Gå til innhold

Har dere disse på fb? De som spammer daglig med propaganda fra Resett, Document osv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Isåfall, hva gjør dere? Jeg er så lei, men samtidig føler jeg at jeg må si dem imot - at rasismen og propagandaen deres ikke bør stå uimotsagt. 

Hvordan få stoppet folk fra å spre frykt og løgner?

Anonymkode: 12885...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt et par av den typen, ikke nære venner men et par gamle klassekamerater og faren til en på en av barnas håndballag . Jeg har slettet dem, vil ikke lese det de spyr ut og bil ikke befattes med dem i det hele tatt. Jeg vil heller ikke kommentere noe slik at jeg bidrar til videre spredning.  En diskusjon kan vi heller ta "live" om anledningen byr seg.

Anonymkode: cc1c9...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enten fjernet dem eller muta deres poster.

Å motsi idioter har dessverre ofte motsatt effekt enn man håper, de blir bare mer ekstreme i meningene sine 

Anonymkode: 8186c...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du motsier blir det vel bare spredd videre? 

Jeg har ingen sånne.

Hadde ei som spammet opptil flere ganger om dagen med kristne ting, og henne bare skjulte jeg (mammaen til ei i klassen til datteren min) 

Anonymkode: 1a33d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen. Jeg blokkerte noen og slettet noen. Ellers overser jeg det meste eller svarer litt skarpt på det mest ureflekterte og idiotiske. 

Anonymkode: 5b7c6...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletter perifere bekjente, pauser de mer nære. Pauser min egen bror innimellom, orker ikke den ukritiske delinga av div.

Anonymkode: 5925e...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjempeopprydding i vennelista for et par år siden, og det hjalp faktisk veldig godt. Det var noen klassekamerater fra barneskolen som delte ukritisk uten å vise evne til refleksjon som røyk i den oppryddinga. I tillegg fjernet jeg de som bare drev med vaguebooking (av typen: "Nei! Stakkars meg! Skal det aldri ta slutt?" "Hva har skjedd?" "Jeg vil ikke snakke om det!") og de som la ut på særdeles dårlig norsk om de håpløse innvandrerne som kommer hit og ødelegger språket og kulturen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis ingen aktive Resett-eller Document-spammere på min venneliste. Jeg omgås ikke den typen mennesker. 

Anonymkode: 73e33...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri hatt noen som hverken har delt eller kommentert hos andre slik at det kommer opp på min feed. 

Jeg hadde slettet dem umiddelbart, faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lenge leve ytringsfriheten....🙄

Anonymkode: 7c3a7...a86

Er det kun ytringsfrihet hvis man slipper å bli motsagt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få jeg hadde, for flere år siden, som var typ. folk jeg gikk ungdomsskolen med, er slettet for lengst. Vil ikke kobles til slike ufolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Isåfall, hva gjør dere? Jeg er så lei, men samtidig føler jeg at jeg må si dem imot - at rasismen og propagandaen deres ikke bør stå uimotsagt. 

Hvordan få stoppet folk fra å spre frykt og løgner?

Anonymkode: 12885...f18

Det er vel ingen overraskelse at jeg svarer dem. Men gjør det kort. F eks går det an å si "Husk at Resett ikke er en nyhetsformidler, men et kampanjenettsted". 

Eller, hvis det som spres er en helt hårreisende påstand: "Har du noen dokumentasjon på at alle innvandrere får gratis førerkort betalt av kommunen? For det vet jeg ikke stemmer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lenge leve ytringsfriheten....🙄

Anonymkode: 7c3a7...a86

De får lov å ytre seg, og de gjør det også, men folk har også rett til å slippe å se dritt på Facebookfeeden sin dersom de ønsker det. Dessuten handler ikke ytringsfrihet om å få liv å spy ut en masse udokumentert dritt uten å bli motsagt eller erfare konsekvenser av det. 

