Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjenn? Samsoving med baby


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Forstår deg så godt. Det burde være en selvfølge at dere har separate soverom, når den ene "bråker" så mye om nettene, som det høres ut. Du kan da ikke gå gjennom resten av livet uten å sove en hel natt. Vi hadde samme problem. Grusomt. Gikk i vakuum om dagene fordi jeg aldri fikk sove ordentlig. Ble sur og grinete. Vekket mannen når han bråket på det meste, (snorking, tanngniss, prating i søvne, sparking osv)så han fikk heller ikke sove ordentlig. Da vi fikk barn, flyttet mannen på et annet rom fordi han ikke sove ordentlig pga babys lyder. Og han har ikke flyttet tilbake igjen. Nå forsto han hvordan jeg hadde hatt det i flere år. Nærhet, samtale, varme , sex kan man ha på separate soverom og, og også andre steder i huset. Ellers er det jo noe galt med forholdet. Forholdet vårt ble mye bedre når ikke en måtte gå trøtt og grinete gjennom dagene. Lykke til.

Anonymkode: d8569...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha du har ikke en mann med alle disse uvanene og våkner ikke 10-15 ganger iløpet av natta skjønner jeg..

Anonymkode: 

Men delte dere rom før dere fikk barn? I så fall har du jo solgt deg inn på feil premisser, og den stakkars ungen får skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han savner den gode senga?

Kan dere ikke kjøpe en god dobbeltseng som han kan ha på "sitt" rom da, så kan du legge deg sammen med han der for litt sex og nærhet før du går inn på hovedsoverommet for å sove. Eller kanskje dere skal bytte plass, du lar han få hovedsoverommet også tar du gjesterommet selv? Det kan hende hans følelse av å være avvist kommer av at han må sove i en kjip seng på et kjipt rom og han ønsker seg tilbake til hovedsoverommet?

Anonymkode: 34643...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 3,5 år og vi sover fortsatt i samme seng. Men jeg er alene med barnet, så jeg har ikke kastet ut noen mann. Jeg må si jeg skjønner mannen din også, han er jo kastet ut av sitt eget rom i sitt eget hus. 

Når det er sagt høres det ut som at sovesituasjonen har vært et problem FØR babyen kom inn i bildet. Jeg hadde heller ikke klart å sove med en som snorker, snakker i søvne og sparker med bena, og jeg er avhengig av søvn for å klare meg i hverdagen. Så jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort selv. Tror kanskje jeg ville bedt han gjøre noe med snorkingen (vektnedgang eller til legen?) , også ville jeg nok kjøpt en så stor seng at man kan ligge i samme seng uten å merke hverandre. Jeg har en seng som er 210 bred, det vil jeg anbefale når man er flere.

Anonymkode: cb352...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja serriøst!! La meg spørre deg: hvis dim samboer hadde følgende uvaner: snorke,hakke tenner, nattsvette slik at sengetøyet blir vått, sparke med føttene og prate i søvne..ville du ikke vurdert å hatt separat soverom da? Eller er greia her at jeg "velger baby over mannen" er det unormalt å velge barnet sitt over samboer?

Anonymkode: adeb2...2be

Vel, hvis det er så ille for deg, så kan du ikke forvente at forholdet varer. Hvilken mann ønsker ikke å sove i ektesengen med kona si. Du sikkert både svetter, snorker og fiser du og.Ikke rart enkelte menn får seg elskerinner når de har slike koner. Men ser uansett på dette som bare tull, hvis ikke er du jo ikke helt god.

Anonymkode: a4dba...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel for det første er vi ikke gift! Og fpr det andre: hvorfor er jeg ikke vel bevart? Fordi jeg velger å sove med babyen istede for en svett mann som snorker og prater i søvne hele natta???

Anonymkode: adeb2...2be

Du valgte jo dette før du fikk babyen.

