Gå til innhold

Skoleferie og jobb-river av meg håret!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke alle gjør det som passer sin familie best. Noen gjør det som passer dem selv best. 

Anonymkode: 99f3b...230

De fleste gjør det som passer sin familie best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De fleste gjør det som passer sin familie best

Mange foreldre sier det til seg selv, og gjør det som passer seg selv best. 

Anonymkode: 99f3b...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foreldre som gjør det som passer dem selv best og sier at det kommer barna til gode. Barna trives når foreldrene trives osv.. Bare tull.

Anonymkode: be39e...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

De fleste gjør det som passer sin familie best

Det er samme tullet som at alle vet hva som er best for sine barn, bare unskyldnonger for å gjøre som en selv har lyst tol og å slippe å høre på andre med mer kunskap og erfaring.

Anonymkode: 15a9c...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er samme tullet som at alle vet hva som er best for sine barn, bare unskyldnonger for å gjøre som en selv har lyst tol og å slippe å høre på andre med mer kunskap og erfaring.

Anonymkode: 15a9c...784

Jøss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, hør på disse hønene!

Som om det er rene omsorgssvikten å ta en ferie uten barn. Vet dere hva? Det er GULL verdt! 

Jeg får to uker hver sommer, og jeg har ikke dårlig samvittighet ett eneste sekund. Jeg får 2 uker der jeg ikke trenger å vaske klær, rydde, lage mat, ordne og stelle, og være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Jeg kan nyte livet, helt etter min egen timeplan!

Har reist verden rundt uten barn, og det er aldeles fantastisk! 

Selvfølgelig reiser vi på ferie med barnet også, men hvem sier nei til en uke eller to alene? Det er jo luksus 😂

HI! Kjør på! Man er ikke kun mamma. 

Anonymkode: 7af94...5f8

Jeg sier nei til det. Kunne ikke falt meg inn å feriere uten barn. Om det er så fantastisk å leve uten barn burde man tatt et annet valg den gang familieforøkelse sto på planen. 

Anonymkode: baac0...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det må være lov å ha ferie uten barna også. Her får ungene 2 av sommerens ferieuker hjemme . Den ene uken er det sommerskole og da velger vi å jobbe. Den andre uken er de hjemme med venner med en pappa som har hjemmmekontor. Resten av ukene er ungene på ferietur med både meg og far. De ukene barna er hos den andre forelderen velger både jeg og far å dra på voksenferie. Vi har tid til det. Vi har råd til det og vi prioriterer det. Ungene får masse ferie med oss og ingen av ukene er de alene hjemme på dagtid . Alle gjør det som passer sin familie best 

Nå er det ikke alle som alltid har fri i alle ferier, alle langhelger osv slik dere har. Når man kun har 5 uker ferie så fortjener barna at de og får ferie samtidig.

Anonymkode: d9866...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det må være lov å ha ferie uten barna også. Her får ungene 2 av sommerens ferieuker hjemme . Den ene uken er det sommerskole og da velger vi å jobbe. Den andre uken er de hjemme med venner med en pappa som har hjemmmekontor. Resten av ukene er ungene på ferietur med både meg og far. De ukene barna er hos den andre forelderen velger både jeg og far å dra på voksenferie. Vi har tid til det. Vi har råd til det og vi prioriterer det. Ungene får masse ferie med oss og ingen av ukene er de alene hjemme på dagtid . Alle gjør det som passer sin familie best 

Det er ikke vanlig å ha så mye ferie som dere altså.

Vanligvis har man 5 uker i året, og de har man med barna sine.

Anonymkode: 6a7e2...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det må være lov å ha ferie uten barna også. Her får ungene 2 av sommerens ferieuker hjemme . Den ene uken er det sommerskole og da velger vi å jobbe. Den andre uken er de hjemme med venner med en pappa som har hjemmmekontor. Resten av ukene er ungene på ferietur med både meg og far. De ukene barna er hos den andre forelderen velger både jeg og far å dra på voksenferie. Vi har tid til det. Vi har råd til det og vi prioriterer det. Ungene får masse ferie med oss og ingen av ukene er de alene hjemme på dagtid . Alle gjør det som passer sin familie best 

Men her er det ikke snakk om å ha ferie 8-9 uker på sommeren. Hi har tre uker ferie og vil bare bruke to av dem på ungene. 

