Gå til innhold

Hva gjør man egentlig med sånn oppførsel? Vi er 40 år!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i ny jobb for nesten et år siden i en nyopprettet stilling. Denne stillingen ble før dekket av flere andre, og ei av disse har problemer med dette. Til stadighet opplever jeg å bli slengt kommentarer etter, å bli forsøkt lurt, eller rett og slett truet. Truslene er med en spøkefull tone, men hvem liker vel å bli "lekeslått" med en brusflaske i hodet i kantinekø? 

Jeg har nevnt dette for min nærmeste sjef, men han svarte bare at jeg ikke måtte bry meg om henne. 

Så hva kan jeg gjøre? Jeg begynner å bli mektig lei, og det går utover trivselen og kvaliteten på arbeidet mitt. Burde jeg rett og slett ta igjen?

Anonymkode: 61630...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kommer det an på hvordan du er som person, men jeg ville nok i første omgang tatt dette opp med personen det gjelder på tomannshånd, sagt at jeg ikke synes vi hadde en grei tone og eksemplifisert den adferden jeg ikke synes var noe OK. Om det da ikke gir seg, ville jeg bedt om møte med verneombud tilstede, og vært tydelig på at du opplever et lite trivelig arbeidsmiljø.

Men om du synes dette er veldig ubehagelig, kan du gå rett til verneombud og be om møte med sjef og verneombud sammen hvor du ber dem ta dette videre medpersonen det gjelder. Ettersom det er sannsynlig at  "erteren" finner ut at det er du som har et problem, tror jeg du kommer lengre med førstnevnte modell.

Ikke greit å ha det slik, lykke til

Anonymkode: a08e6...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfrontere - på en ryddig måte. 

Si noe sånt som at - du, jeg synes ikke det er noe ok at du sier sånn til meg/jeg skjønner at det sikkert skulle være en spøk, men jeg synes ikke det er noe morsomt, el.l. Enkelt og greit, personen blir sikkert furten og sier at det ikke var sånn ment/skulle være en spøk eller liknende, vær raus og si at det går helt fint. Vær den voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må svare, hver gang, helt til hun gir seg.

Du trenger ikke være ufin, eller true tilbake, men rett ryggen og forlang et svar på hvorfor. 

Helt enkle fraser tilbake, hva mener du med det, hvorfor sier du sånn, hva vil du jeg skal gjøre, du må slutte med det der for det er ikke gøy osv.

Om personen blir sur og spør om du ikke tåler en spøk osv så svarer du helt ærlig, joda, jeg tåler en spøk, men det har blitt litt mye fra deg i det siste og jeg lurer på hvorfor.

Anonymkode: cfc6a...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne sagt noe sånt: herregud, nå må du gi deg. Slapp litt av! Har du problemer med meg eller er du alltid så voldsom med folk rundt deg? Se hva hun svarer, og få med deg et « jeg er mektig lei av den barnslige oppførselen din» et sted det måtte passe. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt henne en flaske tilbake, og sagt at neste gang ble det knyttneve. 

 

Men det er meg

Anonymkode: 17050...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...