Gå til innhold

«Vil dere komme og grille pølser med oss klokken 15.00?»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og så? Du skjønner, det er en GOD del av Norges befolkning som bor laaangt unna en søndagsåpen butikk. 

Anonymkode: 335bb...ada

Det var bare en kommentar til at flere kommenterte at det var skjærtorsdag, ingenting å ta på vei for

Anonymkode: c4c32...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville nok hørt med vertskapet om hva jeg skulle ha med meg, sånn i tilfelle. Like rart er det jo også at vertskapet inviterer uten å ha noe ekstra.

Anonymkode: e04db...590

Syns ikke det er rart, men rart at det ikke ble presisert hva vertskapet holdt og hva gjestene måtte ta med. 

«Bli med på grilling, vi fyrer opp om en time og lager masse pastasalat. Ta med pølser eller noe annet å grille. Vi har brød, drikke og dessert»

Anonymkode: dd33d...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sendt den meldingen uten å ha pølser nok til alle. 

Men hvis jeg mottok meldingen ville jeg svart noe sånt som «Så hyggelig, vi kommer gjerne. Hva skal vi ha med oss?😊»

Anonymkode: 5bc56...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en vanlig hverdag/lørdag ville jeg kanskje spurt om jeg skulle ta med for høflighets skyld. Men i dag, på skjærtorsdag når alt er stengt, så ville jeg sterkt antatt at det ble spandert. Ikke alle har pølser liggende så man kan ta med! 

Anonymkode: a95ef...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm når vi samles her har alle med egne pølser. Klart spørs på relasjonen.

ville vel skrevet en SMS typ: Heisan. Vi fyrer opp bålpanna på torsdag kl 15, ta med dere grillpølser og kom gjerne en tur. 

Hadde vært greit å poengtere at man må ta med pølser. Meeen har selv for vane at vi er flere familier som kommer og at da ikke vertskapet står for grillpølser til 20 stk. Så har alltid med pølser😅

Anonymkode: c4c9a...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig rart! Da skulle de som spurte sagt at dere måtte ha med selv. Men jeg hadde jo også svart:" Vi blir med! Noe vi skal ha med ? " 

Men skjønner deg veldig godt at du trodde de stilte med mat altså. 

Anonymkode: 32b0e...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På en vanlig hverdag/lørdag ville jeg kanskje spurt om jeg skulle ta med for høflighets skyld. Men i dag, på skjærtorsdag når alt er stengt, så ville jeg sterkt antatt at det ble spandert. Ikke alle har pølser liggende så man kan ta med! 

Anonymkode: a95ef...e3b

Enig med deg. 

Anonymkode: 32b0e...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en melding en gang fra eks'ens søster:

Hei, vi tenkte grille. Er dere hjemme? 

Vi svarte ja, og hun svarte at da kommer de iløpet av 30 min. Og ba oss fyre opp grillen. 

Vel, de kom, to voksne og fire barn og hadde ikke med seg noen ting. 

Vi var bare kjærester på den tiden så jeg sa ingenting, fant noen pølser i frysa og blanda noe saft. 

Anonymkode: b124b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rareste jeg har hørt. Du inviterer vel ikke på mat uten å faktisk invitere på mat? Men hvis det nå hadde blitt en slik misforståelse når jeg inviterte hadde jeg i det minste sagt at vi fikk dele på den maten vi hadde... 

Anonymkode: 31fee...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var bare en kommentar til at flere kommenterte at det var skjærtorsdag, ingenting å ta på vei for

Anonymkode: c4c32...323

Kanskje de kommenterte det nettopp fordi det er skjærtorsdag og alle butikkene er stengte der de bor? 😂 

Jeg bare poengterte det, har ikke tatt på vei jeg😂

Anonymkode: 335bb...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at de sto for maten ut ifra meldinga, spesielt på en helligdag hvor alt er stengt. Hadde allikevel spurt om vi skulle ha med oss noe og/eller hva. 

Hadde det vært jeg som inviterte ville jeg nok vært mer presis i invitasjonen. "Hei. Vi har tenkt å grille i dag. Har dere lyst til å ta med dere pølser og spise sammen med oss?" 

Anonymkode: a1e5a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi inviterer på grilling tar alle med seg det de vil grille, og vi har selvfølgelig rikelig med mat selv og. Det er vanlig å spørre om man skal ha med seg noe når man reiser på besøk, så når du ikke har spurt ett eneste spørsmål og tror du bare kan dukke opp og få servert mat helt uten videre synes jeg det er du som er vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk en melding en gang fra eks'ens søster:

Hei, vi tenkte grille. Er dere hjemme? 

