Gå til innhold

Håpløst forelsket i en mann ... Som jeg ikke kan få?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

❤ 

Tenker for hans del at det kan være en brems. Mulig de har en sperre for sine tidligere pasienter. 

Uansett, takk! For håpe drømmene blir ekte ei gang;) 

Anonymkode: 0af92...39c

Eeeeeeller Så er han ikke interessert. Men fint for deg å tenke at han avviser deg fordi han var fastlegen din før..

Anonymkode: 47ff0...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så sett i gang å prøv da ! Sukk.. Gjør noe med det snart. 

Anonymkode: 47ff0...86e

Det er jo ikke så lett. Redd han tror jeg er tilbakestående og rar om jeg gjør det.

Vil han reagere med å bli oppgitt og irritert? Eller gi han en selfboost som egentlig ikke skal gjøre han noe? Alle liker vel å høre at man ser bra ut. 

Jeg tror nok han utseende messig hadde likt meg (Ikke innbilsk ment, men jeg følte det) Det rare er det at jeg aldri før har fått en tilknytning eller drag til andre menn som på dette viset før. Jeg har hatt advokat tidligere som hjalp meg i vanskelige situasjoner. Han var helt normalt kjekk, ung. Fikk alikavel aldri den greia for han fordi, kjemien var ikke der, heller ikke tiltrekningen.

Han legen jeg hadde var rett og slett noe helt eget. Akkurat som om at det er noe jeg ikke må miste, vil ikke glemme han. Følte også det var noe fra hans side uten å vite helt hva. Savner han uten å kjenne han. Helt ubegripelig, egentlig. Er det ikke noe jeg bør følge da? Og kan et blikk si mer enn 1000 ord? 😏 

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok ikke så uvanlig å bli betatt/ forelsket i folk som hjelper deg. De lytter, ser deg, gir deg omsorg og hjelper deg. Dette har skjedd meg flere ganger. Men det er nok den følelsen og ikke personen du er forelsket i. 

Flere av mine helsepesoner- fastlege og nevrolog spesielt, har jeg blitt sterkt knyttet til. Føles nesten ut som sjelevenner. De skjønner meg. De enste i verden som virkelig skjønner meg. 

Begge er menn. Begge gir meg oppmerksomhet. Men de gjør det for å være snille. 

Han ene har sagt og gjort så mye fint for meg. Gir meg lange klemmer. Små flørter litt. Men det er nok for å få meg litt opp. De er bare snille. Ikke noe mer enn det. Og slik er det nok med deg også ❤ 

Anonymkode: 47ff0...86e

Ja, vet det fort kan ende i forelskelse og betatthet rundt helsepersonell, siden de tar vare på deg, følger deg opp, lytter osv. Jeg har hatt flere ulike behandlere før, men ingen var som han her. Jeg følte noe helt spesiellt rundt han. Litt spesiellt dette, men min daværende kjæreste reagerte på at han ringte meg og ville ha meg ofte opp på kontroll. Jeg gikk og var fornøyd med de ekstra sjekkene han ville ha. Jeg håpte på at det var tilfellet og at det stemte det samboeren min sa husker jeg.☺😏

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vet det fort kan ende i forelskelse og betatthet rundt helsepersonell, siden de tar vare på deg, følger deg opp, lytter osv. Jeg har hatt flere ulike behandlere før, men ingen var som han her. Jeg følte noe helt spesiellt rundt han. Litt spesiellt dette, men min daværende kjæreste reagerte på at han ringte meg og ville ha meg ofte opp på kontroll. Jeg gikk og var fornøyd med de ekstra sjekkene han ville ha. Jeg håpte på at det var tilfellet og at det stemte det samboeren min sa husker jeg.☺😏

Anonymkode: 0af92...39c

Hvis du tror at følelsene dine er ekte, så får du gå for det. Det er jo bare å sende han en meld da ? Høres slitsomt ut å gå å fundere på dette. Gjør noe med saken 😊

 

