Gå til innhold

Hm, er jeg en snobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man synes sjelden det selv...

Anonymkode: 93dfa...4fa

Kva er det som er så sært med hi då? Eg forstår det faktisk ikkje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er pølser noe en spiser på tur, barnebursdag eller som kveldsmat/middag for seg selv. Det er ikke noe en serverer gjester. 

Anonymkode: 2ee0f...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri tenkt på meg selv som en i hvert fall, men nå må jeg kanskje revurdere det synet. For jeg synes faktisk ikke det er helt greit å få servert (bare) pølser, dersom det ikke er snakk om en barnebursdag da, eller gå på Burger King når jeg skal ut å spise med venner. 

Sånn ellers går jeg med vanlige klær fra de store og billige kleskjedene, handler mat på vanlige butikker, kjører vanlig bil og har vanlig jobb. Jeg har til og med bare to vesker og under 10 par sko (inkludert bunadsko, slippers og støvler), har aldri vært i en hudpleiesalong og er generelt mer opptatt av miljøvern, likestilling og å få et bedre utdanningssystem enn mote og realityserier (noe jeg aldri ser på). Er jeg en snobb da? Hva er i så fall egentlig en snobb?

Anonymkode: dd0db...898

Men er det fordi du ikke liker pølser, eller fordi du ikke synes pølser er bra nok i seg selv?

Anonymkode: 46fda...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg brekker meg av pølser, det er en av få ting jeg faktisk ikke klarer å spise. Om jeg var din venn og visste om din tradisjon, hadde jeg ganske enkelt spist før jeg kom 😊 

HI

Anonymkode: dd0db...898

Men hvis du brekker deg av pølser er det jo ikke snobberi vi snakker om. Hvis du brekker deg av indrefilet ville du vel ikke ha spist det i bursdag? 

Det du snakker om er 2 vidt forskjellige ting. Ikke like noe og synes det er for lite fancy for fest er ikke detsamme. 

Jeg synes pølser er greit men synes det er latterlig å få servert i voksenbursdag.

Anonymkode: fa9ee...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel kanskje ikke snobb. 

Jeg er som deg, jeg roper ikke hurra for pølser og burger king. 

Vi er vel mer voksne kanskje ? 

Anonymkode: 057a1...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er mye rarere med folk som forsøker å gjøre pølser til "fin" mat med legge til masse meningsløst tilbehør, enn med dem som synes det smaker ok og kan servere det innimellom som et kjapt alternativ i uformelle settinger.

Anonymkode: c176e...c84

Meningsløst tilbehør?  Alt hører jo til ved pølser....  pølser er ikke fin mat  men det er folkelig mat..  og med tilbehør blir det et OK måltid. 

Anonymkode: e219d...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt påtatt matsnobb kanskje... I alle fall ganske så sær. 

Jeg er glad og takknemlig for å bli bedt hjem til venner på mat og synes pølser kan være like sjarmerende som tapas - bare på en helt annen måte😊

Anonymkode: 1a6f4...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt påtatt matsnobb kanskje... I alle fall ganske så sær. 

Jeg er glad og takknemlig for å bli bedt hjem til venner på mat og synes pølser kan være like sjarmerende som tapas - bare på en helt annen måte😊

Anonymkode: 1a6f4...b70

Dette 👆🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Syngensang skrev:

Eg er heilt einig med hi, og eg er ikkje sær. 

Det finnes knapt noen som synes de selv er sær. Det betyr likevel ikke at man ikke ER sær. 

Anonymkode: 86ac0...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skikkelige potetlomper? Dyre potetlomper mener du da eller?

Anonymkode: 46fda...720

De fleste lomper som selges i butikk er ikke potetlomper, men noen av de er det. Potetlomper er ikke nødvendigvis dyrere enn andre lomper. Noen steder selges det skikkelig gode potetlomper hos baker også. 

Anonymkode: 86ac0...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok riktig ord er sær.

Anonymkode: 93dfa...4fa

Nei, det et nok feil ord.

Anonymkode: 50387...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt påtatt matsnobb kanskje... I alle fall ganske så sær. 

Jeg er glad og takknemlig for å bli bedt hjem til venner på mat og synes pølser kan være like sjarmerende som tapas - bare på en helt annen måte😊

Anonymkode: 1a6f4...b70

Hvorfor er det «påtatt» når man mener at et billig og utspedd farseprodukt ikke er særlig god mat? 

Anonymkode: 50387...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes knapt noen som synes de selv er sær. Det betyr likevel ikke at man ikke ER sær. 

Anonymkode: 86ac0...a05

Nei, men skjønnar ikkje på kva grunnlag vi skulle vere sære? Ho likar ikkje pølser, eg et pølser, men når eg er saman med berre vaksne syns eg det er rart å ikkje nytte sjansen til å ete noko anna enn pølser. Likeså gå på McDonald's viss ein ikkje har ungar. Og i min omgangskrets er dette vanleg tankegang. Har iallefall ikkje ete pølser utan ungar tilstades (unntak for grilling langt til fjells) og gått på McDonald's uten ungar. 

Eg syns heller ikkje det er rart og ha berre to vesker, eg har fleire, men det er fdi eg er så elendig på å kaste det eg ikkje brukar. Dei andre eksempel hi kom med er då heller verkeleg ikkje sære??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Syngensang skrev:

Nei, men skjønnar ikkje på kva grunnlag vi skulle vere sære? Ho likar ikkje pølser, eg et pølser, men når eg er saman med berre vaksne syns eg det er rart å ikkje nytte sjansen til å ete noko anna enn pølser. Likeså gå på McDonald's viss ein ikkje har ungar. Og i min omgangskrets er dette vanleg tankegang. Har iallefall ikkje ete pølser utan ungar tilstades (unntak for grilling langt til fjells) og gått på McDonald's uten ungar. 

