Gå til innhold

Hovne røde øyner, nyser og nyser til tross for allergimedisin 😫😫😫


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser ikke ut🙄 

har viktige møter og gruer meg til å gå ut døren.. 

tar allergitabl morgen og kveld, øyedråper fire ganger for dag og spray to ganger for dag. 

 

Råd????

Anonymkode: ab0f5...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser ikke ut🙄 

har viktige møter og gruer meg til å gå ut døren.. 

tar allergitabl morgen og kveld, øyedråper fire ganger for dag og spray to ganger for dag. 

 

Råd????

Anonymkode: ab0f5...31b

Til høsten ville jeg absolutt vurdert allergivakinasjon, men det hjelper jo lite nå.

Har ingen råd som vil kunne hjelpe sånn rett før dagen starter med møter osv (annet enn kaldt vann i ansiktet), men ring legen og hør om du kan få satt en kenacort-T sprøyte. Det er en injeksjon av kortokoidsteroider og vil hjelpe de som ikke har god nok effekt av allergimedisin. Denne kan ikke settes for mange ganger, derfor anbefaler jeg vaksinasjon senere, men den vil kunne gi rask og god lindring over uker (eller måneder om du er heldig).

Anonymkode: 500a8...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å bytte allergimedisiner, er individuelt hvilke som fungerer best. Du har sikkert nesespray og øyedråper både til forebyggende bruk og til behov? 

Anonymkode: e7b17...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller du med saltvann og?? Viss ikke, begynn. Medisin virker bedre på rene områder

Anonymkode: a48a6...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre en del tiltak hjemme. Ikke lufte på soverommet, sette inn varmepumpe/aircondition med pollenfilter osv. Pass på at pollenfilteret i bilen blir byttet hvert år så aircondition der ikke drar inn mer pollen enn nødvendig. Ikke tørk klær ute.

Anonymkode: 56645...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...