Gå til innhold

3 barn med autisme, og gravid med.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

en vi har fått vite har down syndrom.  Vi har fra før 3 barn, en med barneautisme, en med Asperger og ADHD og en med kun Asperger. Har aldri bydd på veldig store problemer, da de egentlig har vært enkle å følge opp situasjonen tatt i betrakting. Kun 1 har vært noe utagerende men da mest på skolen. Nå i en alder av 13 år er han en grei, høflig og hjelpsom ungdom. Yngste som kun har Asperger har altid vært en rolig, men spesiell gutt, og eldste som har barneautisme er den som har trengt og trenger mest oppfølging og hjelp. MEN...vi var jo forberedt på at vi kanskje ville få en til med diagnose, men jeg føler på en stor sorg etter å ha fått vite at barnet vi venter har down syndrom. Jeg er redd for at det i tillegg har autisme og selv om vi har bestemt oss for å beholde barnet så må jeg innrømme at jeg noen ganger tenker at jeg ikke har lyst. Vi har snakket mye med fagpersoner og kommet i kontakt med diverse instanser (mange instanser har vi allerede vært i kontakt med i mange år p.g.a. barna vi allerede har). Men jeg/vi skulle så gjerne ha snakket/kommet i kontakt med foreldre som selv har barn med down syndrome og da gjerne med autisme i tillegg, da jeg føler meg ganske sikker på at det vil bli en tilleggsdiagnose. Finnes det noen foreldre som kunne tenke seg å dele erfaringer med oss? er det normalt å bestemme seg for å beholde barnet for så å ha tanker om at nei, vil ikke allikevel. Jeg føler meg egoistisk som føler så sorg over å ikke kunne få ihvertfall 1 barn som er "normalt", et som ikke trenger oppfølging av BUP, PPT , kommunen og sykehus. Selv om vi har bestemt oss for å beholde, så angrer jeg innimellom. Er egentlig ikke så redd for selve DS diagnosen, er mest redd for tillegssdiagnose som autisme og kanskje hjertefeil, kreft o.l.  Finnes det noen foreldre som kunne tenke seg å dele noen erfaringer? vi har fått en del informasjon fra sykehuset, men føler så veldig for å høre om erfaringer fra foreldre til barn med DS og da gjerne fra de som og har tilleggsdiagnosen autisme. Men tar imot erfaringer/råd/tips fra de uten tilleggsdiagnose og selvfølgelig.

Anonymkode: f4a67...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde dere ikke bruke kreftene deres på de barna dere har? De trenger dere åpenbart ganske mye

Anonymkode: af0d6...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

BW.... 

Anonymkode: 03922...a07

Nei, nå må du slutte. Jeg er ikke BW. Tenk at du ødelegger tråden min med å si slikt. Jeg ber om erfaringer. Du bør be om unnskyldning for nå blir jeg skikkelig sint. Hvilken grunn har du til å ødelegge tråden min? Jeg vil melde dette inn for du har ingen rett til dette.

Anonymkode: f4a67...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Burde dere ikke bruke kreftene deres på de barna dere har? De trenger dere åpenbart ganske mye

Anonymkode: af0d6...9f1

Hvis ikke du kan svare på det jeg/vi spør om så er det ingen nødvendighet å svare. Barnet er allerede unnfanget så det er jo ikke noe alternativ selv om jeg noen ganger tenker at jeg ikke orker.

Anonymkode: f4a67...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En anonym over som sier at jeg er BW, det er jeg absolutt ikke. Jeg har "snakket" om mine 3 barn her inne ved flere anledninger over årenes løp, så ber alle vennligst se bort fra det. Synes det er sørgelig at en person kan prøve å ødelegge for denne tråden på den måten.

Anonymkode: f4a67...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

BW.... 

Anonymkode: 03922...a07

Jepp!

Anonymkode: c32da...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde dere til å snakke med helsestasjonen. Kanskje de vet om noen som har barn end DS med tilleggs-diagnoser. De kan ikke de dere i formasjon om eventuelle familier, men de kan kontakte familiene og i formere de om at dere ønsker kontakt. Det har i allefall blitt gjort ved ett par tilfeller her jeg bor. (Storby)

Ellers kan dere høre med senter for oppvekst, de kan kanskje gjøre det samme. 

Det finnes garantert ett forum/gruppe for familier hvor det er DS, hva med å høre der?

Anonymkode: 89ab4...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

BW.... 

Anonymkode: 03922...a07

Hva menes med "BW" ?

Anonymkode: 89ab4...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva menes med "BW" ?

Anonymkode: 89ab4...a13

Det lurer jeg også på, hva/hvem er BW?

Uansett, det finnes helt sikkert organisasjoner du kan kontakte, har ikke foreldre som har barn med downs en organisasjon, facebookside e.l. Det er helt sikkert folk du kan kontakte.

Anonymkode: 74e60...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp!

Anonymkode: c32da...e86

Nå må dere slutte. Hvorfor ødelegger dere tråden min? jeg har skrevet om mine 3 barn her i flere år. Du har INGEN rett til å ødelegge tråden min! Skam dere!

