Gå til innhold

Hm, er jeg en snobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri tenkt på meg selv som en i hvert fall, men nå må jeg kanskje revurdere det synet. For jeg synes faktisk ikke det er helt greit å få servert (bare) pølser, dersom det ikke er snakk om en barnebursdag da, eller gå på Burger King når jeg skal ut å spise med venner. 

Sånn ellers går jeg med vanlige klær fra de store og billige kleskjedene, handler mat på vanlige butikker, kjører vanlig bil og har vanlig jobb. Jeg har til og med bare to vesker og under 10 par sko (inkludert bunadsko, slippers og støvler), har aldri vært i en hudpleiesalong og er generelt mer opptatt av miljøvern, likestilling og å få et bedre utdanningssystem enn mote og realityserier (noe jeg aldri ser på). Er jeg en snobb da? Hva er i så fall egentlig en snobb?

Anonymkode: dd0db...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke snobb kanskje men du er nok en jeg ikke gidder invitere på fest. Jeg har hatt pølsefest på bursdagen min i mange år. Pølser er godt, i starten var det pølse i lompe men har avansert litt nå. 

Anonymkode: 8efee...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke snobb kanskje men du er nok en jeg ikke gidder invitere på fest. Jeg har hatt pølsefest på bursdagen min i mange år. Pølser er godt, i starten var det pølse i lompe men har avansert litt nå. 

Anonymkode: 8efee...0a4

Jeg brekker meg av pølser, det er en av få ting jeg faktisk ikke klarer å spise. Om jeg var din venn og visste om din tradisjon, hadde jeg ganske enkelt spist før jeg kom 😊 

HI

Anonymkode: dd0db...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer helt an på situasjonen pølsene blir servert i...

Anonymkode: 61e9a...d03

Besøk hjemme hos noen, og det ikke er barnebursdag, og det kun er pølser (med brød eller lompe).

HI

Anonymkode: dd0db...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du høres spesielt snobbete ut. Jeg tar gjerne forresten en kjapp pølse i lompe, altså, men jeg er enig i at det ikke er noe man liksom inviterer venner på. (I påsken gjør vi det, forresten. Bål i fjæra og pølser til alle.)

Jeg er snobbete, det vet jeg. Og det er helt ok.

 

Anonymkode: ead50...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke du høres spesielt snobbete ut. Jeg tar gjerne forresten en kjapp pølse i lompe, altså, men jeg er enig i at det ikke er noe man liksom inviterer venner på. (I påsken gjør vi det, forresten. Bål i fjæra og pølser til alle.)

Jeg er snobbete, det vet jeg. Og det er helt ok.

 

Anonymkode: ead50...212

Bål er noe annet, da er det innafor. Men da vet man også om settingen og er forberedt. I mitt tilfelle innebærer det å spise først eller ta med annen grillmat selv. 

HI

Anonymkode: dd0db...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man en snobb vist man ikke kan bli med på hyttetur,vist det er utedo der? 

Ps: gjelder ikke meg. Jeg takler utedo 😉

Anonymkode: ddd8c...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er man en snobb vist man ikke kan bli med på hyttetur,vist det er utedo der? 

Ps: gjelder ikke meg. Jeg takler utedo 😉

Anonymkode: ddd8c...6e1

Den er vel i grenseland vil jeg tro? Jeg liker ikke utedo (gjør noen det?), men bruker det om jeg må. Det hadde ikke hindret meg fra å dra på hyttetur i hvert fall. 

HI

Anonymkode: dd0db...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri tenkt på meg selv som en i hvert fall, men nå må jeg kanskje revurdere det synet. For jeg synes faktisk ikke det er helt greit å få servert (bare) pølser, dersom det ikke er snakk om en barnebursdag da, eller gå på Burger King når jeg skal ut å spise med venner. 

Sånn ellers går jeg med vanlige klær fra de store og billige kleskjedene, handler mat på vanlige butikker, kjører vanlig bil og har vanlig jobb. Jeg har til og med bare to vesker og under 10 par sko (inkludert bunadsko, slippers og støvler), har aldri vært i en hudpleiesalong og er generelt mer opptatt av miljøvern, likestilling og å få et bedre utdanningssystem enn mote og realityserier (noe jeg aldri ser på). Er jeg en snobb da? Hva er i så fall egentlig en snobb?

Anonymkode: dd0db...898

Tror nok riktig ord er sær.

Anonymkode: 93dfa...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å være snobbete på noen ting og ikke på andre, så å si at noen er snobbete fordi de ikke vil være med på Burger King betyr ikke at man er snobbete på alle arenaer i livet....

At du ikke liker pølser gjør deg ikke snobbete.

Min 15-åring er ikke glad i pølser. Han spiser jo en om det er det han får servert, men det er ikke mat han ville valgt selv. Han er overhodet ikke snobbete for det altså.

Jeg liker pølser, så for min det kan de gjerne serveres på verandaen når man får besøk en formiddag i påsken, bare koselig det.

Når det kommer til Burger King så er det for meg en barnegreie, dit går jeg noen få ganger i året med ungene, men det er ikke et sted noen av mine venninner ville valgt for en venninnemiddag. Vi er ikke snobbete for det altså.

Anonymkode: 530b4...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke snobbete når det gjelder materielle ting. Kjøper det jeg liker om den koster 49 kr eller 499. Alt over 600 for klær synes jeg er dyrt. 

