Gå til innhold

Hvorfor går ikke muslimer som gruppe et større oppgjør med terror i radikale miljø?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Katolikker? Serbere er i hovedsak ortodokse. 

Anonymkode: e762a...4ca

Katolikker-kroatere. En hel gruppe ble dømt for krigsforbrytelser for ikke så lenge. 

 

Anonymkode: 345e2...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har veldig klart for meg at ekstremister er noe helt annet enn en vanlig og fredelig myslim.

Men jeg etterlyser enda mer flagging om at dette tar vi avstand fra. 

Jeg etterlyser også mer vilje til å fjerne jævelskapen fra eget reir. Er det noen som må ta et oppgjør med galskapen så er muslimer selv.

Anonymkode: 40648...8d9

Skulle jeg ha ment at den var ditt ansvar å stoppe kristne ekstremister, dersom du var kristen? 

Hvordan har du klart å ikke få med deg at muslimer flest fordømmer og tar avstand fra ekstremisme allerede, og at mange kjempet mot IS?

 

Anonymkode: 5cfb2...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig. Jeg er ikke fan av nettsteder som Document, mye brunt grums der. Men av og til må jeg innrømme at de har et poeng eller to.

Ser for meg en situasjon der det blir så mange muslimer at de får reell innflytelse. Frykter at de ekstreme kan få med seg den store hop av vanlige muslimer over på sin side og dermed dra samfunnet i totalitær retning med dårligere kår for fex kvinner og homofile. Femtekolonister?

Men jeg snakker ikke høyt om disse tankene. Er redd for å bli sett på som høyreekstrem. 

Anonymkode: 89d76...780

Det er frykten din som snakker der.

Anonymkode: 5cfb2...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Media skal være bedre til å dekke det. 

Tusenvis av muslimer marsjerte mot IS og terror, i London i 2017. 

https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/muslims-march-london-protest-isis-terrorism-ashura-islam-peaceful-demonstrators-a7980476.html

 

I 2016, marsjerte millioner av muslimer mot IS i Irak. Det kom muslimer fra 60 forskjellige land. Men det hører man heller ikke om. 

Anonymkode: 62461...6de

Nettopp. 

Anonymkode: 5cfb2...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Katolikker-kroatere. En hel gruppe ble dømt for krigsforbrytelser for ikke så lenge. 

 

Anonymkode: 345e2...6a6

Nå var jo hovedkonflikten Kroatia var involvert i først og fremst rettet mot Serbere, så der var konflikten i så fall katolikker mot ortodokse når det kom til religion. Det var en mindre del av konflikten som omhandlet bosniske kroater mot bosniske muslimer. 

Anonymkode: e762a...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de tror at den gamle boka er sannheten. Og da vil galskapen ingen ende ta..

Anonymkode: 3e967...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har veldig klart for meg at ekstremister er noe helt annet enn en vanlig og fredelig myslim.

Men jeg etterlyser enda mer flagging om at dette tar vi avstand fra. 

Jeg etterlyser også mer vilje til å fjerne jævelskapen fra eget reir. Er det noen som må ta et oppgjør med galskapen så er muslimer selv.

Anonymkode: 40648...8d9

Jeg syns personlig at alle hvite folk må ta jevnlig avstand fra Ku Klux Klan, for vi har jo samme hudfarge. Så da må vi rydde opp i eget reir. Vi må også rydde opp i reiret vårt mht Soldiers of Odin, for de ligner jo oss, og ergo er det vårt ansvar å rydde. I tillegg syns jeg alle menn bør ta jevnlig avstand fra menn som utøver vold, for de må jammen rydde opp i eget reir, de er jo menn de også, det er klart de har en andel i å ordne på hva andre menn gjør. Og så syns jeg alle kristne bør ta mer ansvar for hva Russland utøver av maktovergrep, for russere er jo kristne, og da bør kristne rydde opp i eget reir. Russland er jo alle kristnes reir, enten de bor i Bolivia eller Australia. Kristen er kristen. Og så bør alle kvinner rydde opp i kvinners reir, for jeg vet om mange kvinner som f eks er stygge mot eksmannen og trenerer samværet med barna. Alle kvinner bør ta tak i dette og rydde opp i kvinnereiret. Lurer på om de kunne ta det opp på det store internasjonale kvinnemøtet, der alle kvinner i verden samles, og så fatte et vedtak? På samme måte som alle hvite folk må samles på et møte og vedta en felles resolusjon mot hvit rasisme, siden vi jo alle bor i det reiret. 

