Gå til innhold

Er det noen av dere som har vokst opp i en «praktiserende» kristen familie men som ikke er kristen i dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har du blitt møtt hos familien etter du har valgt å gå en annen vei enn det du er oppdratt til?

og hva er det som gjør at du ikke er kristen i dag?

Anonymkode: a3c2c...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har. Mine foreldre var nok strengere oppdratt enn vi barna ble. Men livet besto likevel mye av Jesus og Gud hjemme hos oss. Jeg fant vel ut først i voksen alder at jeg ikke helt greide å tro på det lenger. 

Det har egentlig ikke vært noe tema at jeg og min bror ikke er aktivt kristne. Vi er likevel med på fester i menigheten ved ulike anledninger som kan vere hyggelige som julefest, basarer, osv. Vi har jo vokst opp der og kjenner de fleste som er i menigheten så det hadde blitt rart å kutte bånd tvert bare fordi man ikke tror på det samme. Aldri har noen spurt meg om min tro i menigheten heller så vet ikke om de vet at jeg ikke tror lenger eller hva.. 😅

Men må vel legge til at den menigheten er en av de mer liberale der alle er velkomne og det fokuseres mest på Jesu lære. WWJD rett og slett.

Anonymkode: 794dc...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma ville nok påstått det, men å gå i kirka på julaften og kjøpe en barnebibel holdt ikke altså😄, jeg er ateist i dag . Var veldig kristen til jeg ble 9-10 kanskje, da byttet jeg til livssynsundervisning.

Faren min er Humanetiker, men det var ikke noe han snakket om hjemme, fant det faktisk ut da jeg ville bytte til livssyn og man måtte ha én forelder som var utmeldt av statskirken. Jeg finnes ikke åndelig. Det hender jeg tenker jeg burde moderere meg til agnostiker, men jeg tror virkelig ikke det er noe der ute. Jeg liker utrykket non-theist, om guden folk (kristne/jøder/muslimer) tror på eksisterer er han/hun jo uansett helt ubrukelig. Jeg liker heller at man kan plukke gode tanker fra ulike religioner og la seg inspirere av det. Dessverre velger alt for mange å plukke ut det negative, og da er vi tilbake til ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...