Anonymkode: 47ff0...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du tror at følelsene dine er ekte, så får du gå for det. Det er jo bare å sende han en meld da ? Høres slitsomt ut å gå å fundere på dette. Gjør noe med saken 😊

 

Anonymkode: 47ff0...86e

Ja, vil jo det da. Bør je ta jeg kontakt på snap?🙃

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du tror at følelsene dine er ekte, så får du gå for det. Det er jo bare å sende han en meld da ? Høres slitsomt ut å gå å fundere på dette. Gjør noe med saken 😊

 

Anonymkode: 47ff0...86e

😌🙌🙏

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vil jo det da. Bør je ta jeg kontakt på snap?🙃

Anonymkode: 0af92...39c

Hva med melding ? Eller prøv Snap .  Bare gjør det snart ! Hehe 😚

Anonymkode: 47ff0...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt, men vær oppmerksom på at det kan bli et nei, og om det blir det; la det for guds skyld ligge og gå videre. Som lege er han nok vant til at pasienter faller for ham. Tror det sunneste for deg er å få klarhet i dette nå, før du spinner videre på en vill fantasi. Vil han møte deg er det topp. Kanskje lever dere lykkelig alle deres dager, eller du finner ut at han egentlig er en loff. Da har du i alle fall prøvd, og slipper å gå rundt og lure på om det kunne blitt noe.

Anonymkode: dcd28...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta kontakt, men vær oppmerksom på at det kan bli et nei, og om det blir det; la det for guds skyld ligge og gå videre. Som lege er han nok vant til at pasienter faller for ham. Tror det sunneste for deg er å få klarhet i dette nå, før du spinner videre på en vill fantasi. Vil han møte deg er det topp. Kanskje lever dere lykkelig alle deres dager, eller du finner ut at han egentlig er en loff. Da har du i alle fall prøvd, og slipper å gå rundt og lure på om det kunne blitt noe.

Anonymkode: dcd28...7c4

Har ikke tenkt å spørre om han liker meg, det blir jo helt fjernt. Tenkte å sende en snap av et eller annet, kanskje ikke akkurat en selfi da men😄 kan jo godt bare være han åpner den - and thats it! For å være helt ærlig tror jeg et svar sitter langt inne hos han, uansett hvor mye han har lyst å svare. 

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med melding ? Eller prøv Snap .  Bare gjør det snart ! Hehe 😚

Anonymkode: 47ff0...86e

Prøve på en snap av meg selv?😂 tenk om han blir sur da? Han kan jo bare ignorere meg da. Håper for all del ikke det.

Litt fjorti's tendenser her.  

 

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Bør je ta jeg kontakt på snap?🙃

Anonymkode: 0af92...39c

Er du over fjorten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Er du over fjorten?

Alle er fjortis når man er forelsket vet du. 

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påan igjen... Er du på kvinneguiden og? 

Her er en link, svar fra en lege, om det å være forelsket i legen sin 

https://www.lommelegen.no/annet/å-være-pasient/legesvar/jeg-er-forelsket-i-legen-min-hva-skal-jeg-gjore/69024022

Så kan du lese lovverket. Legen har ikke lov til å innlede et forhold til deg uansett. Det er bare å søke opp en av de mange trådene her inne, så finner du link til kildene på det. 

Slutt å dyrke forelskelsen/betattheten, og gå videre. 

Anonymkode: b33d9...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Påan igjen... Er du på kvinneguiden og? 

Her er en link, svar fra en lege, om det å være forelsket i legen sin 

https://www.lommelegen.no/annet/å-være-pasient/legesvar/jeg-er-forelsket-i-legen-min-hva-skal-jeg-gjore/69024022

Så kan du lese lovverket. Legen har ikke lov til å innlede et forhold til deg uansett. Det er bare å søke opp en av de mange trådene her inne, så finner du link til kildene på det. 

Slutt å dyrke forelskelsen/betattheten, og gå videre. 