Og så videre. 

Man skulle jo ønske det gikk an å tydeliggjøre for deg at enhver gruppe består av individer, og at de eneste man kan ansvarliggjøre for handlinger er de individene som utfører den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var jo hovedkonflikten Kroatia var involvert i først og fremst rettet mot Serbere, så der var konflikten i så fall katolikker mot ortodokse når det kom til religion. Det var en mindre del av konflikten som omhandlet bosniske kroater mot bosniske muslimer. 

Anonymkode: e762a...4ca

For ikke å snakke om de katolske og protestantiske irene, som sloss med hverandre i 50 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Mange av de som meldte seg som fremnedkrigere i Syria var etnisk norske konvertitter. Ekstremister (av alle slag) befinner seg jo gjerne litt utenfor, i utkanten av samfunnet, de er gjerne tapere på 'vanlige arenaer'.  Og de roper ikke akkurat ut til alle at de har tenkt å bli fremnedkrigere eller terrorister. 

Det har jo vært en del oppslag om foreldre og familie rundt Syria-farere, hvor de har sagt at de ikke visste noenting, og at de er fortvilet over hva barna deres har gjort. 

Tenk på f eks Breivik. Eller mange av skoleskyterne, både i USA og den som var i Finland. Det er fullt mulig å bli radikalisert uten at det er så lett å oppdage. 

Akkurat det at de er tapere er veldig naivt å tro. Om du ser de fra Norge som reiste så virket flere av dem veldig oppgående, var aktiv i idrett, uttalte seg om islam til media osv. 

Okay, la oss si at familien rundt ikke forsto noen ting før etter at de dro. Hva gjorde de så? Fikk de undersøkt hvordan de ble vervet? Leverte det informasjonen til politiet? Hvor mange muslimer anmeldte Ubaydullah Hussain? Hvor mange demonstrerte mot han? Jeg mener ikke at det er muslimer sitt ansvar å hindre selvmordsbomber, men de har vel et ansvar om å informerer politi og media om det dukker opp ugress.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, TheWitch skrev:

Akkurat det at de er tapere er veldig naivt å tro. Om du ser de fra Norge som reiste så virket flere av dem veldig oppgående, var aktiv i idrett, uttalte seg om islam til media osv. 

Okay, la oss si at familien rundt ikke forsto noen ting før etter at de dro. Hva gjorde de så? Fikk de undersøkt hvordan de ble vervet? Leverte det informasjonen til politiet? Hvor mange muslimer anmeldte Ubaydullah Hussain? Hvor mange demonstrerte mot han? Jeg mener ikke at det er muslimer sitt ansvar å hindre selvmordsbomber, men de har vel et ansvar om å informerer politi og media om det dukker opp ugress.  
 

Mener du seriøst at muslimer i Norge bør arrangere en demo mot Ubaydullah Hussein? Hvordan vet du at ingen muslimer har informert norsk etteretning om Syria-farere? 

Angående at det er naivt å tro at ekstremister opererer på siden av samfunnet; forskning viser jo dette, det er ikke noe jeg har funnet på selv. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Eo3maj/pst-likheter-mellom-hoeyreekstremister-og-ekstreme-islamister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå var jo hovedkonflikten Kroatia var involvert i først og fremst rettet mot Serbere, så der var konflikten i så fall katolikker mot ortodokse når det kom til religion. Det var en mindre del av konflikten som omhandlet bosniske kroater mot bosniske muslimer. 

Anonymkode: e762a...4ca

Hva betyr en mindre når det gjelder et menneskeliv? I såfall er feks det som skjedde i Sri Lanka, mikroskopisk og uviktig. Men det er ikke det, ikke sant? Det er en stor katastrofe for dem det gjelder. 

Anonymkode: 345e2...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr en mindre når det gjelder et menneskeliv? I såfall er feks det som skjedde i Sri Lanka, mikroskopisk og uviktig. Men det er ikke det, ikke sant? Det er en stor katastrofe for dem det gjelder. 