Anonymkode: 25835...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De får lov å ytre seg, og de gjør det også, men folk har også rett til å slippe å se dritt på Facebookfeeden sin dersom de ønsker det. Dessuten handler ikke ytringsfrihet om å få liv å spy ut en masse udokumentert dritt uten å bli motsagt eller erfare konsekvenser av det. 

Anonymkode: 25835...613

Helt riktig. Ytringsfrihet er ikke å ha krav på andres oppmerksomhet eller å ha krav på et mikrofonstativ. Det innebærer ikke engang å ha krav på å bli hørt av noen. Ytringsfrihet er friheten til å ytre meninger som makthaverne ikke er enige i, uten å måtte frykte straffeforfølgelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pashla skrev:

Det er vel ingen overraskelse at jeg svarer dem. Men gjør det kort. F eks går det an å si "Husk at Resett ikke er en nyhetsformidler, men et kampanjenettsted". 

Eller, hvis det som spres er en helt hårreisende påstand: "Har du noen dokumentasjon på at alle innvandrere får gratis førerkort betalt av kommunen? For det vet jeg ikke stemmer."

Hi her. 

De gangene jeg gjør det - altså skriver noe a la det du sa - får jeg ofte tilbake at jeg er en venstrevridd globalist uten evne til å tenke selv. Jeg får høre at jeg er hjernevasket av msm, at jeg, som hadde en mormor som var sigøyner, ikke har rett til å uttale meg. Ofte er det ispedd masse feilstavede banneord, sinte smileys osv. 

Jeg var inne på siden til en kompis av pappa, og folk der inne er så grusomt stygge. Innvandrere får skylden for absolutt ALT. Og når de er ferdig (eller bare trenger noen andre å hakke på) går de løs på "globalistene." Klimaendringer eksisterer selvsagt ikke, det var jo så mye snø i år. 

Finnes det noen måte å nå inn til disse?

Anonymkode: 12885...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

De gangene jeg gjør det - altså skriver noe a la det du sa - får jeg ofte tilbake at jeg er en venstrevridd globalist uten evne til å tenke selv. Jeg får høre at jeg er hjernevasket av msm, at jeg, som hadde en mormor som var sigøyner, ikke har rett til å uttale meg. Ofte er det ispedd masse feilstavede banneord, sinte smileys osv. 

Jeg var inne på siden til en kompis av pappa, og folk der inne er så grusomt stygge. Innvandrere får skylden for absolutt ALT. Og når de er ferdig (eller bare trenger noen andre å hakke på) går de løs på "globalistene." Klimaendringer eksisterer selvsagt ikke, det var jo så mye snø i år. 

Finnes det noen måte å nå inn til disse?

Anonymkode: 12885...f18

Nei, det tror jeg faktisk ikke. Derimot gjør jeg mitt aller ytterste for å oppmuntre til kildekritikk og refleksjon gjennom yrket mitt som lærer i VGS. Det går an å håpe at kommende generasjoner klarer å være mer kritisk til hva de deler, men jeg har liten tro på at det er mulig å snu gruppen med menn på 50 + som har funnet sin egen sannhet om ting.

Anonymkode: 5b7c6...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

De gangene jeg gjør det - altså skriver noe a la det du sa - får jeg ofte tilbake at jeg er en venstrevridd globalist uten evne til å tenke selv. Jeg får høre at jeg er hjernevasket av msm, at jeg, som hadde en mormor som var sigøyner, ikke har rett til å uttale meg. Ofte er det ispedd masse feilstavede banneord, sinte smileys osv. 

Jeg var inne på siden til en kompis av pappa, og folk der inne er så grusomt stygge. Innvandrere får skylden for absolutt ALT. Og når de er ferdig (eller bare trenger noen andre å hakke på) går de løs på "globalistene." Klimaendringer eksisterer selvsagt ikke, det var jo så mye snø i år. 

Finnes det noen måte å nå inn til disse?