Anonymkode: a4dba...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikkje lese heile tråden, men ser du får mykje kjeft for å velge baby framfor mann. Men om du skriv eit nytt innlegg, og spør om du er urimeleg fordi du vil ha eige soverom fordi mannen snorkar og bråkar og sparkar og herjar om nettene slik at du aldri får sove trur eg dei fleste vil vere einig med deg. Og dette bør du seie til mannen òg. Ikkje skulde på barnet. 

Det er heilt øydeleggande å få øydelagt søvnen kvar natt gjennom mange år. Eg har born som søv dårleg og veit kva eg snakkar om. Hadde det vore mannen som gjorde at eg vakna hadde eg ikkje nølt med å ha separate soverom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du har ordlagt deg skylder du jo på babyen og samsovingen. Men det er jo ikke tilfelle, du vil ikke sove på samme rom som mannen pga hans problemer, som ikke har noe med babyen å gjøre. 

Selvfølgelig er det ikke urimelig at mannen vil ha tilbake sin egen seng igjen, og da må dere enten løse problemene hans slik at dere kan dele seng eller rom, eller så kan dere avtale at dere fra nå av har egne rom og innrede mannens rom deretter med god seng osv slik at han ikke sover på "gjesterommet" men på sitt eget rom. 

Forøvrig er samsoving livsfarlig for babyen din og du burde helt uavhengig av problemene med mannen venne babyen til å sove i egen seng. 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Syngensang skrev:

Har ikkje lese heile tråden, men ser du får mykje kjeft for å velge baby framfor mann. Men om du skriv eit nytt innlegg, og spør om du er urimeleg fordi du vil ha eige soverom fordi mannen snorkar og bråkar og sparkar og herjar om nettene slik at du aldri får sove trur eg dei fleste vil vere einig med deg. Og dette bør du seie til mannen òg. Ikkje skulde på barnet. 

Det er heilt øydeleggande å få øydelagt søvnen kvar natt gjennom mange år. Eg har born som søv dårleg og veit kva eg snakkar om. Hadde det vore mannen som gjorde at eg vakna hadde eg ikkje nølt med å ha separate soverom. 

Det er vel måten hun beskriver mannen som gjør at vi reagerer!

Anonymkode: da7e4...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Pobie skrev:

Slik du har ordlagt deg skylder du jo på babyen og samsovingen. Men det er jo ikke tilfelle, du vil ikke sove på samme rom som mannen pga hans problemer, som ikke har noe med babyen å gjøre. 

Selvfølgelig er det ikke urimelig at mannen vil ha tilbake sin egen seng igjen, og da må dere enten løse problemene hans slik at dere kan dele seng eller rom, eller så kan dere avtale at dere fra nå av har egne rom og innrede mannens rom deretter med god seng osv slik at han ikke sover på "gjesterommet" men på sitt eget rom. 

Forøvrig er samsoving livsfarlig for babyen din og du burde helt uavhengig av problemene med mannen venne babyen til å sove i egen seng. 

Åh, kutt ut, ditt kunnskapsløse menneske. Samsoving er IKKE livsfarlig. Dette har du blitt fortalt mange ganger. Men generelt så er du ikke en som mange gidder å høre på. Du er tydelig helt fjern når det kommer til de mest naturligste ting. 

Anonymkode: 3342b...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Pobie skrev:

Slik du har ordlagt deg skylder du jo på babyen og samsovingen. Men det er jo ikke tilfelle, du vil ikke sove på samme rom som mannen pga hans problemer, som ikke har noe med babyen å gjøre. 

Selvfølgelig er det ikke urimelig at mannen vil ha tilbake sin egen seng igjen, og da må dere enten løse problemene hans slik at dere kan dele seng eller rom, eller så kan dere avtale at dere fra nå av har egne rom og innrede mannens rom deretter med god seng osv slik at han ikke sover på "gjesterommet" men på sitt eget rom. 

Forøvrig er samsoving livsfarlig for babyen din og du burde helt uavhengig av problemene med mannen venne babyen til å sove i egen seng. 

Samsoving er da ikke livsfarlig hvis man gjør det rett. Hvor i all verden har du det fra? 