Anonymkode: 345e2...6a6

Nå misforstår du helt. Det er ikke et forsøk på å undergrave tragediene menneskene ble påført. Langt der i fra. Poenget var at krigen på Balkan i hovedsak ikke dreide seg om katolikker (eller andre kristne) mot muslimer, årsaken er langt mer sammensatt. Spesielt krigen i Kroatia hadde lite å gjøre med katolikker mot muslimer. 

Det fratar ikke alvorligheten i konflikten. Det er ikke et forsøk på å dekke over at også muslimer ble drept fordi de var muslimer. 

Før alle kort er på bordet er det trolig at angrepene på Sri Lanka var utført av IS/Al Qaida (sympatisører) som et angrep på kristendommen/vesten.

Dette kan allikevel ikke overføres til borgerkrigen på Balkan. Den krigen er mer kompleks enn kristne mot muslimer. 

Anonymkode: e762a...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at en religiøs muslim vil i sitt hjerte hate vesten mer enn radikal islam. Mens en moderne muslim med lite tro, elsker vesten og det moderne samfunn mer enn islam.

Litt skremmende hvordan store grupperinger av muslimer feiret når de hørte om 11 september. De var feks jube og folkefest i gatene i Palestina.

At noen kan støtte terror, uansett side er helt sykt!!

Anonymkode: 40648...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lært at en religiøs muslim vil i sitt hjerte hate vesten mer enn radikal islam. Mens en moderne muslim med lite tro, elsker vesten og det moderne samfunn mer enn islam.

Litt skremmende hvordan store grupperinger av muslimer feiret når de hørte om 11 september. De var feks jube og folkefest i gatene i Palestina.

At noen kan støtte terror, uansett side er helt sykt!!

Anonymkode: 40648...8d9

Til mitt forsvar er det muslimer som har lært meg det.

Anonymkode: 40648...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge så stor del av verdens befolkning blir hjernevasket fra ung alder, vil elendigheten fortsette. Dette foregår i stor skala i Norge også, med koranskoler og "oppdragelsesreiser" til hjemlandet. 

Anonymkode: 3e967...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor var du når krigen herjet på Balkan? 

Vet du hvor mange muslimer som mistet livet der? Om ikke de skriker høyt at de gjør dette i Guds navn så var det faktisk katolikker/kristne som utførte disse massakrene. 

Anonymkode: 816c5...be9

Katolikker/kristne? 

Anonymkode: 8d0e3...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lært at en religiøs muslim vil i sitt hjerte hate vesten mer enn radikal islam. Mens en moderne muslim med lite tro, elsker vesten og det moderne samfunn mer enn islam.

Litt skremmende hvordan store grupperinger av muslimer feiret når de hørte om 11 september. De var feks jube og folkefest i gatene i Palestina.

At noen kan støtte terror, uansett side er helt sykt!!

Anonymkode: 40648...8d9

Det var ikke en stor gruppering. Det var en veldig liten gruppe, ikke folkefest. Se opptakene, så ser du det!

Anonymkode: 8d0e3...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå var jo hovedkonflikten Kroatia var involvert i først og fremst rettet mot Serbere, så der var konflikten i så fall katolikker mot ortodokse når det kom til religion. Det var en mindre del av konflikten som omhandlet bosniske kroater mot bosniske muslimer. 

Anonymkode: e762a...4ca

Si meg, kan du noe om historie i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Til mitt forsvar er det muslimer som har lært meg det.

Anonymkode: 40648...8d9

Tja, men da må det jo stemme. Jeg regner med at de muslimene som lærte deg det er valgt ut til å være talspersoner for alle muslimer i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fru Banderas skrev:

Si meg, kan du noe om historie i det hele tatt?

Altså, der jeg har kommentert om Kroatia er en av mange konflikter som herjer på Balkan. 

Så du hevder at i hovedsak så var Kroatias involvering i borgerkrigen i tidligere Jugoslavia først og fremst katolikker mot muslimer og ikke kroatere som ville løsrive seg og hadde hovedkonflikt mot serbere bosatt i Kroatia? 

