Gå til innhold

Mattespørsmål💀


Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

Hvordan regner jeg ut hvor mange år 1.000.000.000 sekund er? Jeg henger med når ikke det er flere sekunder enn hva som går opp i timer, men hva når det blir mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke ekspert, men ville ha reknet ut hvor mange sekunder det er i et år, og dele tallet ditt på dette.

Anonymkode: 0d842...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, den perfekte mor skrev:

Hvordan regner jeg ut hvor mange år 1.000.000.000 sekund er? Jeg henger med når ikke det er flere sekunder enn hva som går opp i timer, men hva når det blir mer?

Deler du på 60 får du antall minutter, deler du så igjen på 60 får du timer, deler du på 24 får du døgn, deler du så på 365 får du år. 

Anonymkode: c4bf7...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom heldigvis frem til svaret😅 Men fasiten sier 31 år, og det skal vel rundes opp når det er over en halv? Eller gjelder ikke det når det spørsmålet er hvor mange år? At det skal oppgis i hele år (rundes ned) når ikke de ber om desimaler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, den perfekte mor skrev:

Jeg kom heldigvis frem til svaret😅 Men fasiten sier 31 år, og det skal vel rundes opp når det er over en halv? Eller gjelder ikke det når det spørsmålet er hvor mange år? At det skal oppgis i hele år (rundes ned) når ikke de ber om desimaler? 

Nei, hvis du skal oppgi svarer i hele år blir det 31. Må rundes ned siden det jo ikke er et helt år til. 

Anonymkode: c4bf7...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på oppgaveteksten. Av og til er det bare de årene som er ferdige som teller...

 

Anonymkode: 87f3c...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolket det som om du ville ha mer eksakt svar, så jeg måtte bare regne på det. Så lenge jeg har gjort jobben, deler jeg svaret 😜

 

42CD5B39-6C4B-4436-B958-1700420005EA.jpeg

Anonymkode: 0d22b...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin måte å sette det opp! Tusen takk for tips😘 Kan dere hjelpe med med dette også? Hvor kommer tallet 13 i regnestykket til boka fra?

 

 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud🤦🏼‍♀️ Det var bare flaut🙈 Jeg regnet hele stykket, og fant ikke noe 13😒

 

Tusen takk, hva man kan bruke DIB til altså🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste oppgaven regner jeg raskt i hodet slik. Det mangler bare 13 minutter på at filmen varer to timer. Tar utgangspunkt i minuttene først 22 + 13 = 35. Da har jeg 22.35 - 2 timer = 20.35.

Anonymkode: 5a9f8...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...