Anonymkode: b33d9...31a

Du må lese nøyere. Det er 3år siden legeoppholdet opphørte, han har fått seg ny jobb. Alle vet at lege og pasient ikke kan involveres med hverandre, der er det strenge - etiske regler man må forholde seg til da. 

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må lese nøyere. Det er 3år siden legeoppholdet opphørte, han har fått seg ny jobb. Alle vet at lege og pasient ikke kan involveres med hverandre, der er det strenge - etiske regler man må forholde seg til da. 

Anonymkode: 0af92...39c

Selv om det er flere år siden, kan det være uaktuelt. Det avhenger av hva lege-pasientforholdet innebar. 

https://www.helsenett.no/265-sykdommer/lov-og-rett/lov-og-rett/19800-pasient-og-lege.html

Anonymkode: b33d9...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om det er flere år siden, kan det være uaktuelt. Det avhenger av hva lege-pasientforholdet innebar. 

https://www.helsenett.no/265-sykdommer/lov-og-rett/lov-og-rett/19800-pasient-og-lege.html

Anonymkode: b33d9...31a

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om det er flere år siden, kan det være uaktuelt. Det avhenger av hva lege-pasientforholdet innebar. 

https://www.helsenett.no/265-sykdommer/lov-og-rett/lov-og-rett/19800-pasient-og-lege.html

Anonymkode: b33d9...31a

Hvis relasjonen var av nøytral karakter som for eksempel en måling av blodtrykket og en henvisning til en røntgenundersøkelse, og man siden har byttet lege, vil er det sannsynligvis tillatt å innlede et kjærlighetsforhold relativt kort tid etter at lege-pasient-forholdet formelt opphørte (man ikke lenger står oppført på fastlegens liste). 

Ergo; Jeg kan med det rekke opp hånden og si jeg er i samme situasjon som henne. Var der kun for å måling av blodtrykk, samt sjekke verdiene i blodet, osv. Ikke for å stå låst på det, men jeg har selv vært usikker på akkurat det området. Flere ganger har jeg lest at det er vanskeligere om pasienten har vært hos legen med psykiske årsaker, enn det jeg har gåtg til legen for - for den korte perioden jeg var der. 

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått bekrftet at det ikke er noe problem, så lenge lege/pasient forholdet har vært maktrelatert/psykiske årsaker.

Får heller ikke opp noen steder at han er i et forhold. Tips til å finne det ut? 

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 9.24, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått bekrftet at det ikke er noe problem, så lenge lege/pasient forholdet har vært maktrelatert/psykiske årsaker.

Får heller ikke opp noen steder at han er i et forhold. Tips til å finne det ut? 

Anonymkode: 0af92...39c

😃

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2019 den 19.23, Anonym bruker skrev:

Jeg er så inderlig forelsket i en mann jeg hadde som fastlege for en liten periode. Jeg har laget en tråd om dette før, men da var jeg hans pasient. Altså, jeg er helt på tuppene etter han, uten at jeg forstår hvorfor. Vi hade god tone da vi snakket sammen, følte kanskje han likte meg litt. Kan ikke sette fingeren på hvorfor jeg følte det, men han så alltid dypt og lenge i øynene mine. Stemningen, praten mellom oss, osv.. Man kan vel bare av og til merke det uten at det blir nevnt noe om. 

Etter han sluttet som lege, møtte jeg han og kameratgjengen ute. Han stoppet meg og vi pratet og lo, kjente bare en uvirkelig følelse av å prate med han. Jeg var sikker på at jeg ikke kom til å treffe han igjen. Kjemien var vel så god da. 

