Gå til innhold

«Vil dere komme og grille pølser med oss klokken 15.00?»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært i bl.a Russland og Vietnam. DER er det fattigdom. Lite sosialhjelp å få  Likevel deler folk maten sin. 

Gjerrighet gjerrighet og atter gjerrighet.

Kom på fest, men ta med drikke selv. Kom til middag, men ta med mat selv.

Min sønn var hos en venn, de skulle spise middag. Sønnen min ble sendt hjem, sulten.

Vennen hans var på besøk hos oss, vi skulle spise middag, vennen fikk middag hos oss. Ble sendt hjem mett. Ikke er vi rike. Men ikke er vi gjerrige heller.

 

Anonymkode: bb6eb...5d4

Igjen, du er bare uvitende

Anonymkode: c4c32...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, du er bare uvitende

Anonymkode: c4c32...323

Tom for argumenter?

Pris wienerpølser: 40nok for pk med 8stk. Det er liksom dyrt?

Anonymkode: bb6eb...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn var hos en venn, de skulle spise middag. Sønnen min ble sendt hjem, sulten.

 Vennen hans var på besøk hos oss, vi skulle spise middag, vennen fikk middag hos oss. Ble sendt hjem mett. Ikke er vi rike. Men ikke er vi gjerrige heller.

Det er da ikke nødvendigvis gjerrighet. Her er det helt vanlig å sende barna hjem til middag om det ikke er avtalt annet, både fordi man ønsker en stund sammen som kjernefamilie og fordi foreldrene hjemme har beregnet middag til barnet som er på besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Det er da ikke nødvendigvis gjerrighet. Her er det helt vanlig å sende barna hjem til middag om det ikke er avtalt annet, både fordi man ønsker en stund sammen som kjernefamilie og fordi foreldrene hjemme har beregnet middag til barnet som er på besøk. 

Det er akkurat det jeg snakker om: folk beregner KUN til seg selv.

Synes det er en trist utvikling.

Anonymkode: bb6eb...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tom for argumenter?

Pris wienerpølser: 40nok for pk med 8stk. Det er liksom dyrt?

Anonymkode: bb6eb...5d4

Hva skal jeg argumentere for? Du synes folk er gjerrige, jeg kan ikke argumentere den meningen bort

Anonymkode: c4c32...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat det jeg snakker om: folk beregner KUN til seg selv.

Synes det er en trist utvikling.

Anonymkode: bb6eb...5d4

Og jeg blir litt småmuggen om seksåringen får shoppe pølser hos naboen når vi står og lager fiskemiddag hjemme. Det er ikke verre enn å avtale bittelitt før middag hva rammene for besøket skal være. Alle har ikke råd til å ha massevis av rester bare i tilfelle noen skulle slumpe til å synes naboens middag er bedre enn den som venter hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mostly Harmless skrev:

Og jeg blir litt småmuggen om seksåringen får shoppe pølser hos naboen når vi står og lager fiskemiddag hjemme. Det er ikke verre enn å avtale bittelitt før middag hva rammene for besøket skal være. Alle har ikke råd til å ha massevis av rester bare i tilfelle noen skulle slumpe til å synes naboens middag er bedre enn den som venter hjemme. 

Forskjell på å stikke innom nabobarna og være med en venn hjem fra skolen. Jeg syns det er veldig hyggelig med masse barn i huset og spiser gledelig brødskiver hvis vi ikke har nok mat slik at barna kan sette seg ned og få middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Gemini77/ skrev:

Forskjell på å stikke innom nabobarna og være med en venn hjem fra skolen. Jeg syns det er veldig hyggelig med masse barn i huset og spiser gledelig brødskiver hvis vi ikke har nok mat slik at barna kan sette seg ned og få middag. 

Ja, om barna skal være her ved middagstider, får de så klart mat. Jeg er bare uenig i at det nødvendigvis er ugjestmildt å avslutte besøket og sende barn hjem ved middagstid dersom ikke annet er avtalt, selv om det da innebærer at barnet er sultent når det kommer hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt satt ut av svarene her !!

Hvis man blir invitert bort på mat, ( lunsj, middag, pølser, grøt ...what ever), så er det altså så mange her inne som mener at man bør ta med seg maten selv?! 

Greit nok at man av høflighet kan spørre om man skal ta med noe men det innebærer ikke at man vertskapet har kalkulert med at gjestene tar med hovedretten til middagen. 

Er dere «voksne» som mener at hun selvsagt skulle hatt med seg pølser?

Anonymkode: 6ca73...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mostly Harmless skrev:

Ja, om barna skal være her ved middagstider, får de så klart mat. Jeg er bare uenig i at det nødvendigvis er ugjestmildt å avslutte besøket og sende barn hjem ved middagstid dersom ikke annet er avtalt, selv om det da innebærer at barnet er sultent når det kommer hjem. 

For min del så trenger det ikke være så avtalt. Så lenge barna avklarer det med sine foreldre så får de alltid middag her hvis de selv ønsker. Men er enig i at det er en uting å fylle andres barn opp med pølser så de kommer hjem Mette til fiskemiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir helt satt 

Greit nok at man av høflighet kan spørre om man skal ta med noe men det innebærer ikke at man vertskapet har kalkulert med at gjestene tar med hovedretten til middagen. 

Er dere «voksne» som mener at hun selvsagt skulle hatt med seg pølser?

Anonymkode: 6ca73...ddb

Samme tenker jeg, hyggelig hvis noen spør og tilbyr å ta med, men er det jeg som inviterer, planlegger jeg ikke i utgangspunktet at gjestene skal ta med mat.

Ønsker jeg spleiselag, er jeg tydelig på det, overlater ikke det til tolkning.

Med mine nærmeste kan jeg ikke ha det så formelt at man alltid må ta med noe.

Anonymkode: f28ad...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...