Gå til innhold

Får barna deres påskeegg av besteforeldre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, men det er ikke det egget de får påskeaften. Det blir kos om kvelden de andre dagene.

Anonymkode: 9fbd6...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bestemor som lager påskeegg. Det er det eneste påskeegget de får. 

Anonymkode: f78e6...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de fikk penger å handle påskegodis for. Får egg av to tanter og oss foreldre. 

Anonymkode: ba6e0...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Besteforeldrene på far sin side har som tradisjon å kjøpe påskeegg til barnebarna så han får alltid ett stappfullt påskeegg med godteri. Så de siste årene har mamma følt at hun også bør kjøpe påskeegg pga de andre besteforeldrene gjør det,så da får han ett av mine foreldre også.

Anonymkode: d72c4...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja... Dvs jeg har fikset og styret med påskeegg og rebus til påskeaften, så kommer de med fulle påskeegg i tillegg som mannen (ja, det er hans foreldre...) har bestemt at de skal få først i morgen. Så skal de ha rebus etter at han har komt hjem fra jobb senere på dagen... så veldig gøy med rebus etter å ha kjørt i seg et svært påskeegg allerede...!

Må ærlig innrømme at jeg blir litt snurt jeg, selv om de mener det vel, så har JEG lyst å være den som gir barna slike ting... 

Anonymkode: b82f1...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja... Dvs jeg har fikset og styret med påskeegg og rebus til påskeaften, så kommer de med fulle påskeegg i tillegg som mannen (ja, det er hans foreldre...) har bestemt at de skal få først i morgen. Så skal de ha rebus etter at han har komt hjem fra jobb senere på dagen... så veldig gøy med rebus etter å ha kjørt i seg et svært påskeegg allerede...!

Må ærlig innrømme at jeg blir litt snurt jeg, selv om de mener det vel, så har JEG lyst å være den som gir barna slike ting... 

Anonymkode: b82f1...c93

Du blir snurt du faktisk?! 🤦‍♀️

Anonymkode: ae44b...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja... Dvs jeg har fikset og styret med påskeegg og rebus til påskeaften, så kommer de med fulle påskeegg i tillegg som mannen (ja, det er hans foreldre...) har bestemt at de skal få først i morgen. Så skal de ha rebus etter at han har komt hjem fra jobb senere på dagen... så veldig gøy med rebus etter å ha kjørt i seg et svært påskeegg allerede...!

Må ærlig innrømme at jeg blir litt snurt jeg, selv om de mener det vel, så har JEG lyst å være den som gir barna slike ting... 

Anonymkode: b82f1...c93

Jeg forstår deg, jeg. Eller ikke at du blir snurt, men at du ønsker å lage til påskeegg. Her får barna et påskeegg av farmor, og det gir vi dem palmelørdag. Egget fra oss skal de lete etter i dag. Det blir litt ekstra snop i påsken uansett, det gjør ingenting at det er to egg. 

Anonymkode: 8bfa3...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vokste opp fikk vi kun påskeegg fra besteforeldre aldri fra mamma og pappa og alltid på 1.påskedag så sant ikke egget fra ene paret med besteforeldre kom på døra av postmannen påskeaften. 

Nå får mitt barn påskeegg av morfar, men ikke av mormor men det er bare inntil nylig da de ble minna på hvordan det var da jeg vi vokste opp

Anonymkode: bd750...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen legger store påskeegg i hagen til barna. I tillegg gjemmer jeg påskeegg i et skogholt bak (dvs påskeharen gjør det). Like «spennende» vært år fordi jeg glemmer ofte nøyaktig hvor jeg gjemte de så letingen er ganske troverdig 😂😂

Ja, påskeaften er den dagen i året hvor mine spiser godt over gjennomsnittet med godteri tror jeg🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har de fått påskeegg av tre sett besteforeldre og av oss. Tror det holder......... 

Anonymkode: 78aba...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja... Dvs jeg har fikset og styret med påskeegg og rebus til påskeaften, så kommer de med fulle påskeegg i tillegg som mannen (ja, det er hans foreldre...) har bestemt at de skal få først i morgen. Så skal de ha rebus etter at han har komt hjem fra jobb senere på dagen... så veldig gøy med rebus etter å ha kjørt i seg et svært påskeegg allerede...!

Må ærlig innrømme at jeg blir litt snurt jeg, selv om de mener det vel, så har JEG lyst å være den som gir barna slike ting... 

Anonymkode: b82f1...c93

Utakknemligheten lever godt. 

Anonymkode: f78e6...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utakknemligheten lever godt. 

Anonymkode: f78e6...233

Jeg skjønner henne, og jeg må si jeg er enig. Jeg syns ikke barna trenger tre forskjellige påskeegg. I går var vi på tur med en familie hvor barna skrøt av hvor mange påskeegg de hadde fått denne påska, og hvem som ga det beste påskeegget (altså med mest godteri oppi), og det var før moren selv hadde gitt påskeegget hun skulle gi. Det handler ikke om å være utakknemlig, for vi VET at tanken er god, men det må være lov å ville sette grenser for hvor mye godis ens egne unger får, og unngå akkurat sånn som jeg opplevde i går: at ungene faktisk får så mye at de rangerer eggene fra best til verst. 

Anonymkode: 64f72...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner henne, og jeg må si jeg er enig. Jeg syns ikke barna trenger tre forskjellige påskeegg. I går var vi på tur med en familie hvor barna skrøt av hvor mange påskeegg de hadde fått denne påska, og hvem som ga det beste påskeegget (altså med mest godteri oppi), og det var før moren selv hadde gitt påskeegget hun skulle gi. Det handler ikke om å være utakknemlig, for vi VET at tanken er god, men det må være lov å ville sette grenser for hvor mye godis ens egne unger får, og unngå akkurat sånn som jeg opplevde i går: at ungene faktisk får så mye at de rangerer eggene fra best til verst. 

Anonymkode: 64f72...f6f

Tror ikke du skal gi skylden til besteforeldre som gir ekstra egg den ene dagen i året. Her har foreldrene totalt bomma på å lære takknemlighet de andre 364 dagene av året😡

Anonymkode: 1b75f...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...