Opplys meg gjerne. 

Anonymkode: e762a...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Til mitt forsvar er det muslimer som har lært meg det.

Anonymkode: 40648...8d9

En kristen lærte meg en gang at kvinner skal adlyde mannen sin i ett og alt. Da stemmer det nok, og alle kristne mener det. 

Anonymkode: 8d0e3...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fru Banderas skrev:

Si meg, kan du noe om historie i det hele tatt?

Det er bare stusselig å komme med slike åpne kommentarer når du ikke kan påpeke hvor jeg glipper. Er det fordi du er den som ikke har helt oversikt over borgerkrigen? 

Anonymkode: e762a...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare stusselig å komme med slike åpne kommentarer når du ikke kan påpeke hvor jeg glipper. Er det fordi du er den som ikke har helt oversikt over borgerkrigen? 

Anonymkode: e762a...4ca

Det er faktisk ikke særlig mange som har "helt oversikt" over den konflikten!

Anonymkode: 8d0e3...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ikke særlig mange som har "helt oversikt" over den konflikten!

Anonymkode: 8d0e3...0bc

Som jeg har nevnt tidligere, er det jo en svært sammensatt konflikt, men hvis noen mener jeg ikke har det spøtt peiling på historie, bør jo vedkommende komme med argumenter for hvor kunnskapen min brister. 

Anonymkode: e762a...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

List opp terrorhandlinger utført i Europa de siste 10 årene begått av muslimske ekstremister, for å så gjøre det samme med terror utført av Ku Klux Klan eller Soliders of Odin. Ved å si at vi alle tilhører en gruppe som har svin på skogen, bare avlives debatten og ingen bedring er i sikte. Sannheten er at det stort sett er terror i tilknytting til Islam som er problemet i Europa. Stillingen er ikke lik, kulturer er ikke sidestilt, til tross for at alle mennesker er like mye verdt. I Europa er de fleste stort sett sekulære. Det ble tatt et oppgjør med kristendommen for mange år siden. Det er det som aldri har skjedd med Islam. Se også hvordan Tyskland har endret seg siden 1945 til å være en økonomisk stormakt etter krigen som betaler for alle EU land som ikke vil betale skatt som Hellas. Islamske land har da knapt endret seg på noen tusen år. Muslimer ser heller ikke ut til å endre seg om de så bor i Frankrike eller Danmark. Dansk media og politikere har et mye mer edruelig syn på sannheten og vrir ikke statistikk i et forsøk på å ikke si noe negativt om en gruppe, slik som er tilfelle i Norge. Å si at gruppen muslimer på over en milliard er så stor at du aldri kan si noe om den, mens titalls millioner kommer til Europa, er like uklokt som å kjøre bil i 100 kmt med bind for øynene. Det er kjempeproblemer økonomisk og med kriminalitet i alle land som tar inn mange mennesker fra midtøsten. Det har ingenting med rasisme å gjøre da f.eks de fra filipinene og andre land ikke har disse problemene. vi vil da bare at folk skal leve i fred og arbeide og bidra til samfunnet. Statistikken er klar for alle land i Europa. Det er alltid de fra midtøsten som er problemet og du kan slenge på noen afrikanske land når det gjelder lav arbeidsdeltagelse og kriminalitet.  

Problemet er at noen aldri kan få seg til å innrømme at Islam står for det meste og det verste av det som skjer i Europa. Fordi hvis man kommer fra et annet land, har opplevd vonde ting i et annet hjemland, har mindre penger enn deg og meg og er brun i huden, så kan man si noe vondt. Se på jourlaisten.no som årlig sjekker politisk tilhørighet til alle journalistene. Det finnes knapt noen til høyre for SV. Det er grunnen til at HRS document og andre alternative media får og fortjener de leserne de har. Det pågår nå en svertekampanje slik at de i ikke får reklameinntekter fra Google, slik at de går til grunne slik at du bare skal lese de nyhetene som noen ønsker at du skal lese. Så mye ønsker visse krefter i Norge at vi skal ha tilgang til kun noe informasjon, så lite ytringsfrihet ønsker noen oss nordmenn. Demokratiet skal tilhøre venstresiden ifølge noen. 

Anonymkode: 76680...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...