Anonymkode: cb352...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du benytter babyen som unnskylding. Problemet er jo ikke at du ikke vil slutte med samsoving men at du ikke vil dele seng med ham. Det har du nok ikke forklart til samboeren din. Det at du ikke vil sove i samme seng etter barnet sover i egen seng, at adskilte soverom er det du ønsker permanent.

Dårlig søvn fordi partneren snorker, sparker, har kalde føtter osv kan blir slitsomt over lengre tid, så jeg skjønner at noen har behov for separat soverom, men mannen din har nok ikke bare soving i bakhodet men også sexliv. Her må du ha løsninger ellers blir det en uhyggelig situasjon snart.

Anonymkode: 8c443...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, hvis det er så ille for deg, så kan du ikke forvente at forholdet varer. Hvilken mann ønsker ikke å sove i ektesengen med kona si. Du sikkert både svetter, snorker og fiser du og.Ikke rart enkelte menn får seg elskerinner når de har slike koner. Men ser uansett på dette som bare tull, hvis ikke er du jo ikke helt god.

Anonymkode: a4dba...174

Hm, vil snu litt på flisa jeg da...... Vil påstå at et forhold som står og faller på om mannen får sove i ektesenga med kona slik at hun ikke får sove, det er ikke et forhold som er verdt å ta vare på. Det blir veldig barnslig og egoistisk. Alt man kan gjøre i ektesenga kan man jo gjøre i alle andre senger i huset og andre steder i huset. Og for den del hele dagen. Nærhet, kos og følelser kan man da pøse på med når som helst. Ikke rart mennene finner seg elskerinner hvis konas følelsesliv er lenket til kun ektesenga, (for å bruke dine ord.)

Anonymkode: d8569...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hm, vil snu litt på flisa jeg da...... Vil påstå at et forhold som står og faller på om mannen får sove i ektesenga med kona slik at hun ikke får sove, det er ikke et forhold som er verdt å ta vare på. Det blir veldig barnslig og egoistisk. Alt man kan gjøre i ektesenga kan man jo gjøre i alle andre senger i huset og andre steder i huset. Og for den del hele dagen. Nærhet, kos og følelser kan man da pøse på med når som helst. Ikke rart mennene finner seg elskerinner hvis konas følelsesliv er lenket til kun ektesenga, (for å bruke dine ord.)

Anonymkode: d8569...acb

Helt enig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at alle sikres god nattesøvn, helt enig der. Men jeg skjønner det butter noe om du legger det frem for ham noe i nærheten av så ufint som her. Det fremstår som om du synes at mannen din er avskyelig, og nå som du har fått en så søt, rolig baby som i tillegg lukter godt, så har du egentlig ikke bruk for noe pokkers mannfolk i livet ditt og han kan bare ryke og reise. Jeg sier ikke at det er det du mener, men du fremstår særdeles aggressiv og bruker babyen som skjold i stedet for å ta en saklig samtale om utfordringene og mulige løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mostly Harmless skrev:

Det er viktig at alle sikres god nattesøvn, helt enig der. Men jeg skjønner det butter noe om du legger det frem for ham noe i nærheten av så ufint som her. Det fremstår som om du synes at mannen din er avskyelig, og nå som du har fått en så søt, rolig baby som i tillegg lukter godt, så har du egentlig ikke bruk for noe pokkers mannfolk i livet ditt og han kan bare ryke og reise. Jeg sier ikke at det er det du mener, men du fremstår særdeles aggressiv og bruker babyen som skjold i stedet for å ta en saklig samtale om utfordringene og mulige løsninger.

Dette. 

Anonymkode: ebe4f...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel måten hun beskriver mannen som gjør at vi reagerer!

Anonymkode: da7e4...930

Ja, det hadde vel vore lurt av hi og vere meir diplomatisk der òg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster sa til oss at samsoving er bra, sålenge det fungerer for ALLE. Her har du utelatt gubben. Dette er en familiesak, der du ikke har mer stemmerett enn han. Jeg tror du tenker mer på dine behov enn barnets. Dessuten tror jeg ikke at det kommer regnbuer ut av deg når du fiser på natten. Snakk om å svartmale mannen. Nesten utrolig. 

