Gå til innhold

Jeg blir gal av mangel på sex og nærhet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke sex, ingen nærhet, kyss, intimitet, vi ser ikke hverandre naken på badet, engang. Vi har slitt med forholdet i SÅ mange år, men kommer ingen vei. Vi klarer ikke kommunisere, vi er som fremmede for hverandre! 

Men så, av og til, har vi fine perioder. Og da tenker jeg med en gang at vi kanskje kan overleve likevel. En klem, helt ut av det blå. Eller at han ler når jeg prøver å være morsom. At han viser meg litt omsorg. Det er nok til at jeg tror vi kan fortsette som par. 

Men jeg vet ikke om det går. For det er så lang imellom de små gode glimtene. Og så uhyre sjeldent vi har sex. På det meste går det 1,5 år mellom. Og jeg dør innvendig. Jeg prøver å ta initiativ, og sist vi hadde sex måtte jeg overtale han med masse argumentasjon og nesten tigge han om å ha lyst på meg. Jeg dør av det også, og har ikke prøvd igjen. Det er 4 mnd siden. Og han har ikke vært borti meg siden.

Hva skal jeg gjøre!? Leve med at sex og nærhet ikke er for alle? Eller bryte opp etter 25 år, tre store barn og et helt liv sammen!? Jeg klarer jo ikke det heller.. utallige timer på FVK har ikke hjulpet i det hele tatt. Jeg har mistet all selvtillit og jeg føler meg som verdens styggeste og ekleste dame! Men jeg vet innerst inne at jeg egentlig er attraktiv! Bare ikke for mannen min. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier han til situasjonen? Har dere alltid vært slik - lite sex og lite kommunikasjon og lite nærhet?

Om han generelt ikke har lyst på sex, da burde han ha oppsøkt lege for lenge siden, for det er mange menn som går med ubalanser i hormonsystemet sitt som fratar dem sexlyst. Det er jo synd når et legebesøk og blodprøver kunne endret det...

Hva gjør han om du begynner å gi ham en klem om dagen, stryker på ham, viser ham at du er oppmerksom på ham? Hos noen kan det være en vei tilbake - nærhet kan avle nærhet.

Men helt ærlig, av og til er det greit å si at nok er nok. Dere har forsøkt, dere har vært i parterapi - likevel har dere ingen nærhet, ingen kommunikasjon, ingen sex. Hvor gamle er barna?

 

 

Anonymkode: 05715...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva sier han til situasjonen? Har dere alltid vært slik - lite sex og lite kommunikasjon og lite nærhet?

Om han generelt ikke har lyst på sex, da burde han ha oppsøkt lege for lenge siden, for det er mange menn som går med ubalanser i hormonsystemet sitt som fratar dem sexlyst. Det er jo synd når et legebesøk og blodprøver kunne endret det...

Hva gjør han om du begynner å gi ham en klem om dagen, stryker på ham, viser ham at du er oppmerksom på ham? Hos noen kan det være en vei tilbake - nærhet kan avle nærhet.

Men helt ærlig, av og til er det greit å si at nok er nok. Dere har forsøkt, dere har vært i parterapi - likevel har dere ingen nærhet, ingen kommunikasjon, ingen sex. Hvor gamle er barna?

 

 

Anonymkode: 05715...c81

Prøver jeg å ta rundt han eller kysse han, så «skvetter» han unna, skyver meg bort eller snur på hodet sånn at det blir er kyss på kinnet istede. Jeg har gitt opp, jeg klarer ikke bli avvist mer. Hvis jeg kryper inntil han når vi har lagt oss ligger han bare der, som om jeg ikke eksisterer. 

Av og til tar han imot en klem, men da dunker han meg kameratslig på ryggen og det er det.. 

Har tenkt å be han sjekke testosteron-nivå hos legen. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Prøver jeg å ta rundt han eller kysse han, så «skvetter» han unna, skyver meg bort eller snur på hodet sånn at det blir er kyss på kinnet istede. Jeg har gitt opp, jeg klarer ikke bli avvist mer. Hvis jeg kryper inntil han når vi har lagt oss ligger han bare der, som om jeg ikke eksisterer. 

Av og til tar han imot en klem, men da dunker han meg kameratslig på ryggen og det er det.. 

Har tenkt å be han sjekke testosteron-nivå hos legen. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

Alltid vært dårlig kommunikasjon, vi klarer ikke snakke om noe! Men i starten hadde vi masse nærhet og sex. Stort sett på mitt initiativ, ser jeg jo i ettertid.. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er i ferd med å bli den nye normalen.

Den seksuelle aktiviteten har avtatt enormt over hele den vestlige verden de siste ti årene. I hovedsak som årsak av av menn som har mistet appetitten på sex, men som ellers er friske.

