Gå til innhold

Mannfolk! Etter påsketur...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen akka seg og mente han hadde gjort den største innsatsen når det gjelder det som trengs for å komme seg på og fra påsketur. Han pakker nemlig tingene inn i bilen, og det er visst så mye jobb. 

Jeg planlegger turen, sørger for at vi får fri, booker, betaler, pakker for meg og tre barn og alt utstyr, jeg legger på sengene der, pakker alt ut der, tar av sengene, pakker alt i bagene igjen, og når vi er hjemme vasker jeg alt tøy og pakker alt bort igjen der det skal ligge. Jeg føler jeg gjør litt mer enn ham, men mannen skal visst ha hele æren. «Jeg pakket i bilen», det trumfer visst alt! 

Flere menn som er slik?

Anonymkode: 78201...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen akka seg og mente han hadde gjort den største innsatsen når det gjelder det som trengs for å komme seg på og fra påsketur. Han pakker nemlig tingene inn i bilen, og det er visst så mye jobb. 

Jeg planlegger turen, sørger for at vi får fri, booker, betaler, pakker for meg og tre barn og alt utstyr, jeg legger på sengene der, pakker alt ut der, tar av sengene, pakker alt i bagene igjen, og når vi er hjemme vasker jeg alt tøy og pakker alt bort igjen der det skal ligge. Jeg føler jeg gjør litt mer enn ham, men mannen skal visst ha hele æren. «Jeg pakket i bilen», det trumfer visst alt! 

Flere menn som er slik?

Anonymkode: 78201...0c5

Neste gang løfter du ikke en finger. Kun sånn de lærer og får litt perspektiv på ting. Du må ikke finne deg i å bli behandlet som en hushjelp og tjener! 

Anonymkode: f6744...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Neste gang løfter du ikke en finger. Kun sånn de lærer og får litt perspektiv på ting. Du må ikke finne deg i å bli behandlet som en hushjelp og tjener! 

Anonymkode: f6744...b35

Da blir det ingen tur, har prøvd.

Anonymkode: 78201...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen akka seg og mente han hadde gjort den største innsatsen når det gjelder det som trengs for å komme seg på og fra påsketur. Han pakker nemlig tingene inn i bilen, og det er visst så mye jobb. 

Jeg planlegger turen, sørger for at vi får fri, booker, betaler, pakker for meg og tre barn og alt utstyr, jeg legger på sengene der, pakker alt ut der, tar av sengene, pakker alt i bagene igjen, og når vi er hjemme vasker jeg alt tøy og pakker alt bort igjen der det skal ligge. Jeg føler jeg gjør litt mer enn ham, men mannen skal visst ha hele æren. «Jeg pakket i bilen», det trumfer visst alt! 

Flere menn som er slik?

Anonymkode: 78201...0c5

Da hadde det blitt hjemmepåske hos oss. 

Anonymkode: adc6e...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill og betal det dere er enige om. Deretter ordner du en jobbreise slik at du må dra 2 dager før og komme direkte til hytta dagen etter resten av familien. Etter påske drar du firekte på jobb og blir borte noen dager.

Anonymkode: 35ef3...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at neste år kan dere bytte arbeidsoppgaver, så ramser du opp alt du har gjort. 😉 

 

Anonymkode: 49ba8...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang skriver du liste over alt som skal gjøres før, under og etter turen ned til minste detalj, inkl. å kjøpe ny stillongs til eldste og hente allergipiller til yngste. Så setter du deg ned med mannen i god tid før turen og sier at siden han syntes fordelinga var litt urettferdig sist gang, så kan dere fordele annerledes nå. Så tar du punkt for punkt og så setter dere opp hvem som har ansvaret og henger lista på kjøleskapet eller et annet sted han ikke kan "glemme" den. Tipper han vil bli overrasket over hvor mye tid det tar å f.eks pakke alt det som hele familien tror dukker opp på hytta på magisk vis, som håndklær, plaster, ketchup og påskeegg. Det viktigste er at du gjør dine punkter, og om han ikke gjør sine, så har dere ikke badehåndklær, lader til kameraet og skismøring med dere det året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Neste gang skriver du liste over alt som skal gjøres før, under og etter turen ned til minste detalj, inkl. å kjøpe ny stillongs til eldste og hente allergipiller til yngste. Så setter du deg ned med mannen i god tid før turen og sier at siden han syntes fordelinga var litt urettferdig sist gang, så kan dere fordele annerledes nå. Så tar du punkt for punkt og så setter dere opp hvem som har ansvaret og henger lista på kjøleskapet eller et annet sted han ikke kan "glemme" den. Tipper han vil bli overrasket over hvor mye tid det tar å f.eks pakke alt det som hele familien tror dukker opp på hytta på magisk vis, som håndklær, plaster, ketchup og påskeegg. Det viktigste er at du gjør dine punkter, og om han ikke gjør sine, så har dere ikke badehåndklær, lader til kameraet og skismøring med dere det året. 

