Gå til innhold

«Vil dere komme og grille pølser med oss klokken 15.00?»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Slik melding fikk jeg k dag. Jeg takket ja. Barna og jeg kom 15.00. Så fikk vi spørsmålet «hvor er pølsene deres?» vel, jeg hadde ikke planer om pølser i påsken og regnet med at de skulle servere pølser bår de inviterte oss på pølser. 

Er jeg helt dum, eller ville dere også forstått det som at de skulle holde pølsene? Endte med at jeg måtte kjøre 20 min for å kjøpe pølser på nærmeste bensinstasjon.

Anonymkode: ec14c...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde virkelig ikke tenkt tanken om at jeg måtte ta med pølser selv...  Utrolig snåle folk. 

Anonymkode: 6e75e...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok hørt med vertskapet om hva jeg skulle ha med meg, sånn i tilfelle. Like rart er det jo også at vertskapet inviterer uten å ha noe ekstra.

Anonymkode: e04db...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge deler i vår omgangkrets, folk som selvfølgelig serverer pølser, og folk som tar det som en selvfølge at alle tar med det de skal spise.

Så hadde jeg bare fått et sånt spørsmål ville jeg spurt om vi skulle ta med (og grillpølser har vi alltid i fryseren for sånne innbydelser kan komme)

 

Anonymkode: 575c8...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slik melding fikk jeg k dag. Jeg takket ja. Barna og jeg kom 15.00. Så fikk vi spørsmålet «hvor er pølsene deres?» vel, jeg hadde ikke planer om pølser i påsken og regnet med at de skulle servere pølser bår de inviterte oss på pølser. 

Er jeg helt dum, eller ville dere også forstått det som at de skulle holde pølsene? Endte med at jeg måtte kjøre 20 min for å kjøpe pølser på nærmeste bensinstasjon.

Anonymkode: ec14c...daa

Spesielt. Med mindre de som «inviterte» er veldig fattige. De burde uansett spesifisert at du må ta med pølser selv.

Anonymkode: a90fe...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med pølser uten å tenke meg om 😊, tar med det jeg selv ønsker å spise. 

Anonymkode: 7a3ba...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde spurt om jeg skulle ta med noe, hadde aldri reist uten å vite. Jeg er vant til at man tar med det man selv vil spise når man skal grille. Men jeg synes og at de burde skrevet det i meldingen

Anonymkode: c4c32...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva! Da skulle hun spesifisert at det ikke er nok til alle og at du skal ta med. Skjønner uansett ikke helt hvorfor hun spør om dere vil komme å grille pølser. Hvis hun tenkte at du skulle ha med mat selv så kunne du vel hatt med det du selv vil. Hvorfor akkurat pølser liksom😂

Anonymkode: 43b6a...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke falt meg inn at jeg skulle tatt med pølser når det kom en sånn spontan invitasjon på en helligdag. Kanskje fordi det heller ikke ville falt meg inn å invitere folk på den måten uten å ha mat til alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slik melding fikk jeg k dag. Jeg takket ja. Barna og jeg kom 15.00. Så fikk vi spørsmålet «hvor er pølsene deres?» vel, jeg hadde ikke planer om pølser i påsken og regnet med at de skulle servere pølser bår de inviterte oss på pølser. 

Er jeg helt dum, eller ville dere også forstått det som at de skulle holde pølsene? Endte med at jeg måtte kjøre 20 min for å kjøpe pølser på nærmeste bensinstasjon.

Anonymkode: ec14c...daa

Jeg hadde spurt når jeg takket ja om vi skulle ta med noe. Ville ikke automatisk regnet med vi fikk mat. 

Anonymkode: 2019e...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt spurt hva jeg skulle ta med!

hvis vi blir invitert bort på middag til gode venner forventer jeg ikke jeg skal ha med noe. Hvis vi blir invitert bort til fellesgrilling i nabolaget ville jeg absolutt tatt med det vi skulle ha til eget forbruk. 