Eg syns heller ikkje det er rart og ha berre to vesker, eg har fleire, men det er fdi eg er så elendig på å kaste det eg ikkje brukar. Dei andre eksempel hi kom med er då heller verkeleg ikkje sære??? 

Det er forskjell på å tenke at noe ikke er godt og å mene at noe andre serverer hjemme hos seg selv ikke er greit. Du ser den? 

Anonymkode: 86ac0...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes knapt noen som synes de selv er sær. Det betyr likevel ikke at man ikke ER sær. 

Anonymkode: 86ac0...a05

Jeg er nokså sær. Dessverre tror jeg jeg blir særere og særere etter hvert som jeg blir mer og mer voksen. 

Jeg ville (inni meg) rynket på nesa av å få servert kjipe pølser og lomper hvis jeg ble invitert til noen. Jeg ville spist, og jeg ville kommet selv om jeg visste det var pølser, men jeg hadde syntes det var rart. Skulle jeg ut og møte noen venner, og de hadde foreslått å spise på Burger King, hadde jeg foreslått noe annet. Eller droppet å spise. Jeg tror jeg er litt snobbete, i hvert fall på mat, og på kultur. Det er en del mat jeg helst ikke spiser, og en del kulturarrangementer jeg synes er harry, og det er en del ting jeg rett og slett ikke vil være med på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg er nokså sær. Dessverre tror jeg jeg blir særere og særere etter hvert som jeg blir mer og mer voksen. 

Jeg ville (inni meg) rynket på nesa av å få servert kjipe pølser og lomper hvis jeg ble invitert til noen. Jeg ville spist, og jeg ville kommet selv om jeg visste det var pølser, men jeg hadde syntes det var rart. Skulle jeg ut og møte noen venner, og de hadde foreslått å spise på Burger King, hadde jeg foreslått noe annet. Eller droppet å spise. Jeg tror jeg er litt snobbete, i hvert fall på mat, og på kultur. Det er en del mat jeg helst ikke spiser, og en del kulturarrangementer jeg synes er harry, og det er en del ting jeg rett og slett ikke vil være med på. 

Jeg kjenner meg godt igjen her, altså. Så jeg er ikke en snobb, men litt sær? Det kan jeg faktisk leve godt med 😊

HI

Anonymkode: dd0db...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Iiiiik skrev:

Jeg er nokså sær. Dessverre tror jeg jeg blir særere og særere etter hvert som jeg blir mer og mer voksen. 

Jeg ville (inni meg) rynket på nesa av å få servert kjipe pølser og lomper hvis jeg ble invitert til noen. Jeg ville spist, og jeg ville kommet selv om jeg visste det var pølser, men jeg hadde syntes det var rart. Skulle jeg ut og møte noen venner, og de hadde foreslått å spise på Burger King, hadde jeg foreslått noe annet. Eller droppet å spise. Jeg tror jeg er litt snobbete, i hvert fall på mat, og på kultur. Det er en del mat jeg helst ikke spiser, og en del kulturarrangementer jeg synes er harry, og det er en del ting jeg rett og slett ikke vil være med på. 

Det er jo ikke spesielt sært å foretrekke annen mat enn pølser og Burger King. Tvert imot tror jeg de fleste voksne mennesker helst spiser noe annet om de har alternativer.

Det er ikke sært å mene diverse kulturarrangementer er harry heller. Tvert imot synes det å være en trend å stemple det folkelige som harry, og å føle seg som en person av klasse ved å heve seg over bermens vulgære smak.

Så hvis det er dette som gjør en til snobb, så er 95% av befolkningen, om ikke mer, snobber 😊

Anonymkode: b26b2...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på å tenke at noe ikke er godt og å mene at noe andre serverer hjemme hos seg selv ikke er greit. Du ser den? 

Anonymkode: 86ac0...a05

Ja, men òg eg har ikkje lese ett hi seier det ikkje er greit å servere pølse med brød heime hos seg sjølv når ein berre er vaksne tilstades, men at det er veldig rart, når ein kan sloppe liksom. Og eg hadde ete pølser til eg vart mett eg altså. Men i litt stillesinn hadde eg tenkt at det var no unødvendig å ete pølser når vi berre er vaksne tilstades. 

Dessutan svarar du ikkje på spørsmålet, kva er det som gjer det sært? Dei fleste vaksne føretrekke anna mat enn grillpølser og McDonald's mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok riktig ord er sær.

Anonymkode: 93dfa...4fa

Sær fordi man ikke liker pølser? Ja vel...

Anonymkode: 0d5c4...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er du ikke en snobb. Sånn som jeg definerer snobb (mulig min definisjon er feil, men det er sånn jeg forstår ordet) er man snobbete hvis man velger bort det man selv liker for å late som man liker noe som man antar er "finere". Altså ville jeg definert deg som en snobb hvis yndlingsmaten din egentlig var pølser, men at du nektet å spise det fordi det ikke var "fint" nok og i stedet valgte noe du egentlig ikke var begeistret for men heller spiste fordi det var "finere". 

Og som nevnt i den andre tråden så kan man jo fint være en snobb på enkelte områder, men ikke på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...