Gå til innhold

Kan en 16 åring være hjemme alene over 2 uker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville tro det var tryggere at 16 åringen er hjemme i huset sitt enn gå alene i en storby i USA .

Anonymkode: 35261...f2d

Tenkte ikke storby selvfølgelig, men om de er i området rundt Florydays f.eks, som ikke er langt fra parkene, er det en stor outlet rett i nærheten (ikke at han egentlig hørtes ut som en som er veldig interessert shopping). Er ikke bare storbyer i Florida :) Tryggere for huset i hvert fall, og familien er betraktelig nærmere om noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er rimelig ansvarsløst å reise 2 uker på den andre siden av kloden og la en tenåring være alene hjemme uten nær familie i nærheten 

Anonymkode: dd515...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg flyttet på hybel når jeg var 16 år. Tenker likevel jeg hadde vert litt skeptisk. Både med tanke på at dere ikke har noen i nærheten, og er såpass langt unna om det skulle skje noe. Så jeg hadde nok tatt han med. Han er 16 år, og da er det faktisk ikke han som bestemmer.

Anonymkode: a3c9f...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sommerjobb da jeg var 16 og ble derfor hjemme mens familien var på ferie. Gikk helt strålende. 

Anonymkode: 1bf2b...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen forskjell på å reise på hytta med familie i nærheten fra det å reise på andre siden av verden med kun en «bekjent» som kan oppsøkes ved behov.

Anonymkode: dd515...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva hvis det faktisk skjer noe, ryktene oppstår og det skulle dukke opp et titalls ungdommer...og politiet prøver å få kontakt med dere foreldre? «Nei, er er i USA på 2 ukers ferie....»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt her....lurer litt på hvordan neste generasjons gutter blir. Man vil se de på flyplassen i en alder av 35 med mappen: "Jeg reiser alene" på brystet. Han bor fortsatt hjemme hos mor til han blir gift og ei kone overtar ansvaret, i mellomtiden så sørger mor for å lage matpakke hver dag og om hun må jobbe ekstra så har hun laget middag til han som han kan varme opp i microen...Han får ikke lov å lage middag selv fordi han kan kutte seg i fingeren eller glemme å slå av kokeplaten. 

Slutt å pakk gutter inn i bomull. Gutter over 16 år er faktisk gamle nok til å få barn, selv om det ikke er noen ønskesituasjon, de kan reise alene med fly. Gutten har vært alene hjemme før uten noe problem, leser man det moren sier så kommer han vel mest sannsynlig til å bruke tiden til å spille, spise og sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, TheWitch skrev:

Jeg må le litt her....lurer litt på hvordan neste generasjons gutter blir. Man vil se de på flyplassen i en alder av 35 med mappen: "Jeg reiser alene" på brystet. Han bor fortsatt hjemme hos mor til han blir gift og ei kone overtar ansvaret, i mellomtiden så sørger mor for å lage matpakke hver dag og om hun må jobbe ekstra så har hun laget middag til han som han kan varme opp i microen...Han får ikke lov å lage middag selv fordi han kan kutte seg i fingeren eller glemme å slå av kokeplaten. 

Slutt å pakk gutter inn i bomull. Gutter over 16 år er faktisk gamle nok til å få barn, selv om det ikke er noen ønskesituasjon, de kan reise alene med fly. Gutten har vært alene hjemme før uten noe problem, leser man det moren sier så kommer han vel mest sannsynlig til å bruke tiden til å spille, spise og sove. 

Jeg er ganske sikker på at de fleste her mener det samme om det hadde vært ei jente.  😉

 

Anonymkode: 2cc93...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ganske sikker på at de fleste her mener det samme om det hadde vært ei jente.  😉

 

Anonymkode: 2cc93...ce4

Hadde vel nesten vært verre om det var en jente ;)

Jeg har både gutter og jenter, guttene er 15 og 18 år gamle mens jentene går på barneskolen enda. Jeg "gruer" meg litt til jentene kommer i denne alderen...

Anonymkode: db414...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg vært soleklar før feriebooking:

Enten drar alle eller ingen til USA i år. 

👍

Anonymkode: 6f00a...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 18.14, Anonym bruker skrev:

Er tilbøyelig til å svare nei, men det er nok farget av at jeg etterlot meg tvillingjenter alene hjemme 1 (en) natt nå i påska. Det gikk ikke så bra (overnattingsbesøk av venner uten godkjenning, grising og at eldre søsken som skulle hente ene besøket neste dag stjal både vin og cider fra innvendig bu....fy fader så sint jeg var 🤬).

Men sønnen din er et år eldre, så tror nok at det går bedre. Lurt å ha noen i backup da!

Anonymkode: 65e67...3b5

"eldre søsken som skulle hente ene besøket neste dag stjal både vin og cider fra innvendig bu.."

Høres vel mer ut som om tvillingene har hatt en artig fest 😅

Anonymkode: 48d2a...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...