Gå til innhold

Hva synes du om gaver (annet enn godteri) i påskeegget?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Søsteren min skal gi sønnen på 8, ny touchtelefon i påskeegget i år. Min får ikke det, og de skal tilbringe hele påskeaften sammen.

Anonymkode: 8d821...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her fikk de gaver i tillegg til godteri, men det var et blad, lekebil, neglelakk osv. Noen få småting. De ønska seg store påskeegg, så kunne ikke gi kun godteri. Men hadde vi samla oss hele gjengen i påsken, ville vi nok gått sammen om påskeegg som barna fikk da. Private påskeegg hadde nok unga fått før eller etter at familien var samla. Syns ikke noe om at det skal bli så store forskjell på påskeeggene når ungene er samla. Ihvertfall ikke hvis det er små barn der også, slik at man fortsatt sier at det er påskeharen som har kommet med eggene.

Anonymkode: 1c5d5...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir kun salt snacks og godteri. Legger meg ikke opp i hva andre gjør. «Synes» ikke noe fra eller til. Barna våre får det de trenger i løpet av året. Om det ligger i påskeegg, julestrømpe eller adventskalender, eller om de får det til jul og bursdag, eller bare får ved behov uten en spesiell anledning, det tenker jeg h er familie organiserer som de vil. 

Bare forbered gutten din på forhånd, så bør det gå helt fint. 

Anonymkode: 7dbc7...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på 8 åringer, så tenker jeg at det er heller den andre gutten som vil være misunnelig på din sønn som får godteri

Anonymkode: 8f398...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her fikk de gaver i tillegg til godteri, men det var et blad, lekebil, neglelakk osv. Noen få småting. De ønska seg store påskeegg, så kunne ikke gi kun godteri. Men hadde vi samla oss hele gjengen i påsken, ville vi nok gått sammen om påskeegg som barna fikk da. Private påskeegg hadde nok unga fått før eller etter at familien var samla. Syns ikke noe om at det skal bli så store forskjell på påskeeggene når ungene er samla. Ihvertfall ikke hvis det er små barn der også, slik at man fortsatt sier at det er påskeharen som har kommet med eggene.

Anonymkode: 1c5d5...51d

De ønsker seg store egg?? Og det ettergir dere selvfølgelig.

Anonymkode: 1f79f...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er tull. Påsken handler ikke om det. Kjenner jeg blir irritert over at noen barn er så jævli bortskjemte 

Anonymkode: 6d3e0...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull & tøys!

Viktig å lære barn måtehold og at det er mye som er viktigere enn TING.

Anonymkode: d2f44...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er jakten på påskeeggene det som er morsomt. Vi lager skattejakt ute og ungene bruker lang tid på å finne eggene (med spor til neste). Selve premieegget har litt godteri. 

Har samme filosofi med adventskalender

Anonymkode: 4c88d...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gitt en telefon eller andre skikkelige gaver i påskeegget, men hos oss er det vanlig med litt kyllinger/påskepynt i tillegg til godteriet. Og så ny tannbørste og tannkrem. 

Samtidig merker jeg at det ikke bryr meg så farlig hva andre familier gjør. 

 

Anonymkode: c779f...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de fått flere påskeegg fulle av godteri fra andre enn oss. Så da får de litt andre ting. Men ikke en iphone... men et bilde til å ha på rommet og litt fotballutstyr, som de uansett ville fått. 

Anonymkode: d33cb...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde med oss søskenbarnet til barna mine, fikk de alle et lite egg med godteri. Vet han får noe senere og. Da han hadde reist, fikk mine det store egget! Der er det litt snop , kanskje en bok, noe lego, pop figur, kinobillett osv. Kinobillett bruker de jo uansett, de andre tingene kjøper jeg ofte på tilbud . Folk må få gjør hva de vil!

God påske 🐣

Anonymkode: 1ce98...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det har gått helt over styr når det gjelder både påskeegg og kalender. Datteren min fortalte at ene venninna hadde fått ett kin size påskeegg fylt med godteri, sminke, nye AirPods og annet snacks. Helt unødvendig. 

Anonymkode: 9033f...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeegg er som med julestrømpa og julekalenderen, masse godteri og gjerne noen småting oppi. 

Skjønner ikke dere som kverulerer og mener at det er det enste riktige å gi godteri. 

At foreldrene gir telefon oppi egget, samme dag som dere er sammen er veldig korttenkt. Egentlig ganske dårlig gjort. Håper du har forberedt barnet ditt på dette. 