Anonymkode: 12885...f18

Min erfaring er at nei, disse når man ikke inn til. 

Jeg har prøvd og prøvd, men orker ikke mer. Slike slettes og blokkeres tvert. 

Anonymkode: 73e33...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

De gangene jeg gjør det - altså skriver noe a la det du sa - får jeg ofte tilbake at jeg er en venstrevridd globalist uten evne til å tenke selv. Jeg får høre at jeg er hjernevasket av msm, at jeg, som hadde en mormor som var sigøyner, ikke har rett til å uttale meg. Ofte er det ispedd masse feilstavede banneord, sinte smileys osv. 

Jeg var inne på siden til en kompis av pappa, og folk der inne er så grusomt stygge. Innvandrere får skylden for absolutt ALT. Og når de er ferdig (eller bare trenger noen andre å hakke på) går de løs på "globalistene." Klimaendringer eksisterer selvsagt ikke, det var jo så mye snø i år. 

Finnes det noen måte å nå inn til disse?

Anonymkode: 12885...f18

Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. Har vel kommet til at dersom man er uangripelig saklig i alt, er sjansene bedre. Men du oppnår neppe å «frelse sjeler». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter alle på min venteliste som tror de redder verden med å slippe inn alle som vil til norge ukritisk, de som er så naive og blåøyde og som bare mener de har rett og ikke kan tåle ytringsfrihet begge veier.

Anonymkode: d55f6...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sletter alle på min venteliste som tror de redder verden med å slippe inn alle som vil til norge ukritisk, de som er så naive og blåøyde og som bare mener de har rett og ikke kan tåle ytringsfrihet begge veier.

Anonymkode: d55f6...c3b

Jaja, du hadde ikke blitt gammel på min venneliste. Dere som forfekter disse blåblå tankene orker jeg ikke. 

Anonymkode: 73e33...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanskelig å nå inn. Jeg har heldigvis ikke mange sånne, men et par gamle klassekamerater har jeg blokkert. 

Og svigerfar. Jeg har bedt ham å sjekke kildene sine (som faktisk var et nazi-nettsted), og så blokkerte jeg ham. Mannen min får ta jobben med å snakke ham til fornuft innimellom, selv om det hjelper fint lite... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaja, du hadde ikke blitt gammel på min venneliste. Dere som forfekter disse blåblå tankene orker jeg ikke. 

Anonymkode: 73e33...645

Jeg har respekt for mennesker med en annen mening, tar gjerne en god diskusjon og prøver ikke å prakke på mitt syn på de som har andre meninger.  Men de på venstresiden mener de har rett, og de som mener noe annet skal boikottes og fjernes. Hva skjer med ytringsfriheten i Norge når den ene siden skal ties ihjel?

Anonymkode: d55f6...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har respekt for mennesker med en annen mening, tar gjerne en god diskusjon og prøver ikke å prakke på mitt syn på de som har andre meninger.  Men de på venstresiden mener de har rett, og de som mener noe annet skal boikottes og fjernes. Hva skjer med ytringsfriheten i Norge når den ene siden skal ties ihjel?

Anonymkode: d55f6...c3b

Det er ingen  som skal ties ihjel, men dersom noen prøver å utelukkende og helt ukritisk  bygger sin argumentasjon på rykter, propaganda, konspirasjonsteorier ol., for så å blånekte for at de muligens tar feil, da orker man til slutt ikke å diskutere med dem engang. Om noen vil diskutere innvandringspolitikk, klimaendringer ol. og baserer sine argumenter på gode kilder, så stiller jeg gjerne opp. Jeg vil også gjerne presisere at ytringsfrihet er å kunne si imot blant annet styresettet til landet sitt uten å risikere å bli straffeforfulgt, det er ikke ytringsfrihet å spre hatefulle meninger som bygge oppunder polarisering og krenkende atferd. 

Anonymkode: 5b7c6...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...