Gå til innhold

Fødselsdepresjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt fødselsdepresjon? Kan du si noe om det ? Fikk du tegn før fødsel ?

singel og gravid.. å litt deppa om dagen.

Anonymkode: ff423...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ingen tegn før fødsel, men fikk et barn som skrek mye, vi sov lite og og jeg ble utslitt og kjempelei meg. Det førte til depresjon. Snakket aldri med noen om det (ikke engang min mann), og det gikk lenge før jeg fikk hjelp. Hvis du føler deg nedfor og tror du kan være deprimert, snakk for all del med fastlegen eller jordmor<3 Det er veldig lurt å få hjelp tidlig. Jeg angrer veldig på at jeg ikke snakket med noen mens jeg hadde det som verst, og jeg tenker mye på det den dag i dag (fire år etter). Heldigvis fikk jeg god hjelp tilslutt og er ikke deprimert lenger nå. Så snakk med noen om det! Ønsker deg masse lykke til!:-) 

Anonymkode: 22fe9...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt deprimert før fødselen også men dette var ingenting sammenlignet med den kraftige fødselsdepresjonen jeg fikk. Jeg var alenemamma,23 år gammel og fikk en baby med kolikk som skreik utallig mange timer både dag og natt. Jeg følte ikke noe morfølese for babyen min,det føltes som en unge jeg passet men som aldri ble hentet. Jeg fikk angst for å være alene med babyen ettersom han skreik så mye hele tiden og var konstant urolig i kroppen. Det var en tid med mye tårer og mye dårlig samvitighet. Det ble så gale at jeg helt seriøst hadde tenkt å gi fra meg sønnen min.. 

Mitt råd er søke hjelp fortest mulig før det eventuelt blir verre. Jeg var dum å tok aldri imot hjelp å angrer på det selv idag 7 år senare. 

Anonymkode: 46b37...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å foresten så sliter jeg også med dette 7 år etter. Blir liksom aldri ferdig med det siden jeg aldri har fått hjelp til avslutte det. Så resultatet er at jeg er livredd for å få ett barn til,selv om jeg har ett stort ønske om det,fordi jeg er så redd for å bli like deprimert igjen.

Anonymkode: 46b37...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 22.36, Anonym bruker skrev:

Noen som har hatt fødselsdepresjon? Kan du si noe om det ? Fikk du tegn før fødsel ?

singel og gravid.. å litt deppa om dagen.

Anonymkode: ff423...c7d

Ville kontaktet fastlege/jordmor så fort som mulig før det eventuelt blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, me_87 skrev:

Ville kontaktet fastlege/jordmor så fort som mulig før det eventuelt blir verre.

 Jeg er hos psykolog 1 gang i uken :) jeg har lagd meg et egen «sikkerhetsnett» god kontakt med jordmoren og fastlegen også.. men lurte litt på hvordan det faktisk er å ha det da min mor forlot meg sa jeg var 3 uker Pga fødselsdepresjon ... 

HI

Anonymkode: ff423...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.4.2019 den 11.15, Anonym bruker skrev:

Å foresten så sliter jeg også med dette 7 år etter. Blir liksom aldri ferdig med det siden jeg aldri har fått hjelp til avslutte det. Så resultatet er at jeg er livredd for å få ett barn til,selv om jeg har ett stort ønske om det,fordi jeg er så redd for å bli like deprimert igjen.

Anonymkode: 46b37...ef2

Hvordan går det med deg og barnet ? 

HI

Anonymkode: ff423...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det med deg og barnet ? 

HI

Anonymkode: ff423...c7d

Etter 3 mnder så begynte jeg faktisk å gradvis få morsfølese for han å det var helt fantastisk følese! :) Nå er han 7 år å betyr alt for meg! :)

Anonymkode: 46b37...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...