Anonymkode: 1c0ca...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at unger er bortskjemte når de får masse gaver i påskeegget og. Og jada, ingen av ungene får selvfølgelig noe ellers i året.. :roll:

Anonymkode: 8f398...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det rart at unger er bortskjemte når de får masse gaver i påskeegget og. Og jada, ingen av ungene får selvfølgelig noe ellers i året.. :roll:

Anonymkode: 8f398...6fe

Hvorfor er det så vanskelig å tro at noen velger å spare små og større gaver til spesielle anledninger, og holde tilbake resten av året? 

Jeg gjør det. Min får innholdsrike påskeegg, julestrømper og av og til julekalender. Hun får også bra jule og bursdagsgaver. Men summa summarum kan jeg love deg at hun får mindre enn gjennomsnittet likevel. Hun har ingen fancy klær, reiser sjelden, går ikke ofte på kino o.s.v. 

Kan love deg at det ikke er et spennende påskeegg som gjør barn bortskjemte. Det er ettergivende foreldre i hverdagen, barn uten grenser, og barn som ikke får gleden av å ønske seg noe, og måtte vente på å få dette. 

Anonymkode: 8feaf...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så vanskelig å tro at noen velger å spare små og større gaver til spesielle anledninger, og holde tilbake resten av året? 

Jeg gjør det. Min får innholdsrike påskeegg, julestrømper og av og til julekalender. Hun får også bra jule og bursdagsgaver. Men summa summarum kan jeg love deg at hun får mindre enn gjennomsnittet likevel. Hun har ingen fancy klær, reiser sjelden, går ikke ofte på kino o.s.v. 

Kan love deg at det ikke er et spennende påskeegg som gjør barn bortskjemte. Det er ettergivende foreldre i hverdagen, barn uten grenser, og barn som ikke får gleden av å ønske seg noe, og måtte vente på å få dette. 

Anonymkode: 8feaf...3c5

Telefoner er ikke innholdsrike,da. Sånn siden vi snakka om telefoner. 

Hadde det vært en bok som handler om hvorfor vi feirer påske, da hadde det vært noe annet.

Anonymkode: 63791...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får mange påskeegg som vi gjemmer. For å ha noe å fylle i alle, legger jeg oppi mandarin, gulerøtter, kjeks, yoghurt og snop.

Anonymkode: e2f63...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får litt aktivitetsting også. Hoppetau, kortspill, ballonger og såpebobler. Jeg snur litt på det, jeg synes det blir mye snop gjennom påsken så jeg minimerer dette litt. Kjedelig å få et påskeegg med tre godiser også bare. 😊 Synes folk får gjøre som de vil så lenge de ikke overgår julaften. 

Anonymkode: 03c7f...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilde på snap av noen unger som hadde funnet påskeegget og det var en stor innpakka gave sammen med egget. Synes det er en uting, gleden over egget forsvinner jo hvis man skal få en stor pakke i tillegg. Og da må man jo kjøre på med det samme opplegget hvert år, for da forventer jo barna at det skal komme pakke og! 

Anonymkode: 5aa1c...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan det være en liten lommelykt eller såpebobler inni, men da skal brukes på hytta der de får eggene. 

Anonymkode: ab6f0...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

De ønsker seg store egg?? Og det ettergir dere selvfølgelig.

Anonymkode: 1f79f...f5c

Når seksåringen ser et stort påskeegg på butikken, og får store øyne og sier at han håper han får et så stort egg en gang, ja da syns jeg det er koselig å overraske han med et stort påskeegg. Innholdet i det blir ikke så mye mer enn i et vanlig, men putter da blad osv i egget istedenfor å gi det utenom. Når unga ikke ber om så mye til vanlig, syns jeg det er hyggelig å kunne overraske de med sånne småting som et stort egg de så på butikken. 

Anonymkode: 1c5d5...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk slim i påskeegget, sammen med snop ;)

Jeg har som regel puttet noe som ikke er snop oppi, lekebiler, såpebobler e.l. men telefon har de ikke fått til påske altså.

Anonymkode: 6afc4...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Telefoner er ikke innholdsrike,da. Sånn siden vi snakka om telefoner. 

Hadde det vært en bok som handler om hvorfor vi feirer påske, da hadde det vært noe annet.

Anonymkode: 63791...a7d

Telefon var nokså ekstremt, ja. Men om de velger  å gi en telefon i egget som barnet skulle fått uansett, istedenfor å gi den på en vanlig dag, er det vel helt greit? Problemet er at de skal feire med noen som bare får snop i egget, og det kan jo bli litt dumt. Ser den..

Anonymkode: 8feaf...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...