Gå til innhold

Servere pølse, brød og lomper til lunsj ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 barn og 5 voksne. 

Er dette grei lunsj ?? 

Andre helst lettvinte forslag ? 

Evt lage pai til de voksne :)

Anonymkode: f6a42...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men sørg for at det er litt godt tilbehør ikke bare pølser, sennep og ketchup. Finhakket rødløk, hjemmelagd potetsalat, coleslaw, sylteagurk etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alt jeg får servert, men pølser er det verste jeg vet. Fett og usmakelig. 

Foreslår en pastasalat med godt brød.

En god suppe med brød.

Eggerøre, røkelaks og spekemat 

Pai med salat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mye, men jeg klarer ikke vanlige pølser. Skikkelige kjøttpølser av høy kvalitet, tja, men jeg går heller sulten enn å spise vanlige pølser. I ditt tilfelle ville jeg satt pris på at det stod i en sms eller noe hva du ville servere, så hadde jeg hatt mulighet til å spise hjemme først.

Anonymkode: 98e37...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt ok. Jeg orker ikke spise pølse, men det er mitt problem ikke ditt.

Anonymkode: 33e0b...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel greit, men utrolig kjipt. Pølser er ok i barneselskap eller på bål, men hjemme...ugg.

Suppe med brød er minst like enkelt. 

Eller godt brød og pålegg!

Anonymkode: a90b7...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel greit, men utrolig kjipt. Pølser er ok i barneselskap eller på bål, men hjemme...ugg.

Suppe med brød er minst like enkelt. 

Eller godt brød og pålegg!

Anonymkode: a90b7...05f

Snakk om snobb!! Kjempe hyggelig da å være ute i hagen, grille pølser eller ta med en kjele kokte pølser ut. Uhøytidelig og bra. Må væte slitsomt å være så snobbete og kravstor 

Anonymkode: 249c4...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Anonym bruker said:

Snakk om snobb!! Kjempe hyggelig da å være ute i hagen, grille pølser eller ta med en kjele kokte pølser ut. Uhøytidelig og bra. Må væte slitsomt å være så snobbete og kravstor 

Anonymkode: 249c4...21a

Jeg spiser det, for all del. Det er grunnleggende folkeskikk. Men å servere pølser i brød til voksne utenom bål/panne som jeg skrev, det Ville jeg ikke finne på.

Jeg er veldig opptatt av mat, og grillpølser står ikke på menyen her utenom spesielle (barne)anledninger.

Anonymkode: a90b7...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse snobberi her. Det er helt ok å servere pølse og brød/lompe👍

Jeg og mange med meg synes d er avslappende med familie/venner som ikke alltid legger lista så innmari høyt. 

😊

Anonymkode: 676e3...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Masse snobberi her. Det er helt ok å servere pølse og brød/lompe👍

Jeg og mange med meg synes d er avslappende med familie/venner som ikke alltid legger lista så innmari høyt. 

😊

Anonymkode: 676e3...f04

Man trenger ikke å være snobb for å synes det er litt kjipt med pølser til voksne, altså. Jeg er virkelig ikke snobbete av meg, men det blir litt som hun med innlegget om venninnen som hadde arvet mye penger og ville spandere middag ... på Burger King. Som voksen vil i hvert fall jeg tilby litt mer voksen mat.

Anonymkode: 98e37...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater pølser, men hadde spist av høffelighet og heller spist noe annet når jeg kom hjem.

Skal det være enkelt så kjøp en loff og frossen reker til de voksne. Eller bare ferskt brød og pålegg. Kanskje omelett?

Anonymkode: 3be2e...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke pølse fordi det er så dårlig fett i det så da kunne jeg ikke ha spist men syns det hadde vært helt ok sånn i en liten formiddagssammenkomst. 

Ville ha hatt litt pastasalat i tillegg, tomat, agurk, paprika, pastaskruer, fetaost og salat for eks? 

Anonymkode: f6da4...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel greit, men utrolig kjipt. Pølser er ok i barneselskap eller på bål, men hjemme...ugg.

Suppe med brød er minst like enkelt. 

Eller godt brød og pålegg!

Anonymkode: a90b7...05f

I min verden serverer man ikke suppe til gjester...

Anonymkode: 31a12...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

I min verden serverer man ikke suppe til gjester...

Anonymkode: 31a12...1c7

Da er vi vel forskjellige. Suppe med godt brød er ideell lunsj spør du meg.  Eller middag faktisk, kjøttsuppe er feks vanlig tradisjonsmat med flatbrød inntil.

Anonymkode: a90b7...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger ikke å være snobb for å synes det er litt kjipt med pølser til voksne, altså. Jeg er virkelig ikke snobbete av meg, men det blir litt som hun med innlegget om venninnen som hadde arvet mye penger og ville spandere middag ... på Burger King. Som voksen vil i hvert fall jeg tilby litt mer voksen mat.

Anonymkode: 98e37...e4e

Vi hadde dugnad her forrige helg hvor mange venner og familie stilte opp. Nevøen min grillet pølser med enkelt tilbehør som løk og potetsalat. 

Du hadde stilt med snitter! 

Anonymkode: 249c4...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Pølser kan være alt fra ganske kjipt, til helt grei mat. Gode pølser med godt tilbehør er godt, mens First price pølser med halvtørre pølsebrød der temmelig triste greier. Men som den gode gjest jeg er, spiser jeg det som blir servert, takker og sakker pent og synes at selskapet er viktigere enn maten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:
  • Pølser kan være alt fra ganske kjipt, til helt grei mat. Gode pølser med godt tilbehør er godt, mens First price pølser med halvtørre pølsebrød der temmelig triste greier. Men som den gode gjest jeg er, spiser jeg det som blir servert, takker og sakker pent og synes at selskapet er viktigere enn maten.

Hva slags pølser regnes som gode pølser da? Tenker på sånn man får kjøpt i vanlig matbutikk

Anonymkode: fc0ae...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode pølser kommer an på smak og behag det. Men for meg må det må være wienerpølser med "knekk", faste i konsistensen i og smak, eller andre typer pølser med god smak. Trenger ikke å være så fancy greier for min del, det er så enkelt som at pølser fra Gilde smaker bedre enn First price. Og så finnes det selvfølgelig pølser som er bedre enn det også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

I min verden serverer man ikke suppe til gjester...

Anonymkode: 31a12...1c7

Suppe med brød er då mykje betre å servere til gjester enn pølser i lomper??? Et pølser i lompe rett som det er eg, men det skal vere bra tomt i skapet for at eg ikkje klarar å finne fram noko alternativ til dei vaksne. Feks gulrotsuppe el likn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...