Alle gjør ikke det som passer familien best, noen gjemmer seg bak ‘er mamma lykkelig så er barna lykkelige’. Det stemmer sjelden, barn er egoistiske små skapninger som syns (med rette) at deres lykke er viktigst. 

Tiden med barnefri 24/7 kommer da jammen meg raskt nok. 

Anonymkode: baac0...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke vanlig å ha så mye ferie som dere altså.

Vanligvis har man 5 uker i året, og de har man med barna sine.

Anonymkode: 6a7e2...f2b

Det er forskjellige ordninger i de forskjellige hjem. Noen har mye fri og andre har lite. Har barn 2 hjem er det enda flere uker med ferie på barna. Når våre barn har ferie så har vi alltid ferie sammen med dem. ( bortsett fra 2 uker om sommeren . Jeg mener at dersom man tar ferie med barna når de har ferie og i tillegg til det har mulighet til å dra på voksenferie så er det helt innafor. Vi jobber mye når vi ikke har barna og det genererer mye overtid som vi tar ut i ferie. Det fungerer for oss. Jeg mener dog at ferie med ungene alltid skal prioriteres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men her er det ikke snakk om å ha ferie 8-9 uker på sommeren. Hi har tre uker ferie og vil bare bruke to av dem på ungene. 

Alle gjør ikke det som passer familien best, noen gjemmer seg bak ‘er mamma lykkelig så er barna lykkelige’. Det stemmer sjelden, barn er egoistiske små skapninger som syns (med rette) at deres lykke er viktigst. 

Tiden med barnefri 24/7 kommer da jammen meg raskt nok. 

Anonymkode: baac0...74b

Hmm ja... jeg ville nok ikke valgt å gjøre det som HI men poenget mitt er fortsatt det samme. Det må være lov å ta noe hensyn til seg selv også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke alle som alltid har fri i alle ferier, alle langhelger osv slik dere har. Når man kun har 5 uker ferie så fortjener barna at de og får ferie samtidig.

Anonymkode: d9866...c98

Vi har ikke fri i alle ferier og langhelger. Vi prioriterer ofte å jobbe når ungene ikke er her. Barna er her halvparten av alle ferier . Utover det så har vi en 70/30 ordning . Jeg er selvsagt helt enig i at ferie med barna skal prioriteres 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hmm ja... jeg ville nok ikke valgt å gjøre det som HI men poenget mitt er fortsatt det samme. Det må være lov å ta noe hensyn til seg selv også. 

Nei. Det må faktisk ikke være lov å prioritere seg selv når det går ut over barna. 

Ingen trenger 1/3 av ferien alene. 

Anonymkode: baac0...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei. Det må faktisk ikke være lov å prioritere seg selv når det går ut over barna. 

Ingen trenger 1/3 av ferien alene. 

Anonymkode: baac0...74b

OK. Da ser vi ulikt på det. Nå kommer det selvsagt også an på hvor gamle barna er. Det er forskjell på om barna er så store at de kan være alene.( styre sin egen dag med venner og aktiviteter). Noe annet er om de ikke kan ha ferie fra pass eller barnehage . Den ene uken barna er hos meg ville de på sommerskole og da er det lite poeng å ha ferie for meg og mannen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hmm ja... jeg ville nok ikke valgt å gjøre det som HI men poenget mitt er fortsatt det samme. Det må være lov å ta noe hensyn til seg selv også. 

Noe hensyn er lov, og noen ganger også nødvendig. Hvis man er to foreldre som prøver å unngå at forholdet blir bare barn og logistikk, kan det sikkert være til alles beste at barna får en uke hos besteforeldre og foreldrene drar på en tur der de bare kan være kjærester. Men man kan ikke gjemme alle egoistiske valg bak "alle gjør det som er best for sin egen familie". Når HI har barna på deltid og likevel prioriterer ferie med kjæresten (som ikke er barnas far) fremfor ferie med barna, da gjør hun det hun selv har lyst til, ikke det som ville ha vært best for barna og dem som familie. 

