Gå til innhold

Flere med Ubehagelig kynnere, løs mage og murringer fra uke 33


Utålmidig.no

Anbefalte innlegg

Flere flergangsfødende som opplever det samme ned kynnere, løs mage og ubehagelig murringer? 

 

Fortell gjerne din opplevelse! :D kanskje du har tips? Sliten allerede og noen uker igjen... 

Selv fått 2 gutter før og hadde ingen symptomer med de. Jenta nå gir meg nesten alt av plager 😛

 

Torsdag starta hyppige kynnere. Men "normale". Type forsvinner ved bevegelse eller slapper av. 

I går morges, etter samleie, starta ubehagelig kynnere og mensliknende murringer innenfor kort tid. De kommer og går med gjevne mellomrom og forsvinner ikke om man slapper av eller beveger seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei. er selv i uke 30+6 med baby nr. 3. Har hatt en del kraftige kynnere allerede. Ble til og med innlagt på sykehuset her for noen dager siden pga at jeg trodde det var rier. til og med sykehuset trodde det var rier siden de var så vonde og ubehagelige. Men de ble ikke registrert på monitoren, men ut fra min opplevelse så var de kraftige og vonde, og jordmoren kjente på magen, og sa at hun kunne kjenne at det strammet seg skikkelig.  Føler det hjelper litt når jeg sitter oppreist med magen "hengende"  fritt mellom beina. Men er vel ikke så mye en kan gjøre utenom å puste seg gjennom de, litt som når en har rier.

 

Ser nå at det er en stund siden du la ut spørsmålet, så du har vel født nå utålmidig.no  Men svar meg gjerne hvordan det gikk med deg..

Endret av håpefullmammablir3barnsmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Hei. er selv i uke 30+6 med baby nr. 3. Har hatt en del kraftige kynnere allerede. Ble til og med innlagt på sykehuset her for noen dager siden pga at jeg trodde det var rier. til og med sykehuset trodde det var rier siden de var så vonde og ubehagelige. Men de ble ikke registrert på monitoren, men ut fra min opplevelse så var de kraftige og vonde, og jordmoren kjente på magen, og sa at hun kunne kjenne at det strammet seg skikkelig.  Føler det hjelper litt når jeg sitter oppreist med magen "hengende"  fritt mellom beina. Men er vel ikke så mye en kan gjøre utenom å puste seg gjennom de, litt som når en har rier.

 

Ser nå at det er en stund siden du la ut spørsmålet, så du har vel født nå utålmidig.no  Men svar meg gjerne hvordan det gikk med deg..

3. Her er ei skikkelig lurefrk. Hehe. 

Det gav seg i en periode. Og så har jeg hatt en del kynnere med murring en lang periode. Som starta helt likt som begge fødselene mine. Med fødslene så starta kynnerne oppe i magen og jobba seg nedover til murring som økte og økte. 

Eller er mine kynnere først med murring og jobber seg oppover i magen. 

 

For ca 3 uker siden starta det med noe liknende fødsel kynnere som var veldig svake. Trodde ikke fødsel da. Men den siste uken har de økt i styrke i en kort periode. Og så full stans. Modningsrier 

Magen er hard og løs om hverandre. Begynt på jern som ikke har hjulpet. Men jm vill få opp jern før fødsel. 

I forgårs fikk jeg en merkelig følelse i kroppen. Starta på ettermiddag. Så fikk jeg på kveld noe som minnet om oppbygging av rier. Igjen modningsrier som sa full stopp. 

 

I dag har den samme følelsen kommet og hatt kynnere og verkende følelse gjennom dagen. Så alt i alt er det jo bra kroppen forbereder seg til fødsel og veldig frustrerende med sånn falske forhåpninger om at det skal skje. Hehe

Det skumle er 2 raske fødsler tidligere. 

Første aktiv fødsel 5 timer. 30 min pressrier. 

Andre  aktiv fødsel 1 time og 20 min. 1 min pressrier. 

 

Og som de sier at når kroppen har mye modningsrier jobber kroppen raskt under fødsel når den starter. Om dette stemmer er det litt nervepirrende med tanke på hvor raskt det gikk sist gang og at jordmor og dem på sykehuset sier at det kommer til å gå fort. 

Time hos jm på tirsdag. Så mulig jeg ønsker en vurdering på hva de andbefaler grunnet masse modningsrier. Selv om livmorhals er moden eller ei, så kan det gå rimelig raskt 😛

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...