Maskuline verdier har et svært negativt fokus, noe gutter har med seg fra skolen og leser daglig om i mediene gjennom hele oppveksten. Det å bryte ned mannlige verdier har vist seg å bli en seier for den feministiske ideologien.

Igjen sitter menn som har et negativt syn på egen seksualitet og som derfor trekker seg unna.

Anonymkode: 3b65a...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det du beskriver er i ferd med å bli den nye normalen.

Den seksuelle aktiviteten har avtatt enormt over hele den vestlige verden de siste ti årene. I hovedsak som årsak av av menn som har mistet appetitten på sex, men som ellers er friske.

Maskuline verdier har et svært negativt fokus, noe gutter har med seg fra skolen og leser daglig om i mediene gjennom hele oppveksten. Det å bryte ned mannlige verdier har vist seg å bli en seier for den feministiske ideologien.

Igjen sitter menn som har et negativt syn på egen seksualitet og som derfor trekker seg unna.

Anonymkode: 3b65a...f2f

Så på grunn av samfunnets utvikling og at barn på skolen og gjennom media får brutt ned sine maskuline verdier, så har ikke mannen lyst på meg mer!? 

Det er notert.. 🙄

Anonymkode: 4be7d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så på grunn av samfunnets utvikling og at barn på skolen og gjennom media får brutt ned sine maskuline verdier, så har ikke mannen lyst på meg mer!? 

Det er notert.. 🙄

Anonymkode: 4be7d...0ab

Det er vel gode gamle "utestengt bruker" som følte trang til å si noe negativt om feminister, fordi han ikke får seg noe selv.

HI; du må jo si det som det er til mannen din. "Nå har vi gått runde på runde hos familievernkontoret, og du oppfører deg fortsatt som om vi er to tilfeldige fremmede i samme hus. Det er vi ikke, vi er gift, og skal ha et forhold, og det innebærer nærhet. Jeg får det fortsatt ikke, uansett hvilken form jeg bruker når jeg ber om det, og da må jeg bare tolke deg dithen at du har gjort det slutt med meg og egentlig venter på å skilles. Stemmer dette?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke sex, ingen nærhet, kyss, intimitet, vi ser ikke hverandre naken på badet, engang. Vi har slitt med forholdet i SÅ mange år, men kommer ingen vei. Vi klarer ikke kommunisere, vi er som fremmede for hverandre! 

Men så, av og til, har vi fine perioder. Og da tenker jeg med en gang at vi kanskje kan overleve likevel. En klem, helt ut av det blå. Eller at han ler når jeg prøver å være morsom. At han viser meg litt omsorg. Det er nok til at jeg tror vi kan fortsette som par. 

Men jeg vet ikke om det går. For det er så lang imellom de små gode glimtene. Og så uhyre sjeldent vi har sex. På det meste går det 1,5 år mellom. Og jeg dør innvendig. Jeg prøver å ta initiativ, og sist vi hadde sex måtte jeg overtale han med masse argumentasjon og nesten tigge han om å ha lyst på meg. Jeg dør av det også, og har ikke prøvd igjen. Det er 4 mnd siden. Og han har ikke vært borti meg siden.

Hva skal jeg gjøre!? Leve med at sex og nærhet ikke er for alle? Eller bryte opp etter 25 år, tre store barn og et helt liv sammen!? Jeg klarer jo ikke det heller.. utallige timer på FVK har ikke hjulpet i det hele tatt. Jeg har mistet all selvtillit og jeg føler meg som verdens styggeste og ekleste dame! Men jeg vet innerst inne at jeg egentlig er attraktiv! Bare ikke for mannen min. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

Dette høres utrolig vondt og leit ut. Og det høres ut som om du har gjort det du kan. Sikkert et veldig frekt spørsmål; men er du helt sikker på at han er heterofil?

Hvis han ikke klarer å forklare deg hva du evt skal gjøre annerledes, så tror jeg faktisk at jeg hadde forlatt ham. 

Anonymkode: a0310...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Gud... dette var som å lese noe jeg kunne skrevet selv....

Eneste forskjellen er at vi har vært sammen i 10 år og at vi har to små barn. 3 år siden sist vi hadde sex. Han som ikke vil her også. Jeg sluttet å prøve for lenge siden.. er bare et visst antall ganger jeg klarer å bli avvist. Den verste følelsen som finnes! 

Jeg er bare 30 år, og kan jo ikke leve resten av livet uten sex. Men jeg vil så gjerne at barna mine skal vokse opp med foreldre som er sammen!!

jaja.. ingen råd eller tips herfra da altså. Bare masse medfølelse! ❤️

Anonymkode: f080c...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh Gud... dette var som å lese noe jeg kunne skrevet selv....