 

Anonymkode: 99f3b...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jada jada men damen har jo for søren fri fra dem 50% av tiden da de er hos far!! Hun er en gigantisk egoist om hun velger dem bort i sommer.  Skjønner godt at hun har dårlig samvittighet.

Anonymkode: 75430...9c1

Ja, det var i grunnen mitt poeng også.

Anonymkode: 99f3b...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vittig at diskusjonen nå har gått over 3 sider, og Hi ikke er med på den...

Hvor ble det av Hi da tro?

Du må jo begrunne hvorfor du synes det er greit å bare være sammen med barna 2 av 3 uker med ferie du har i sommer? De fleste svarene her viser at du velger ganske annerledes enn folk flest, men du kan jo ha en god grunn til det?

 

Anonymkode: 6a7e2...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ferie fra barna når du er skilt? Det er nok langt mer alvorlig enn koko...

Anonymkode: 68275...423

Støtter..

Anonymkode: 24b55...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig horribelt å ta seg ei uke ferie alene, og to med sine barn? 

Barna skal i tillegg være med sin far mest sannsynlig 2-3 uker. 

Dersom du er en dedikert mor synes jeg ikke det er ille. Er du en mor som stadig skyver barnas behov til side fremfor dine egne, så er det ille. 

Herregud, jeg elsker ungene mine over alt på denne jord, men ei uke hvor ingen skal ha noe eller trenger meg til noe i løpet av de 18-20 årene de kommer til å bo hjemme, vel, det skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Twintipp skrev:

Er det virkelig horribelt å ta seg ei uke ferie alene, og to med sine barn? 

Barna skal i tillegg være med sin far mest sannsynlig 2-3 uker. 

Dersom du er en dedikert mor synes jeg ikke det er ille. Er du en mor som stadig skyver barnas behov til side fremfor dine egne, så er det ille. 

Herregud, jeg elsker ungene mine over alt på denne jord, men ei uke hvor ingen skal ha noe eller trenger meg til noe i løpet av de 18-20 årene de kommer til å bo hjemme, vel, det skjer!

Men det skjer gjerne ikke i skoleferien deres?

Anonymkode: baac0...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det skjer gjerne ikke i skoleferien deres?

Anonymkode: baac0...74b

Hvis de uansett hadde vært hos far kunne jeg godt ha reist ei uke midt på sommeren. Enklere å reise i deres ferie enn midt i en hektisk skoleuke med trening, kamper og lekser. Hun kan jo ta ei ferieuke når de uansett er hos far f.eks. 

Sønnen min er nesten 50% hos sin far, men ses jo mange ganger i uken likevel. Hadde vært enklere å reise alene på tur om han uansett var på ferie med pappaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 22.26, sug lut skrev:

Du vil ha.ferie fra ungene når du uansett ikke har dem full tid? Kvalmt. 

Dette jeg og reagerer på. Er i samme situasjon som Hi. Og skjønner virkelig ikke hvordan hun prioriterer. Men ser dessverre det er flere som tenker sånn. Kjærestetur med den nye kjæresten osv. fremfor å sette barna først. 

Anonymkode: d0516...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4 uker sammen. Barna har i tillegg 5 dager med mormor og 5 dager (man-fre) med farmor. 

Anonymkode: 79119...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang tråd med mange svar, men ingen som har spurt om dette: 

Hva vil ungene da? Vil de ha ferie med deg? Eller vil de være hjemme alene mens du jobber? Ikke alle unger som synes ferie med foreldrene er så stas heller. 

Anonymkode: fad83...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det må være lov å ha ferie uten barna også. Her får ungene 2 av sommerens ferieuker hjemme . Den ene uken er det sommerskole og da velger vi å jobbe. Den andre uken er de hjemme med venner med en pappa som har hjemmmekontor. Resten av ukene er ungene på ferietur med både meg og far. De ukene barna er hos den andre forelderen velger både jeg og far å dra på voksenferie. Vi har tid til det. Vi har råd til det og vi prioriterer det. Ungene får masse ferie med oss og ingen av ukene er de alene hjemme på dagtid . Alle gjør det som passer sin familie best 

Men nå er det heller få her inne som har mer ferie enn deg. 

Anonymkode: 036c3...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...