Gå til innhold

Hva når far ikke godkjenner at barnet skal ha Vipps???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Oppretta vipps til ungdommen. Da må far og godkjenne, men det har han ikke gjort. Hvordan få orden på det da? Nå får hun ikke sendt penger i vipps, bare tatt imot, og da er jo halve poenget borte. Er det noe banken kan overstyre?

Anonymkode: e235a...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du snakke med far. Har han sagt noe om hvorfor han ikke vil godkjenne det? 

Anonymkode: 0d0c6...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du snakke med far. Har han sagt noe om hvorfor han ikke vil godkjenne det? 

Anonymkode: 0d0c6...889

Vi snakker ikke sammen. Og han lar være å godkjenne fordi han kan. Han er maktsyk og elsker å ødelegge der han kan ødelegge.

Anonymkode: e235a...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du  eller ungdommen snakke med han. Du har jo hatt sex med han så må vel være mulig å ta en telefon. Ellers får du innkalle til møte hos fvk, så får de hjelper dere leddene bagatellen.

Anonymkode: 12842...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten må du  eller ungdommen snakke med han. Du har jo hatt sex med han så må vel være mulig å ta en telefon. Ellers får du innkalle til møte hos fvk, så får de hjelper dere leddene bagatellen.

Anonymkode: 12842...988

Han har ikke sett barnet sitt på 3 år. Men det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte på om banken kan overstyre det sånn at det er mulig å få vippsen i orden

Anonymkode: e235a...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han har ikke sett barnet sitt på 3 år. Men det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte på om banken kan overstyre det sånn at det er mulig å få vippsen i orden

Anonymkode: e235a...e6b

Er det kun du som har omsorgen for barnet? Da skal det vel ikke være nødvendig at far samtykker? Er det ikke bare å spørre banken? 

Anonymkode: 0d0c6...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det kun du som har omsorgen for barnet? Da skal det vel ikke være nødvendig at far samtykker? Er det ikke bare å spørre banken? 

Anonymkode: 0d0c6...889

Vi har dessverre felles foreldreansvar så da må han godkjenne. Tenkte å høre om noen hadde erfaring.

Anonymkode: e235a...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har ikke sett barnet sitt på 3 år. Men det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte på om banken kan overstyre det sånn at det er mulig å få vippsen i orden

Anonymkode: e235a...e6b

Jeg hadde ingen egenerfaring, men leste en artikkel da det kom for barn, at de  kan overstyre det. Selv ikke hvis far er død eller ikke har foreldreansvar. Men at det er noe de skulle ordne etterhvert. 

Anonymkode: 21615...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei banken kan ikke overstyre det.

Når far har foreldreansvar og ikke ønsker at barnet skal ha det, så kan ikke barnet få det.

 

Anonymkode: df13f...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved delt foreldreansvar må begge foreldrene signere på alt som gjelder barnet - selv om far ikke har hatt kontakt på mange år.

Dessverre. 

Anonymkode: b9d4a...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke overstyres. Jeg og faren til sønnen har delt foreldreansvar, pga han ikke vil gi det fra seg. Det er jo litt upraktisk etter at han flyttet til England i fjor. Så jeg måtte få han til å godkjenne for at sønnen skulle få vipps. Hvis han ikke hadde godkjent, hadde han ikke fått det. Dumt, men slik at det så lenge man har foreldreansvar. 

Anonymkode: 903cb...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke. Har nettopp gjort det samme. Du må snakke med fylkesmannen å sende inn søknad om å få være verge alene i banksammenheng.

Anonymkode: 16285...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ikke. Har nettopp gjort det samme. Du må snakke med fylkesmannen å sende inn søknad om å få være verge alene i banksammenheng.

Anonymkode: 16285...0df

Oij? Er det en mulighet!? Det visste jeg ikke! Tusen takk! Sender jeg bare inn skjema eller ringer jeg eller hva? 

Anonymkode: e235a...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oij? Er det en mulighet!? Det visste jeg ikke! Tusen takk! Sender jeg bare inn skjema eller ringer jeg eller hva? 

Anonymkode: e235a...e6b

Det er mulig ja. Ringte banken for å spørre hva jeg skulle gjøre siden vi ikke har kontakt med far og de sa at det var eneste mulighet da. Ringte fylkesmannen og de ba meg fylle ut et vergeskjema. Det ligger på nett, men det er litt knotete å finne fram så hvis du ringer og snakker med dem kan de sende det i posten.

Anonymkode: 16285...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig ja. Ringte banken for å spørre hva jeg skulle gjøre siden vi ikke har kontakt med far og de sa at det var eneste mulighet da. Ringte fylkesmannen og de ba meg fylle ut et vergeskjema. Det ligger på nett, men det er litt knotete å finne fram så hvis du ringer og snakker med dem kan de sende det i posten.

Anonymkode: 16285...0df

Det er helt fantastisk! Tusen hjertlig :) hvis det er et generelt vergeskjema så vet jeg hvor jeg finner det! Takk igjen :)

Anonymkode: e235a...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreldreansvar alene (far bor i utlandet så det er mest praktisk slik, vi er venner), kan banken da overstyre? Han har jo heller ikke Vipps selv av samme grunn.

Anonymkode: d0523...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har foreldreansvar alene (far bor i utlandet så det er mest praktisk slik, vi er venner), kan banken da overstyre? Han har jo heller ikke Vipps selv av samme grunn.

Anonymkode: d0523...e47

Om du har foreldreansvar alene kan ikke banken kreve andre underskrifter enn din.

Anonymkode: df13f...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som en skriver at fylkesmannen kan frata eksmannen din ansvar for barnets økonomi.  

Jeg fylte ut et skjema og sendte fylkesmannen.  Fylkesmannen informerte så banken og eksmannen min om at jeg fikk det økonomiske ansvaret alene.  Jeg vet ikke om vipps-nekt er god nok grunn, men det finner du ut av.  I mitt tilfelle hadde eksmannen forsynt seg av barnets konto uten grunn.  Da sønnen min skulle få vipps holdt det at jeg signerte.  

Anonymkode: 45469...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...