Jeg kjenner flere som har angret på at de samsov så lenge med barn, fordi de krever det etterhvert.. til de blir 12 år. Da barn nr.3 kom, var det rett i egen seng etter få måneder. De angret ikke et sekund. 

Er det ingen her som har lest forskningen om at alle sover bedre når barn får sove i egen seng? Barn som voksne. 

Anonymkode: 7b4f4...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helsesøster sa til oss at samsoving er bra, sålenge det fungerer for ALLE. Her har du utelatt gubben. Dette er en familiesak, der du ikke har mer stemmerett enn han. Jeg tror du tenker mer på dine behov enn barnets. Dessuten tror jeg ikke at det kommer regnbuer ut av deg når du fiser på natten. Snakk om å svartmale mannen. Nesten utrolig. 

Jeg kjenner flere som har angret på at de samsov så lenge med barn, fordi de krever det etterhvert.. til de blir 12 år. Da barn nr.3 kom, var det rett i egen seng etter få måneder. De angret ikke et sekund. 

Er det ingen her som har lest forskningen om at alle sover bedre når barn får sove i egen seng? Barn som voksne

Anonymkode: 7b4f4...e99

Skal man høre på forskning og statistikk, eller se på hvordan det fungerer for hver enkelt familie? Jeg skrev lengre opp at jeg samsover med min på 3,5 år. Det er nok ikke veldig lenge til hun skal over i egen seng, men frem til nå har det vært totalt nødvendig for livskvaliteten vår. Hun våkner ekstremt ofte i egen seng, mens i min har hun sovet natta igjennom fra hun var litt over året. Har prøvd å flytte henne over et par ganger fordi jeg fikk så mye pepper for å samsove, og det er de verste ukene jeg har hatt. Jeg trenger søvn, hun trenger søvn, vi sover knallgodt i samme seng. Ingen problem. 

Anonymkode: cb352...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helsesøster sa til oss at samsoving er bra, sålenge det fungerer for ALLE. Her har du utelatt gubben. Dette er en familiesak, der du ikke har mer stemmerett enn han. Jeg tror du tenker mer på dine behov enn barnets. Dessuten tror jeg ikke at det kommer regnbuer ut av deg når du fiser på natten. Snakk om å svartmale mannen. Nesten utrolig. 

Jeg kjenner flere som har angret på at de samsov så lenge med barn, fordi de krever det etterhvert.. til de blir 12 år. Da barn nr.3 kom, var det rett i egen seng etter få måneder. De angret ikke et sekund. 

Er det ingen her som har lest forskningen om at alle sover bedre når barn får sove i egen seng? Barn som voksne. 

Anonymkode: 7b4f4...e99

HI burde nok omtala mannen sin på ein litt hygglegare måte. Og ho burde ikkje skulda på barnet.. Og dei bør diskutere kven som har rett til å sove i den O store ektesenga. Men ingen bør tvingast, eller tvinge seg sjølve, til å sove saman med eit anna vakse menneske som gjer at du vaknar 10-15 gangar om natta. Det er tortur! 

HI seier dei er intime likevel, kva er problemet? Og at HI vel og samsove med barnet sitt har eigentleg ingenting med saken å gjere, men sidan ho likevel ikkje vil sove med mannen så er det vel hennar val om barnet ligg der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og baby sover på eget rom, baby blir lagt i egen seng og så samsover vi fra 01-02 når baby våkner for pupp. To ganger før har vi samsovet begge foreldre og baby. Dette er noe helt annet! Alle sover godt, baby skriker ikke  og jeg savner ikke å ligge ved siden av min urolig mann som legger seg oppå meg om natten! Vi legger oss uansett sjeldent samtidig.

Jeg synes ikke det er rart at du heller vil sove med babyen 💕 Men å samsove frem til skolealder er litt lenge i min bok 😅

Anonymkode: 6acf8...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...