Han har flyttet et godt stykke fra meg, men vet han er på ferier og kameratturer her i området av og til. Igår natt våknet jeg fra en drøm som føltes  virkelig. I drømmen var vi kjærester o jeg fikk inntrykk av hvordan det ville vært å være sammen med han. Det var helt fantastisk.  Da jeg våknet, virket det som jeg var nyforelsket - levde igrunnen på drømmen den dagen. 😏

Jeg spør meg selv, hvorfor er jeg så betatt av han? Kjenner han ikke på privaten, har aldri møtt han utenfor kontoret. Er helt normal oppegående dame med god jobb, barn og flere gode venner. Blir bare så frustrert av tanken på at jeg mest sannsynlig aldri ser han igjen. Magefølelsen sier at jeg ei gang treffer han igjen. Er det noe jeg innbiller meg? Kommer jeg noen gang til å møte en mann jeg før aldri har vært så forelsket i? Det gjør nesten vondt. 😞 Har lyst til å sende han snap, men jeg har ikke klart det til nå. Hvorfor har jeg det slik, er det fordi jeg følte en god kjemi? Eller at det var "noe" der? 

(Håper på ordentlige svar,) 

Oppgitt og forelsket dame på 33. 

Anonymkode: 0af92...39c

Du møtte han og kameratgjengen ute. Han har flyttet et godt stykke fra deg, men vet han er på ferier og kameratturer i områder av og til? Men så spør du deg selv om hvorfor du er så betatt av han, når du ikke kjenner han. Du har ALDRI møtt han utenfor kontoret? 

Du har lyst til å sende han en Snap, men ikke klart det til nå? Men plutselig sier du at du har sendt han bursdagshilsen tidligere og han har takket for det?? 

Forstår ikke helt jeg?

Anonymkode: a4a85...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2019 den 20.13, Anonym bruker skrev:

Du møtte han og kameratgjengen ute. Han har flyttet et godt stykke fra deg, men vet han er på ferier og kameratturer i områder av og til? Men så spør du deg selv om hvorfor du er så betatt av han, når du ikke kjenner han. Du har ALDRI møtt han utenfor kontoret? 

Du har lyst til å sende han en Snap, men ikke klart det til nå? Men plutselig sier du at du har sendt han bursdagshilsen tidligere og han har takket for det?? 

Forstår ikke helt jeg?

Anonymkode: a4a85...bc9

Jeg har tidligere kun sendt bursdags hilsen. På Snap så har jeg han i lista, sendte han en snap og han åpnet den bare. Jeg kjenner han egentlig ikke annet enn som legen på kontoret. En uforglemmelig mann. 🤩

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tidligere kun sendt bursdags hilsen. På Snap så har jeg han i lista, sendte han en snap og han åpnet den bare. Jeg kjenner han egentlig ikke annet enn som legen på kontoret. En uforglemmelig mann. 🤩

Anonymkode: 0af92...39c

Hvorfor ikke bare ta kontakt med han? Blir jo ikke noe treff om du ikke tar kontakt med han. Kjør på!👍

Anonymkode: a4a85...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2019 den 14.39, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke bare ta kontakt med han? Blir jo ikke noe treff om du ikke tar kontakt med han. Kjør på!👍

Anonymkode: a4a85...bc9

Men jeg har sendt han et venneforespørsel på fb, som han ikke godtok for ei stund tilbake. Ja, det var litt vel galskap å gjøre det i og med at han har vært min lege. Kan være det som var årsaken til at han ikke kunne være min venn? Han ignorerte meg ikke, å chatren har han åpen. Så det er mulig å skrive mld. Kan jeg forrsatt håpe på noe respons tilbake på snap?😖

Anonymkode: 0af92...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg har sendt han et venneforespørsel på fb, som han ikke godtok for ei stund tilbake. Ja, det var litt vel galskap å gjøre det i og med at han har vært min lege. Kan være det som var årsaken til at han ikke kunne være min venn? Han ignorerte meg ikke, å chatren har han åpen. Så det er mulig å skrive mld. Kan jeg forrsatt håpe på noe respons tilbake på snap?😖

Anonymkode: 0af92...39c

Du har flere tråder om han gående nå? 😅🙈

Anonymkode: a4a85...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å la være alle disse tankene om han. Stjeler unødvendig energi fra deg. 

Anonymkode: a4a85...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...