Eneste forskjellen er at vi har vært sammen i 10 år og at vi har to små barn. 3 år siden sist vi hadde sex. Han som ikke vil her også. Jeg sluttet å prøve for lenge siden.. er bare et visst antall ganger jeg klarer å bli avvist. Den verste følelsen som finnes! 

Jeg er bare 30 år, og kan jo ikke leve resten av livet uten sex. Men jeg vil så gjerne at barna mine skal vokse opp med foreldre som er sammen!!

jaja.. ingen råd eller tips herfra da altså. Bare masse medfølelse! ❤️

Anonymkode: f080c...5ab

Hva med "Nå som du ikke gidder å ha sex mer, så finner jeg meg en annen å ha det med"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han homo? Sånn seriøst altså? Siden han ikke ønsker nærhet av en dame?

Anonymkode: eedb0...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er han homo? Sånn seriøst altså? Siden han ikke ønsker nærhet av en dame?

Anonymkode: eedb0...446

Jeg tror ikke det.. 😞

Anonymkode: 4be7d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh Gud... dette var som å lese noe jeg kunne skrevet selv....

Eneste forskjellen er at vi har vært sammen i 10 år og at vi har to små barn. 3 år siden sist vi hadde sex. Han som ikke vil her også. Jeg sluttet å prøve for lenge siden.. er bare et visst antall ganger jeg klarer å bli avvist. Den verste følelsen som finnes! 

Jeg er bare 30 år, og kan jo ikke leve resten av livet uten sex. Men jeg vil så gjerne at barna mine skal vokse opp med foreldre som er sammen!!

jaja.. ingen råd eller tips herfra da altså. Bare masse medfølelse! ❤️

Anonymkode: f080c...5ab

Takk❤️ Og i lige måde, kan man vel si.. 😕

Anonymkode: 4be7d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det du beskriver er i ferd med å bli den nye normalen.

Den seksuelle aktiviteten har avtatt enormt over hele den vestlige verden de siste ti årene. I hovedsak som årsak av av menn som har mistet appetitten på sex, men som ellers er friske.

Maskuline verdier har et svært negativt fokus, noe gutter har med seg fra skolen og leser daglig om i mediene gjennom hele oppveksten. Det å bryte ned mannlige verdier har vist seg å bli en seier for den feministiske ideologien.

Igjen sitter menn som har et negativt syn på egen seksualitet og som derfor trekker seg unna.

Anonymkode: 3b65a...f2f

Tull og tøys. Du har nok rett i at folk har mindre sex med hverandre enn før, men dette skyldes heller at flere lever som single, forhold går i stykker i større grad enn tidligere osv. Med mindre du vil skylde disse oppløsningstendensene på feminisme (noe du selvsagt vil, men det er altfor enkelt) har ikke dette noe med situasjonen til hi og mannen å gjøre. 

En mann som ikke vil ha sex med kona si er enten syk, homofil eller har en annen dame eller mann på si. Ev at han har fått avsmak på kona av en eller annen grunn, da helst at hun har forandret seg i ekstrem retning fex typ lagt på seg 100 kg.

Et ytterst lite antall menn er aseksuelle. At mannen til hi ikke vil åpne seg og si grunnen til dette er meget dårlig gjort. Har dere snakket om dette på timene på FVK? Sa han ikke noe da heller?

Anonymkode: 67016...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tull og tøys. Du har nok rett i at folk har mindre sex med hverandre enn før, men dette skyldes heller at flere lever som single, forhold går i stykker i større grad enn tidligere osv. Med mindre du vil skylde disse oppløsningstendensene på feminisme (noe du selvsagt vil, men det er altfor enkelt) har ikke dette noe med situasjonen til hi og mannen å gjøre. 

En mann som ikke vil ha sex med kona si er enten syk, homofil eller har en annen dame eller mann på si. Ev at han har fått avsmak på kona av en eller annen grunn, da helst at hun har forandret seg i ekstrem retning fex typ lagt på seg 100 kg.

Et ytterst lite antall menn er aseksuelle. At mannen til hi ikke vil åpne seg og si grunnen til dette er meget dårlig gjort. Har dere snakket om dette på timene på FVK? Sa han ikke noe da heller?

Anonymkode: 67016...a56

Han sa bare at han ikke vet.. Jeg spurte han direkte om han synes jeg er ekkel eller frastøtende, men det svarte han nei på. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alltid vært dårlig kommunikasjon, vi klarer ikke snakke om noe! Men i starten hadde vi masse nærhet og sex. Stort sett på mitt initiativ, ser jeg jo i ettertid.. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

Da tror jeg at jeg ville sagt det Pashla skrev i sitt første svar. Nå eksisterer dere side ved side, dere lever ikke sammen som et par. Se hva han sier om du sier det Pashla skrev. Det bør han i det minste reagere på.

