Gå til innhold

Hva synes du om gaver (annet enn godteri) i påskeegget?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg det er en uting med disse gigantiske påskeeggene som skal inneholde gaver tilsvarende en middels julaften. Jeg er gammeldags og synes at påskeegget skal inneholde godteri. Kun det. Så kan dere jo hakke løs med at ungene mine får vilt mye godteri og at vi sikkert er tjukke hele gjengen. 

De får en mengde som er litt mer enn vanlig mengde lørdagsgodt. Jeg kjøper ikke gigantiske påskeegg, jeg har gjenbruksegg av papp kjøpt for aldri så mange år siden og de rommer ikke så voldsomt mye. Men alle er fornøyd likevel.

Og det betyr heller ikke at mine unger overøses med gaver resten av året, bare for å nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så vanskelig å tro at noen velger å spare små og større gaver til spesielle anledninger, og holde tilbake resten av året? 

Jeg gjør det. Min får innholdsrike påskeegg, julestrømper og av og til julekalender. Hun får også bra jule og bursdagsgaver. Men summa summarum kan jeg love deg at hun får mindre enn gjennomsnittet likevel. Hun har ingen fancy klær, reiser sjelden, går ikke ofte på kino o.s.v. 

Kan love deg at det ikke er et spennende påskeegg som gjør barn bortskjemte. Det er ettergivende foreldre i hverdagen, barn uten grenser, og barn som ikke får gleden av å ønske seg noe, og måtte vente på å få dette. 

Anonymkode: 8feaf...3c5

Jeg visste det ville komme...

Anonymkode: 8f398...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jakten det største. Har ca 30 veldig små egg, som vi putter noen såmågodtbiter oppi og gjemmer rundt i hagen. Så får de små tasse rundt med kurv og lete og plukke. Veldig stas! Aldri hatt tradisjon på ekstra gaver eller ting.

Anonymkode: 48c7a...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Superdolly skrev:

Personlig synes jeg det er en uting med disse gigantiske påskeeggene som skal inneholde gaver tilsvarende en middels julaften. Jeg er gammeldags og synes at påskeegget skal inneholde godteri. Kun det. Så kan dere jo hakke løs med at ungene mine får vilt mye godteri og at vi sikkert er tjukke hele gjengen. 

De får en mengde som er litt mer enn vanlig mengde lørdagsgodt. Jeg kjøper ikke gigantiske påskeegg, jeg har gjenbruksegg av papp kjøpt for aldri så mange år siden og de rommer ikke så voldsomt mye. Men alle er fornøyd likevel.

Og det betyr heller ikke at mine unger overøses med gaver resten av året, bare for å nevne det.

Jeg er enig med deg. Samtidig elsker jeg påske. Mer enn jul fordi forberedelsene ikke er så store og mange. Mine to får et digert egg. Det er litt godis og litt leker som får de i aktivitet, ting vi ville kjøpt nå på våren. Hoppetau, kritt til bakken, såpebobler, ballonger, kortspill. Vi har påskeeggjakt med skattekart, gåter og mye gøy. Jeg elsker alt med påske og jeg gleder meg over å glede barna. Familien har det utrolig fint sammen i påsken. Vi forsøker legge vekk mobiler (bortsett fra i skrivende stund da ungene maler kyllinger i snøen med pappa) vi spiller spill og da kommer kortene i egget til nytte. Ja jeg er enig men synes man må få lov å ta i litt uten at det skal bli kalt tøv og materialistisk. Jeg har takknemlige og fine unger, de blir glade for et nytt rosa hoppetau og kritt. Påsken skal ikke ligne på julaften, enig i det. Men å ha en skikkelig festdag på påskeaften er stas. 😊

God påske. 🐣

Anonymkode: 03c7f...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de litt Lego og/eller en liten bil i påskeegget og blad utenom. De får ikke masse godteri, så egget har noe de kan leke med på hytta. De får blad også, men det er utenom. Fast tradisjon at er vi på hytta så får de et blad hver. Synes nesten det er bedre at de får en liten ting enn alt for mye godteri. Men da er det snakk om små summer. Ikke telefon o.l.

Anonymkode: e28c2...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feirar påske saman med familie, og har felles påskeeggjakt. Søskenbarna får egg med likt innhald av godteri, og ingen touchtelefon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/18/2019 at 9:20 PM, Anonym bruker said:

Søsteren min skal gi sønnen på 8, ny touchtelefon i påskeegget i år. Min får ikke det, og de skal tilbringe hele påskeaften sammen.

Anonymkode: 8d821...7e8

greit med andre gaver, men ikke en tlf, min fikk sommersett, en t skjorte, et stort kinder egg, tyggis, et blad og en aktivitetsbok og farger, ikke fan av alt det godteriet

Anonymkode: 625ed...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...