Gå til innhold

Ta vare på mat-rester. Hvordan bruke opp igjen ferdig kokt gulrot? Eller pasta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar jo vare på en del. Feks gryterett, pølse, lasagne, kjøttkake, osv.

Men vi har ofte makaroni, eller spagetti til overs. Man kan jo ikke akkurat fryse ned kokt makaroni? Og det står seg jo ikke så lenge vil jeg tro, så hva gjør jeg med det? 

Og når det er igjen 3 pannekaker?? 

Og ofte har vi igjen ett par blomkålbiter, en brokkolidusk eller to, en liten potet , og en halv gulrot. Dette kan jo heller ikke fryses..... og dette er jo ferdig kokt, så den gulrota må da bli uggen å vassen til middag i morra ?? 

Anonymkode: e5f4f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rester av poteter, gulrot ol passer i pytt i panne, most i potetmos, i biter i potetsalaten, i en suppe eller bare stekt.

3 pannelaker er supert til lunch i matboksen.

Makaroni og spagetti kan fryses og tines/varmes i saus. Du kan ha det i gratener eller supper eller bare varme det dagen etter med nok saus.

Anonymkode: bd83c...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makaroni kan du lage makaronigrateng av, da kan du ha oppi hvis du har noe kjøtt eller kylling igjen, blomkålen og brokkoli passer fint oppi der. Kan og brukes til fiskegrateng.

Grønnsakene og potet kan fint brukes i suppe,. kjør den med stavmikser så merker man ikke vasne grønnsaker. Ha i makaroni eller pasta etterpå., bare lenge nok til at de blir varme. spagetti kan klippes opp, lettere å spise i suppe da. Grønnsakene kan du og fryse, og bruke til suppe senere

Eller du kan lage pytt i panne av grønnsaker og potet. Ha gjerne speilegg til

Spagetti kan du steke i panna, sammen med litt grønnsaker og noen pølse/skinke/kjøttbolle/kjøttkake biter

Pannekakerester - fylte pannekaker med kjøttdeig, saus og revet ost på toppen

Anonymkode: 305fc...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...