Anonymkode: 24742...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vet du hva! Da skulle hun spesifisert at det ikke er nok til alle og at du skal ta med. Skjønner uansett ikke helt hvorfor hun spør om dere vil komme å grille pølser. Hvis hun tenkte at du skulle ha med mat selv så kunne du vel hatt med det du selv vil. Hvorfor akkurat pølser liksom😂

Anonymkode: 43b6a...c46

De hadde vel tent bålpanna da, og skulle grille pølser på spyd?

Anonymkode: 575c8...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vet du hva! Da skulle hun spesifisert at det ikke er nok til alle og at du skal ta med. Skjønner uansett ikke helt hvorfor hun spør om dere vil komme å grille pølser. Hvis hun tenkte at du skulle ha med mat selv så kunne du vel hatt med det du selv vil. Hvorfor akkurat pølser liksom😂

Anonymkode: 43b6a...c46

Det er litt forskjell på en kjapp pølsegrillings og en mer avansert grillings. Var vel derfor hun sa at det var pølsegrillings? For at de skulle ta med nettopp pølser...

Anonymkode: 2019e...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Hadde ikke falt meg inn at jeg skulle tatt med pølser når det kom en sånn spontan invitasjon på en helligdag. Kanskje fordi det heller ikke ville falt meg inn å invitere folk på den måten uten å ha mat til alle. 

Dette! De har faktisk invitert på grilling... Hvis de har smått om pølser så må vertskapet informere om det, samme om det er pølser eller mer avansert grilling det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Dette! De har faktisk invitert på grilling... Hvis de har smått om pølser så må vertskapet informere om det, samme om det er pølser eller mer avansert grilling det er snakk om.

Helt enig. Jeg inviterer jo ikke folk bare på opptent grill . Det er dessuten skjærtorsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere seriøst at dere helt spontant tar med egen mat til steder dere er invitert? Jeg hadde nemlig syns det var litt frekt om de jeg inviterte dukket opp med egen mat om jeg hadde invitert til mat! Litt sånn «maten er ikke bra nok» eller noe. Dette gjelder selvfølgelig ikke ved allergier osv.

Hi: jeg syns iallfall dette var meget merkelig. 

Anonymkode: 7a274...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha 😂

Mange rare svar her! Selvsagt har jeg nok pølser til alle når jeg inviterer på grilling på skjærtorsdag! Noe annet ville vært enten frekt eller tegn på lav sosial intelligens. 

Anonymkode: f69bc...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Det hadde jeg syntes var kjempesnodig. Blir man invitert til pølsegrilling, så betyr det (i min omgangskrets), at den som inviterer står for maten. 

Anonymkode: 6c761...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er skjærtorsdag så er vel de fleste søndagsåpne matbutikker åpne

Anonymkode: c4c32...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at de sto for pølsene, men hadde nok spurt om jeg skulle ta med noe

Anonymkode: 18c6a...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi hadde blitt invitert til grilling på terassen hadde jeg regnet med at de hadde mat til alle, men om det var et annet sted hadde jeg regnet med å ta med.

Uansett ville jeg spurt hvis jeg fikk en slik invitasjon. Det er ikke noe opplagt svar på hva som er riktig.

Anonymkode: 9495c...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi griller ofte sammen med venner om sommeren, da tar alle med sin egen grillmat, men hvis vi hadde skrevet en slik invitasjon så hadde vi selvfølgelig stått for maten, å jeg hadde regnet med de samme hvis jeg hadde fått en sånn invitasjon. 

Anonymkode: af795...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om det er skjærtorsdag så er vel de fleste søndagsåpne matbutikker åpne

Anonymkode: c4c32...323

Ja, og så? Du skjønner, det er en GOD del av Norges befolkning som bor laaangt unna en søndagsåpen butikk. 

Anonymkode: 335bb...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar aldri med egen mat når vi blir invitert på middag hos folk. 

Skal vi ta med noe avtales det selvsagt i invitasjonen.

Anonymkode: 5a669...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...