Vi svarte ja, og hun svarte at da kommer de iløpet av 30 min. Og ba oss fyre opp grillen. 

Vel, de kom, to voksne og fire barn og hadde ikke med seg noen ting. 

Vi var bare kjærester på den tiden så jeg sa ingenting, fant noen pølser i frysa og blanda noe saft. 

Anonymkode: b124b...866

Haha, den var jo skikkelig fin! Tror jeg skal høre om broderen er hjemme i dag. Tenkte meg påskelam i dag, og det blir jo langt enklere på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm når vi samles her har alle med egne pølser. Klart spørs på relasjonen.

ville vel skrevet en SMS typ: Heisan. Vi fyrer opp bålpanna på torsdag kl 15, ta med dere grillpølser og kom gjerne en tur. 

Hadde vært greit å poengtere at man må ta med pølser. Meeen har selv for vane at vi er flere familier som kommer og at da ikke vertskapet står for grillpølser til 20 stk. Så har alltid med pølser😅

Anonymkode: c4c9a...fff

Det er forskjell på planer litt frem i tid, det blir annerledes når man inviterer på noen timers varsel, på en helligdag tom.

Anonymkode: f28ad...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde fått en slik meldig ville jeg antatt pølsene ble påspandert. Det er jo ikke mye annerledes enn "Kom og spis middag med oss kl. 15.00". Jeg hadde ikke da tatt med egen middag. Jeg spør hvis jeg har anledning til å ta med noe, men det har man ikke alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en merkelig måte å formulere meldingen på. I min verden får man mat når man blir invitert på mat, og hvis man ikke skal få mat blir det tydelig presisert i invitasjonen. Det hadde heller ikke falt meg inn å spørre om jeg skulle ta med mat selv. Gammeldags som jeg er, så mener jeg at den som inviterer har ansvaret for å uttrykke seg så tydelig at den som blir invitert forstår hva hun blir invitert til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skulle verten hatt mat til alle. Det er skjærtorsdag i tillegg 🙄

Anonymkode: 8f084...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde spurt om hva jeg skulle ta med. 

Anonymkode: 072f2...c39

Så hvis du får en sms hvor det står :

Hei, vil dere komme å spise kake og drikke kaffe? 

Så hadde du tatt med en kake.... 

Anonymkode: b124b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pobie skrev:

Når vi inviterer på grilling tar alle med seg det de vil grille, og vi har selvfølgelig rikelig med mat selv og. Det er vanlig å spørre om man skal ha med seg noe når man reiser på besøk, så når du ikke har spurt ett eneste spørsmål og tror du bare kan dukke opp og få servert mat helt uten videre synes jeg det er du som er vanskelig. 

Det er ikke vanlig å ha med seg mat når man blir bedt bort altså

Anonymkode: 18c6a...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når det gjeld grilling er eg vant til treff der familiane har med sin eigen grillmat, så når vi har fått slike invitasjonar har eg blitt usikker og spurt om kva eg skal ta med. Ellers er eg vant med at det fylgjer mat med ein middagsinvitasjon, og tek heller med feks blomar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pobie skrev:

Når vi inviterer på grilling tar alle med seg det de vil grille, og vi har selvfølgelig rikelig med mat selv og. Det er vanlig å spørre om man skal ha med seg noe når man reiser på besøk, så når du ikke har spurt ett eneste spørsmål og tror du bare kan dukke opp og få servert mat helt uten videre synes jeg det er du som er vanskelig. 

Så blir du invitert på kaffi og kaker så tar du med en kake? Invitert på middag så ber du om menyen og tar med likt eller noe som passer?

 

i min verden får man alt av mat og drikke når man blir invitert. Samtidig så inviterer man jo tilbake igjen og dermed går det opp i opp! 

Jeg hadde nok blitt «fornærmet» om noen kom med grillmat osv dersom vi inviterte dem på grilling.

Anonymkode: 5a669...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis du får en sms hvor det står :

Hei, vil dere komme å spise kake og drikke kaffe? 

Så hadde du tatt med en kake.... 

Anonymkode: b124b...866

Grilling er noe annet da. Alle med litt sosial kompetanse forstår det...

Anonymkode: 2019e...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...