

Derimot har mitt yngste barn som går i samme avdeling blitt invitert! Er ikke det litt spesielt? Å utelate noen få barn fra bursdagen? Føler det er urettferdig at yngste får gå i bursdag etter bursdag, mens eldste som går i SAMME avdeling ikke blir bedt... 

Anonymkode: 58efb...3af

Hæ? Det hadde jeg tatt opp med barnehagen med engang. Det er for dårlig! 

Jenta vår har alltid bedt søsken i bhg. Selv om den ene er liten eller stor, så kjenner de hverandre. Samme om det er gutter eller jenter. T.o.m da storesøsteren til den ene hadde begynt på skolen så ble hun bedt. Kjipt å ikke bli bedt til en du har gått sammen med i bhg i mange år bare fordi du har begynt på skolen. Eller hvis lillesøster går på liten og jeg vet at moren ikke får barnevakt så lett, så er hun hjertelig velkommen også. 

Viktig at du sier i fra ! Gjør det gjerne i dag 😊uff. Stakkars barn 😭

Anonymkode: 951f4...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var snodig, men jeg hadde ikke brydd meg altså. Da min gikk i bhg var det mange som inviterte tidlig, andre sent, noen ba hele avdelingen, noen etter kjønn og noen etter alder. Jeg selv hadde ikke barnebursdag før han var førskolebarn, og da inviterte vi kun de andre førskolebarna. Folk er forskjellig.

Anonymkode: 3e2d8...026

Tydeligvis !😒

Anonymkode: 951f4...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er minst en av skolestarterene som er vanskelog å ha med å gjøre, voldlig eller frekk. For å unngå problemer i selskapet er det enklest å utelate det årskullet eller det kjønnet.

Anonymkode: a6c83...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Det hadde jeg tatt opp med barnehagen med engang. Det er for dårlig! 

Jenta vår har alltid bedt søsken i bhg. Selv om den ene er liten eller stor, så kjenner de hverandre. Samme om det er gutter eller jenter. T.o.m da storesøsteren til den ene hadde begynt på skolen så ble hun bedt. Kjipt å ikke bli bedt til en du har gått sammen med i bhg i mange år bare fordi du har begynt på skolen. Eller hvis lillesøster går på liten og jeg vet at moren ikke får barnevakt så lett, så er hun hjertelig velkommen også. 

Viktig at du sier i fra ! Gjør det gjerne i dag 😊uff. Stakkars barn 😭

Anonymkode: 951f4...7a3

Man kan da ikke ta dette opp med barnehagen??!! Dette er jo utenfor barnehagens arena. Dette må du heller ta opp med foreldrene til de barna det gjelder, hvis du føler du må det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har førskolebarn i år, og hun har nesten ikke blitt invitert i noen av bursdagene i barnehagen. Bare bursdagene til de andre førskolebarna. 

Derimot har mitt yngste barn som går i samme avdeling blitt invitert! Er ikke det litt spesielt? Å utelate noen få barn fra bursdagen? Føler det er urettferdig at yngste får gå i bursdag etter bursdag, mens eldste som går i SAMME avdeling ikke blir bedt... 

Anonymkode: 58efb...3af

Vi inviterte bare de i samme årskull på samme avdeling. 

Anonymkode: b0894...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...