Ja, burde gjort dette. Men det verste er jo at han bruker jo mer tid på å pakke inn i bilen enn jeg gjør på å pakke, nesten. Han bruker mange timer😳🙄

Anonymkode: 78201...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, burde gjort dette. Men det verste er jo at han bruker jo mer tid på å pakke inn i bilen enn jeg gjør på å pakke, nesten. Han bruker mange timer😳🙄

Anonymkode: 78201...0c5

Det er jo bare for å slippe å gjøre alt det du gjør! Ta den oppgaven du, da. Jeg pakket bilen sist hos oss. Tok 10 minutter når alt var klart på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg planlegger turen, sørger for at vi får fri,

Anonymkode: 78201...0c5

Når du "sørger for at vi får fri", betyr det at du søker om påskeferie for mannen din hos hans arbeidsgiver? Det er sjeldent!

Barna har vel uansett påskeferie, så for de er det vel ingenting å "sørge for".

Anonymkode: ac1c8...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du "sørger for at vi får fri", betyr det at du søker om påskeferie for mannen din hos hans arbeidsgiver? Det er sjeldent!

Barna har vel uansett påskeferie, så for de er det vel ingenting å "sørge for".

Anonymkode: ac1c8...49e

Det betyr at jeg minner ham på gjentatte ganger at han må spørre om å få fri. Ellers glemmer han å gjøre det. Joda, barna må meldes ut av SFO og bhg og noenganger må vi jo søke om et par dager permisjon fra skole også. Er jo samme styret hver ferietur. 

Anonymkode: 78201...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det betyr at jeg minner ham på gjentatte ganger at han må spørre om å få fri. Ellers glemmer han å gjøre det. Joda, barna må meldes ut av SFO og bhg og noenganger må vi jo søke om et par dager permisjon fra skole også. Er jo samme styret hver ferietur. 

Anonymkode: 78201...0c5

 

Oj, godt mulig det er svært urettferdig arbeidsbelastning ved ferie hos dere.........Men dette er jo ikke noe man regner som arbeid og stor belastning . Melde ut av SFO og barnehage, det er vel bare en kort beskjed? Hadde stor forståelse for deg, helt til du skrev dette, for det høres i mine ører, like tullete ut som at det er en stor jobb å pakke i bilen.

Anonymkode: 0b2a1...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste er sånn.. Tror alle menn har en ørliten hjerneskade; D tror ikke de ser det engang. Er omtrent skilsmisse her noen ganger pga lignende.. Jeg blir veldig sliten.. hvis jeg spør om hjelp så sier han at han bare får kjeft og at jeg bare maser

Anonymkode: c5e16...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at han tok sin oppgave på alvor og greide å gjennomføre 🙄

Vi har lik arbeidsfordeling, etter 10 timers kjøring til ei hytte vi skulle være på i to uker åpna jeg bagasjen og fant min mann sine to kofferter. Den ene kofferten jeg og barna delte sto igjen i stua hjemme... «vil dere bare stå utenfor bilen et par minutter, mamma skal bare grine litt»......

Ei venninne irriterte seg over at det alltid var hun som måtte pakke og ordne alt for alle, mannen himla med øya og sa at han godt kunne ta ansvar for egen pakking. Da de ankom hytta neste påske lurte han på hvor ullsokkene hans var... « De er vel i baggen din vil jeg tro» 1 uke uten skiftetøy, uteklær eller toalettsaker 😂

Anonymkode: 86e56...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj, godt mulig det er svært urettferdig arbeidsbelastning ved ferie hos dere.........Men dette er jo ikke noe man regner som arbeid og stor belastning . Melde ut av SFO og barnehage, det er vel bare en kort beskjed? Hadde stor forståelse for deg, helt til du skrev dette, for det høres i mine ører, like tullete ut som at det er en stor jobb å pakke i bilen.

Anonymkode: 0b2a1...aa7

Ikke hi.

Så du mener at alt hun ramsa opp til sammen ikke er en stor jobb? Hun sier jo ikke at å melde ut ungene fra SFO og bhg er en stor jobb. Men at det fortsatt er hun som må gjøre det og alt det hun skrev. Det at hun faktisk må be mannen om å huske å ordne fri for seg selv 40ganger før han klarer å gjøre det. 

Alt til sammen høres fryktelig slitsomt ut, og ganske så irriterende. 

 

Neste gang minner du han ikke på å be om ferie så får du og barna dra alene. 

Anonymkode: 53f09...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Anonym bruker said:

Godt at han tok sin oppgave på alvor og greide å gjennomføre 🙄

Vi har lik arbeidsfordeling, etter 10 timers kjøring til ei hytte vi skulle være på i to uker åpna jeg bagasjen og fant min mann sine to kofferter. Den ene kofferten jeg og barna delte sto igjen i stua hjemme... «vil dere bare stå utenfor bilen et par minutter, mamma skal bare grine litt»......

Ei venninne irriterte seg over at det alltid var hun som måtte pakke og ordne alt for alle, mannen himla med øya og sa at han godt kunne ta ansvar for egen pakking. Da de ankom hytta neste påske lurte han på hvor ullsokkene hans var... « De er vel i baggen din vil jeg tro» 1 uke uten skiftetøy, uteklær eller toalettsaker 😂

Anonymkode: 86e56...4b0

Hak kunne ta ansvar for egen pakking?? Herregud,  hvorfor skulle noen pakke for en voksen mann??

