Gå til innhold

Flere som er redd for å fly?


Gjest Havfruene

Anbefalte innlegg

Gjest Havfruene

Vi er invitert til Frankrike i sommer og jeg må innrømme at redselen for å fly hindrer oss. Det er også for langt å kjøre, så mulig må vi bare takke nei. Forslag til løsning? Setter pris på seriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare sånn til info, lille troll, så er det ekstremt mye farligere å kjøre bil enn å fly. 

Anonymkode: e124d...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er redd for å fly, med mindre hele familien flyr sammen. Det henger jo ikke på greip, men jeg tenker det er bedre at vi alle dør sammen enn at noen av oss skal sitte igjen uten de andre...

det går forøvrig helt fint å kjøre til Frankrike!

Anonymkode: 390c0...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare sånn til info, lille troll, så er det ekstremt mye farligere å kjøre bil enn å fly. 

Anonymkode: e124d...ee5

Ja, jeg vet. Jeg vet også at det ikke er rasjonelt men jeg liker meg så dårlig i lufta. Hadde det vært strekning på en time, hadde jeg ikke nølt men det er liksom litt mer enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg er redd for å fly, med mindre hele familien flyr sammen. Det henger jo ikke på greip, men jeg tenker det er bedre at vi alle dør sammen enn at noen av oss skal sitte igjen uten de andre...

det går forøvrig helt fint å kjøre til Frankrike!

Anonymkode: 390c0...682

Og jeg som er opplært til at familien må ta ulike fly. Det går ikke for vår del. Må seriøst vurdere bil 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Havfruene skrev:

Og jeg som er opplært til at familien må ta ulike fly. Det går ikke for vår del. Må seriøst vurdere bil 🙏

Kongefamilien må det, ikke vi vanlig dødelige 😂 det er jo helt irrasjonelt, men angst/frykt ER jo det for alle andre enn den det gjelder...

Anonymkode: 390c0...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Havfruene
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kongefamilien må det, ikke vi vanlig dødelige 😂 det er jo helt irrasjonelt, men angst/frykt ER jo det for alle andre enn den det gjelder...

Anonymkode: 390c0...682

Uavhengig av kongefamilien. Hvis jeg måtte velge hvorvidt hele familien eller halve familien skal dø, velger jeg jo siste alternativ. Du kan da ikke mene at det er bedre at alle dør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytid til Frankrike er ikke mye over en time altså. 

Det også helt fint å kjøre ned, jeg vet om flere som gjør det. Ellers så kan tog være et alternativ. 

Du har bare de begrensninger du tillater. 

Anonymkode: bbada...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Havfruene skrev:

Uavhengig av kongefamilien. Hvis jeg måtte velge hvorvidt hele familien eller halve familien skal dø, velger jeg jo siste alternativ. Du kan da ikke mene at det er bedre at alle dør? 

Det er jo like irrasjonelt som dine tanker. For vi dør jo ikke! Jeg dro en gang med mamma og eldste datteren min, og fikk totalt panikk over at NÅR flyet styrta så ville mannen og sønnen miste kone, barn, svigermor og bestemor på en og samme gang.... det er jo bare dumt!

Anonymkode: 390c0...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Havfruene skrev:

Det er over 4 timer fra Oslo......

Beklager, jeg tenkte feil. Men det er ca 2,5 t Oslo-Paris. 

Anonymkode: bbada...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo like irrasjonelt som dine tanker. For vi dør jo ikke! Jeg dro en gang med mamma og eldste datteren min, og fikk totalt panikk over at NÅR flyet styrta så ville mannen og sønnen miste kone, barn, svigermor og bestemor på en og samme gang.... det er jo bare dumt!

Anonymkode: 390c0...682

Ja, det er. Må innrømme at jeg liker meg best på bakkenivå. Ikke at det er tryggere når man ser på dagens Sri Lanka. Men det er jo nettopp det irrasjonelle. Flyet vi skal på tar over 4 timer. Sannheten er at vi alle dør, vi vet bare ikke når...../

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du bare reise dit du kommer med bil hele livet? Tenk på alt dere går glipp av, både du og familien din. Reis, tenk at det er eksponeringstrening for flyskrekk, og husk at det sannsynligvis vil gå lettere neste gang. Tenk på hvor liten risiko det er for at flyet faller ned.

Anonymkode: 74aae...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyskrekk er jo irrasjonelt som all mulig annen angst. Det hjelper ikke at jeg forteller deg at bilkjøring statistisk sett er mye farligere.

Vurderingen er jo om din angst skal gå utover øvrige i din familie.

Anonymkode: 9c2fa...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal du bare reise dit du kommer med bil hele livet? Tenk på alt dere går glipp av, både du og familien din. Reis, tenk at det er eksponeringstrening for flyskrekk, og husk at det sannsynligvis vil gå lettere neste gang. Tenk på hvor liten risiko det er for at flyet faller ned.

Anonymkode: 74aae...94f

Du kan kome langt med tog og altså, vi har ikkje tatt fly sidan 2012, og det går heilt fint😊 tenk på all co2-en vi ikkje har sluppe ut! 

Ta tog til Frankrike Havfruene, det må jo vere perfekt, du får med deg alle endringane frå Norge og heilt fram istaden for å lande i eit heilt anna landskap!! (Eg elskar tog, det burde fleire gjere òg!) 

Anonymkode: 21547...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Havfruene skrev:

Vi er invitert til Frankrike i sommer og jeg må innrømme at redselen for å fly hindrer oss. Det er også for langt å kjøre, så mulig må vi bare takke nei. Forslag til løsning? Setter pris på seriøse svar.

Ja jeg er livredd, tror jeg skal dø og gråter masse. Men ville likevel aldri latt min irrasjonelle frykt gå utover barn og familie, og reiser selvfølgelig på ferie  med fly likevel. Drikker vin og tar valium om det er behov for det. 

Anonymkode: 2f47d...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli hjemme og jobb med dine psykiske problemer. Bedre for klimaet og bedre for dine medmennesker.

Anonymkode: 92fae...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyskrekk og spiser en sobril de få gangene i året jeg skal fly. Gidder rett og slett ikke å sitte i en hel flytur med angst. Sobrilen tar vekk alt. Jeg bare angrer at jeg ikke startet med det for flere år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sliter skikkelig med å reise med fly. Og ekstra ille blir det hvis det er litt turbulens, dårlig vær eller vinter. 

Dessverre (eller heldigvis, kommer an på hvordan man ser det), bor begge brødrene mine og pappaen min en flytur unna. Til nord går det ikke tog, så fly er eneste mulighet, hvis jeg ikke skal bruke 3 dager på å kjøre da. Tvinger meg igjennom flyturene hvert år, må liksom la ungen møte familien sin. Blir ikke enklere eller lettere med tiden heller. Men må bare bite tenna sammen og stå i det. 

Anonymkode: 27917...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...