Gå til innhold

Forhold, blir ikke kvitt tomheten, har jeg egentlig funnet den rette ? 😔💍


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sliter med tomhetsfølelse og en mer eller mindre konstant søk etter spenning.

Gift på 13.året, men greier altså ikke føle ro. Har egentlig alltid vært sånn. Har et bekreftelsesbehov som er unormalt, tror jeg. 

Men så tar jeg meg i å tenke, er jeg sammen med rette mannen. Han er en flott familiemann,  men er det bare med det?! Frustrerende... 

Andre som føler det sånn? 

Anonymkode: 58020...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Finn spenning, da? Hopp i fallskjerm.

Anonymkode: 2f166...df8

Skjønner poenget, men ikke akkurat sånn type spenning jeg søker. 

Anonymkode: 58020...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du alltid har vært slik. Da er tomheten i deg selv noe du selv må jobbe med, ingen mann kan noensinne fylle den for deg, for du kan ikke rømme fra deg selv. Nye forhold kan nok midlertidig få deg til å føle deg mindre tom, men det vil aldri vare om du ikke gjør noe med årsaken til at du føler deg som du gjør.

Hvorfor har du alltid følt deg tom? Der ligger også løsningen din.

Anonymkode: 64b33...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner poenget, men ikke akkurat sånn type spenning jeg søker. 

Anonymkode: 58020...8ff

Hva slags, da?

Anonymkode: 2f166...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sier at du alltid har vært slik. Da er tomheten i deg selv noe du selv må jobbe med, ingen mann kan noensinne fylle den for deg, for du kan ikke rømme fra deg selv. Nye forhold kan nok midlertidig få deg til å føle deg mindre tom, men det vil aldri vare om du ikke gjør noe med årsaken til at du føler deg som du gjør.

Hvorfor har du alltid følt deg tom? Der ligger også løsningen din.

Anonymkode: 64b33...c22

Du har nok rett. Takk for svar 👍

Anonymkode: 58020...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner deg. Jeg leter etter bekreftelse titt og ofte jeg og. 

Anonymkode: 4e27d...67f

Vet du med deg selv at det er en grunn for det, at grunnen til behovet for bekreftelse  ligger i et dårlig forholdet, eller andre ting ? Lav selvfølelse, selvtillit osv.   Jeg har opplevd en del misbruk i yngre år og tenker grunnen er at jeg er «ødelagt»,  ikke at jeg er sammen med feil mann. Men det er vanskelig å definere hva den egentlige grunnen til bekreftelsesbehovet virkelig er.

Anonymkode: 58020...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags, da?

Anonymkode: 2f166...df8

Mer rundt flørt med menn. 

Anonymkode: 58020...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du med deg selv at det er en grunn for det, at grunnen til behovet for bekreftelse  ligger i et dårlig forholdet, eller andre ting ? Lav selvfølelse, selvtillit osv.   Jeg har opplevd en del misbruk i yngre år og tenker grunnen er at jeg er «ødelagt»,  ikke at jeg er sammen med feil mann. Men det er vanskelig å definere hva den egentlige grunnen til bekreftelsesbehovet virkelig er.

Anonymkode: 58020...8ff

Se om du kan få hjelp til å bearbeide traumene dine fra du var yngre.

For å jobbe med selvtillit og selvbilde - begynn å gjøre ting du kan finne mestringsfølelse og glede ved. Om du har hatt en hobby som ga deg mye glede, ta den opp igjen. Lær deg noe nytt - det ligger utrolig mye mestring i å lære nye ting, og det gir også et sterkere selvbilde og selvtillit. Trenger ikke bli noen mester i det, bare læringen og det å kjenne at man mestrer det noenlunde er enormt positivt. Kombiner det gjerne med noe fysisk, for det å bli sterkere og i bedre form virker også på selvbildet/-tilliten. Tar du tak i slike ting så vil du også få dekket noe av bekreftelsesbehovet ditt - i deg selv :)

Anonymkode: 64b33...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se om du kan få hjelp til å bearbeide traumene dine fra du var yngre.

For å jobbe med selvtillit og selvbilde - begynn å gjøre ting du kan finne mestringsfølelse og glede ved. Om du har hatt en hobby som ga deg mye glede, ta den opp igjen. Lær deg noe nytt - det ligger utrolig mye mestring i å lære nye ting, og det gir også et sterkere selvbilde og selvtillit. Trenger ikke bli noen mester i det, bare læringen og det å kjenne at man mestrer det noenlunde er enormt positivt. Kombiner det gjerne med noe fysisk, for det å bli sterkere og i bedre form virker også på selvbildet/-tilliten. Tar du tak i slike ting så vil du også få dekket noe av bekreftelsesbehovet ditt - i deg selv :)

Anonymkode: 64b33...c22

Tusen takk for gode råd,  jeg tar de til meg. Skal faktisk ta opp treningen igjen, det vet jeg hjelper masse. 

 

Anonymkode: 58020...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...