Det er sikkert masse ubrukelige menn der ute, men nok av kvinner som er mødre for sine ektemenn også. 

 

Anonymkode: 28a21...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj, godt mulig det er svært urettferdig arbeidsbelastning ved ferie hos dere.........Men dette er jo ikke noe man regner som arbeid og stor belastning . Melde ut av SFO og barnehage, det er vel bare en kort beskjed? Hadde stor forståelse for deg, helt til du skrev dette, for det høres i mine ører, like tullete ut som at det er en stor jobb å pakke i bilen.

Anonymkode: 0b2a1...aa7

Altså, det er ingen stor oppgave, men alt sånn må jo jeg huske på. Grunnen til at det ble presisert ytterligerevar fordi noen spurte spesifikt om dette. Men det er litt slit å måtte være administratoren når det gjelder absolutt alt! Jeg må huske alt. Ellers blir det ikke gjort. Vært deilige kunne senke skuldrene en gang uten å måtte ha alt ansvar. 

Anonymkode: 78201...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

.. Tror alle menn har en ørliten hjerneskade

Anonymkode: c5e16...cee

Det var da en sexistisk kommentar! Men i disse feministdager finnes det vel knapt noe bedre?

Det HI beskriver høres ut som en underkuet mann som er med av plikt og som ikke er spesielt interessert i å dra på tur.

Det finnes menn som henger etter med prosjekter hjemme og som derfor blir stresset av å reise bort når man endelig har fri. Kanskje det er grunnen?

Anonymkode: ac1c8...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er som har en mann som pakker bilen i alle fall da 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 5594f...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke alle menn litt sånn her. du er heldig at han gjør det i det minste. Skryt masse av han så kanskje han gjør litt mer neste gang. en ting jeg vet er at det ikke hjelper å mase. De gjør ikke mer endå.. Det blir bare masse dårlig stemning. mye vil ofte ha mer, og noen ganger må man vel ta de litt som de er dessverre. Noen menn gjør alt, men da gjør de gjerne det fra begynnelsen av. Hadde han derimot gjort mye for plutselig å gi f da hadde det vært verre 😉

Anonymkode: af612...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Heldig du er som har en mann som pakker bilen i alle fall da 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 5594f...4e0

haha såå enig..

Anonymkode: af612...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var da en sexistisk kommentar! Men i disse feministdager finnes det vel knapt noe bedre?

Det HI beskriver høres ut som en underkuet mann som er med av plikt og som ikke er spesielt interessert i å dra på tur.

Det finnes menn som henger etter med prosjekter hjemme og som derfor blir stresset av å reise bort når man endelig har fri. Kanskje det er grunnen?

Anonymkode: ac1c8...49e

🙄 Ja, herregud, klart det er grunnen...🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 78201...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt HI. Her er det og jeg som holder familien samla, og administrerer alt. Jeg må minne mannen på absolutt alt, ellers blir det ikke gjort. Han har hatt ansvar for å sende eldste i bursdag to ganger på 13 år. Det er de to gangene hun ikke har vært i bursdag. Jeg ga han ansvar for å følge opp skoleting for mellomste. LITT flaut når sønnen kommer hjem og har hatt foreldresamtale alene med læreren fordi vi ikke kom. Så noen ting kan man ikke overlate til sånne slabbedasker. Dessverre for mannen min er han ikke gift til høsten 

Anonymkode: 5c07f...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oj, godt mulig det er svært urettferdig arbeidsbelastning ved ferie hos dere.........Men dette er jo ikke noe man regner som arbeid og stor belastning . Melde ut av SFO og barnehage, det er vel bare en kort beskjed? Hadde stor forståelse for deg, helt til du skrev dette, for det høres i mine ører, like tullete ut som at det er en stor jobb å pakke i bilen.

Anonymkode: 0b2a1...aa7

Men å være den som skal ha oversikten, være organisator og huske på alt er uansett MYE mer anstrengende enn å forflytte 4 kofferter og 4 par ski fra huset og ut i bilen. Hvis du ikke klarer å anerkjenne byrden i å leke "leder for AS Familien" så gjør du sannsynligvis litt for lite av Det Tredje Skiftet i hjemmet deres...

Anonymkode: ec876...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner deg godt HI. Her er det og jeg som holder familien samla, og administrerer alt. Jeg må minne mannen på absolutt alt, ellers blir det ikke gjort. Han har hatt ansvar for å sende eldste i bursdag to ganger på 13 år. Det er de to gangene hun ikke har vært i bursdag. Jeg ga han ansvar for å følge opp skoleting for mellomste. LITT flaut når sønnen kommer hjem og har hatt foreldresamtale alene med læreren fordi vi ikke kom. Så noen ting kan man ikke overlate til sånne slabbedasker. Dessverre for mannen min er han ikke gift til høsten 

Anonymkode: 5c07f...a51

Auda… Ja, sånn kan det gå.

Anonymkode: ec876...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...