Gå til innhold

Noen som har valgt å få barn alene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei kvinne på snart 30 år. Jeg har "hele livet" ønsket barn, men føler nå tiden begynner å renne litt fra meg. Jeg har prøvd å finne meg en mann, men aldri klart å slå meg til ro med de jeg har møtt. Kjenner at jeg igrunn har det veldig fint alene, trives i eget selskap og med tilværelsen nå. Jeg er høyt utdannet (dessverre turnus), har bolig, bil og god økonomi. Føler alt er på stell til å ta et steg videre nå. 

Problemet er at jeg har turnusarbeid (vanskelig å få dagjobb som jordmor) og bor "alene". Har ikke familie i nærheten, kun venner. Jeg forventer ikke at disse skal stille opp, så regner med det kan bli utfordrende med tanke på livssituasjonen. 
 

Per nå er jeg mye barnevakt for andre i tillegg til jobben og koser meg med det. Likevel føler jeg nå ekstra på savnet etter noe eget. 

Er det riv ruskende galt å selv velge å bli alenemor og sette barnet i en slik situasjon? :(
Kjenner dette er noe som går utover livskvaliteten min, til tross for at jeg ellers har det bra og koser meg. 

Anonymkode: 0c5a7...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som jobber turnus som sykepleier som fikk to barn alene. Hun har heller ikke familie i nærheten, men mange gode venner som har stilt opp når det er krise (f eks da hun ble sengeliggende mot slutten av svangerskap nr 2). Hun er en helt super mor som aldri har angret på at hun valgte å få barn alene. Jeg synes ikke det er noe galt i å bestemme seg for å gjøre det alene.