Vesker kan  jeg betale Max 1000 kr, for sko 1000 kr

men jeg er snobbete på mat og kaffe. Jeg vil ha ordentlige råvarer når jeg lager mat og spiser ute. 

Jeg kunne godt ha servert pølser til middag men da hadde jeg hatt potetsalat, potetstappe, rekesalat, løk, mais, lomper, brød,  tacolesfee, grønn salat, tomatbønner. Ketsjup, aioli, rømme og sennep. 

 

Anonymkode: e219d...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke snobbete når det gjelder materielle ting. Kjøper det jeg liker om den koster 49 kr eller 499. Alt over 600 for klær synes jeg er dyrt. 

Vesker kan  jeg betale Max 1000 kr, for sko 1000 kr

men jeg er snobbete på mat og kaffe. Jeg vil ha ordentlige råvarer når jeg lager mat og spiser ute. 

Jeg kunne godt ha servert pølser til middag men da hadde jeg hatt potetsalat, potetstappe, rekesalat, løk, mais, lomper, brød,  tacolesfee, grønn salat, tomatbønner. Ketsjup, aioli, rømme og sennep. 

 

Anonymkode: e219d...eb6

Jeg synes det er mye rarere med folk som forsøker å gjøre pølser til "fin" mat med legge til masse meningsløst tilbehør, enn med dem som synes det smaker ok og kan servere det innimellom som et kjapt alternativ i uformelle settinger.

Anonymkode: c176e...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok riktig ord er sær.

Anonymkode: 93dfa...4fa

Eg er heilt einig med hi, og eg er ikkje sær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er mye rarere med folk som forsøker å gjøre pølser til "fin" mat med legge til masse meningsløst tilbehør, enn med dem som synes det smaker ok og kan servere det innimellom som et kjapt alternativ i uformelle settinger.

Anonymkode: c176e...c84

Pølser fra pølsemakeren med rå løk ER GODT. For min del handler det om å kjøpe skikkelige pølser. Tilbehør er selvsagt viktig. Skikkelige potetlomper osv. 

Anonymkode: 8efee...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Syngensang skrev:

Eg er heilt einig med hi, og eg er ikkje sær. 

Var ikke bare pølsesmaken som gjorde hi sær da.

Anonymkode: 93dfa...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er definitivt ikke snobb. Jeg er heller ikke snobb selv om jeg foretrekker fine (gourmet) restauranter, kjøper vesker og sko til mange tusen pr stk (og som regel nesten aldri vesker til under 10k), jeg foretrekker fine hotell og gjerne flyreiser på business, drar ikke på hytteturer hvor det er utedo, går til både massasje, fotpleie, ansiktspleie og klipper med i Norges kanskje mest profilerte hårsalong. Jeg er veldig avslappet i forhold til det meste her i livet og det er vel kanskje det som skiller meg fra de som gjør mange av de dyre tingene som jeg gjør som endel anser som snobbete. Jeg kan subbe rundt i en slitt joggebukse hvis jeg har en dag hjemme og det gjør meg ingenting om det skulle komme besøk eller no når jeg går sånn. Det  er vel sånne ting som gjør en snobbete hvis man ikke tåler at andre ser at en har et ganske normalt avslappet vanlig liv også.

Anonymkode: 6241d...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pølser fra pølsemakeren med rå løk ER GODT. For min del handler det om å kjøpe skikkelige pølser. Tilbehør er selvsagt viktig. Skikkelige potetlomper osv. 

Anonymkode: 8efee...0a4

Skikkelige potetlomper? Dyre potetlomper mener du da eller?

Anonymkode: 46fda...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skikkelige potetlomper? Dyre potetlomper mener du da eller?

Anonymkode: 46fda...720

Neinei, de hjemmelagde hun kjøper av Brimi...

Anonymkode: f52cd...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neinei, de hjemmelagde hun kjøper av Brimi...

Anonymkode: f52cd...97b

Reknar med ho lagar dei sjølv? Det gjer eg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var ikke bare pølsesmaken som gjorde hi sær da.

Anonymkode: 93dfa...4fa

Kjende meg igrunn igjen i resten og. Er ikkje sær av den grunn heller. Bortsett frå at eg har mykje meir enn ti skopar... 

Endret av Syngensang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er definitivt ikke snobb. Jeg er heller ikke snobb selv om jeg foretrekker fine (gourmet) restauranter, kjøper vesker og sko til mange tusen pr stk (og som regel nesten aldri vesker til under 10k), jeg foretrekker fine hotell og gjerne flyreiser på business, drar ikke på hytteturer hvor det er utedo, går til både massasje, fotpleie, ansiktspleie og klipper med i Norges kanskje mest profilerte hårsalong. Jeg er veldig avslappet i forhold til det meste her i livet og det er vel kanskje det som skiller meg fra de som gjør mange av de dyre tingene som jeg gjør som endel anser som snobbete. Jeg kan subbe rundt i en slitt joggebukse hvis jeg har en dag hjemme og det gjør meg ingenting om det skulle komme besøk eller no når jeg går sånn. Det  er vel sånne ting som gjør en snobbete hvis man ikke tåler at andre ser at en har et ganske normalt avslappet vanlig liv også.

Anonymkode: 6241d...b19

Du er ikke en snobb for å like noen dyre ting, men når du tror det må være dyrt for at du skal vurdere det seriøse, da er du en snobb.

Anonymkode: c176e...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Syngensang skrev:

Kjende meg igrunn igjen i resten og. Er ikkje sær av den grunn heller. 

Man synes sjelden det selv...

Anonymkode: 93dfa...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...