Vil han ikke skilles, da hadde jeg sagt at da må han bestille seg en legetime i morgen og sjekke om han mangler testosteron eller noe annet. Og så ville jeg spurt ham rett ut hvorfor han ikke lenger vil ha hverken nærhet eller sex med deg. Om du ikke får gode svar så tror jeg at jeg hadde spurt rett ut om han er homofil eller utro.

Men å fortsette å leve slik som dere gjør nå, det tror jeg er veldig ødeleggende, så det hadde jeg ikke orket om det ikke er noe som kan fikses (ved f.eks. hormonbehandling av ham + samtaler).

 

Anonymkode: 05715...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han sa bare at han ikke vet.. Jeg spurte han direkte om han synes jeg er ekkel eller frastøtende, men det svarte han nei på. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

OK.

Da hadde jeg spurt ham rett ut om det virkelig er kvinner han liker.

Anonymkode: 67016...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. ❤️ Utrolig vondt å lese. 

For meg høres det dessverre ut som ett eller flere av følgende: 

- Han elsker deg ikke lengre, men har ikke baller til å si det eller bryte ut.

- Han er homofil.

- Han har en annen på si.

- Han er deprimert og klarer ikke si det. Påvirker sexlysten i stor grad. 

- Sliter med noe annet psykisk. 

- Har vært utsatt for seksuelle overgrep som barn. Dette kan medføre ødelagt sexliv og/eller behov/ønske om nærhet. Utrolig tabu. 

Sier han noen ganger til deg at han elsker deg? Er han åpnen om hvordan han har det psykisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å være slem, men kan han ha en elskerinne? Min første mann holdt på sånn og jeg fikk bekreftet misstanken min. Og da jeg abbsolutt ikke kan godta slikt så var jeg ferdig med han der og da. Hadde det imidlertid vært noe medisinsk eller psykisk så ville jeg gjort alt for å hjelpe det jeg kunne. Nå har jeg vært gift med min andre mann i snart 20 år og det finnes ikke mangel på hverken nærhet eller sex. Ingen skal leve slik. Enten må han gi en god forklaring eller så må han jo forstå at ikke du kan godta å leve slik.

Anonymkode: 66104...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Alder har jo også noe å si. Hormonnivåene går nedover og nedover når menn blir eldre, så det kan jo forklare endret sexlyst. Men det forklarer ikke hvorfor han styrer unna kos, klem, latter og fellesskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fru Ugle skrev:

Føler med deg. ❤️ Utrolig vondt å lese. 

For meg høres det dessverre ut som ett eller flere av følgende: 

- Han elsker deg ikke lengre, men har ikke baller til å si det eller bryte ut.

- Han er homofil.

- Han har en annen på si.

- Han er deprimert og klarer ikke si det. Påvirker sexlysten i stor grad. 

- Sliter med noe annet psykisk. 

- Har vært utsatt for seksuelle overgrep som barn. Dette kan medføre ødelagt sexliv og/eller behov/ønske om nærhet. Utrolig tabu. 

Sier han noen ganger til deg at han elsker deg? Er han åpnen om hvordan han har det psykisk? 

Nei, han sier ikke at han elsker meg. Vi sier det ikke til hverandre lengere. Og nei; han er ikke åpen om noen ting, hvertfall ikke psykisk. Han er bare irritert og pirkete og hakker og kritiserer alt jeg gjør. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forlot mannen min for noen år siden etter mange år der vi levde uten kjærlighet og nærhet. Forholdet var bare over, vi hadde ikke mer å gi hverandre og å være intim føltes fremment. 

Tror mannen din er der jeg. At han har sklidd fra deg og dermed ikke takler å være nær deg. Kanskje har han ikke mer å gi deg. Kanskje burde dere leve hver for dere. For å tvinge frem følelser som ikke er der er ikke enkelt. 

Anonymkode: 75bc0...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han sier ikke at han elsker meg. Vi sier det ikke til hverandre lengere. Og nei; han er ikke åpen om noen ting, hvertfall ikke psykisk. Han er bare irritert og pirkete og hakker og kritiserer alt jeg gjør. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

Oops, det siste der tyder vel på at han er på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han sier ikke at han elsker meg. Vi sier det ikke til hverandre lengere. Og nei; han er ikke åpen om noen ting, hvertfall ikke psykisk. Han er bare irritert og pirkete og hakker og kritiserer alt jeg gjør. 

Anonymkode: 4be7d...0ab

Så trist å høre. 

Gjør dere noe hyggelig sammen noen ganger? 

Elsker du han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...