Anonymkode: f4a67...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva menes med "BW" ?

Anonymkode: 89ab4...a13

Noen tror at dette er en trolletråd, og at det er en bruker som er kjent for å trolle/provosere som står bak. Brukeren hadde tidligere brukernavn med initialer BW...

Anonymkode: d5577...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå må dere slutte. Hvorfor ødelegger dere tråden min? jeg har skrevet om mine 3 barn her i flere år. Du har INGEN rett til å ødelegge tråden min! Skam dere!

Anonymkode: f4a67...8c8

Hvorfor ignorer du de ikke bare? Nå bare fyrer du de opp

Anonymkode: f6bbb...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det lurer jeg også på, hva/hvem er BW?

Uansett, det finnes helt sikkert organisasjoner du kan kontakte, har ikke foreldre som har barn med downs en organisasjon, facebookside e.l. Det er helt sikkert folk du kan kontakte.

Anonymkode: 74e60...c6c

Ja, det er det jeg lurer på. Har fått navnet på en organisasjon men denne ligger på østlandet, ikke noe problem det altså, men kunne tenke meg flere, eventuelt noe her på vestlandet hvor vi bor. Og så lurer jeg på om det er foreldre som kunne tenke seg å dele erfaringer "privat" eventuelt på email.

Anonymkode: f4a67...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ignorer du de ikke bare? Nå bare fyrer du de opp

Anonymkode: f6bbb...091

Jeg har et alvorlig tema, og det burde ikke kunne gå ann å ødelegge tråden for meg!

Anonymkode: f4a67...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det jeg lurer på. Har fått navnet på en organisasjon men denne ligger på østlandet, ikke noe problem det altså, men kunne tenke meg flere, eventuelt noe her på vestlandet hvor vi bor. Og så lurer jeg på om det er foreldre som kunne tenke seg å dele erfaringer "privat" eventuelt på email.

Anonymkode:

 

Vil tro at du kan komme i kontakt med en familie via DS-siden, og derfra kunne snakke privat...

Anonymkode: 89ab4...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil råde dere til å snakke med helsestasjonen. Kanskje de vet om noen som har barn end DS med tilleggs-diagnoser. De kan ikke de dere i formasjon om eventuelle familier, men de kan kontakte familiene og i formere de om at dere ønsker kontakt. Det har i allefall blitt gjort ved ett par tilfeller her jeg bor. (Storby)

Ellers kan dere høre med senter for oppvekst, de kan kanskje gjøre det samme. 

Det finnes garantert ett forum/gruppe for familier hvor det er DS, hva med å høre der?

Anonymkode: 89ab4...a13

Tusen takk! Vi har fått noe informasjon, men prøver å få tak i så mye som mulig.Senter for oppvekst var en god ide, vi har allerede kontakter der, men da har det gjeldt autisme. Men de har nok erfaringer med DS også, vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det. Kanskje vi kan klare å få noen kontakter med andre foreldre og via dem.

Anonymkode: f4a67...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nå må du slutte. Jeg er ikke BW. Tenk at du ødelegger tråden min med å si slikt. Jeg ber om erfaringer. Du bør be om unnskyldning for nå blir jeg skikkelig sint. Hvilken grunn har du til å ødelegge tråden min? Jeg vil melde dette inn for du har ingen rett til dette.

Anonymkode: f4a67...8c8

Bare med det svaret viser du at det er bare kødd. 

Anonymkode: e5aea...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen tror at dette er en trolletråd, og at det er en bruker som er kjent for å trolle/provosere som står bak. Brukeren hadde tidligere brukernavn med initialer BW...

Anonymkode: d5577...486

Veldig skuffende for meg å bli beskyldt for dette! Ser at ikke du direkte gjør det, men ønsker å presisere at jeg IKKE er BW og mine 3 barn er høyst eksisterende. Man må være litt kritisk til å slenge ut slike beskyldninger, spesielt når det gjelder et sårt/alvorlig tema.

Anonymkode: f4a67...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bare med det svaret viser du at det er bare kødd. 

Anonymkode: e5aea...4ca

Skjønner at du er umulig å snakke til. Mine 3 barn er høyst eksisterende, men du liker å slenge ut beskyldninger.Du er ikke verdt min tid, så gidder ikke sløse bort mer tid på deg, Vil samtidig takke alle som svarer på en ordentlig måte, men hvis jeg hadde visst at det var så mange ondsinnede mennesker her inne som denne anonyme her f.eks så hadde jeg ikke gjort dette. Beklager så mye for deg at mine 3 barn plager deg så mye at du må bruke tid på dine ondsinnede kommentarer. Lykke til i livet og så håper jeg du aldri opplever å få et barn med diagnose, for det vil du vel ikke takle, eller rettere sagt hvis du skulle nevne det her inne så ville du vel bli beskyldt for å være falsk!

Anonymkode: f4a67...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det lurer jeg også på, hva/hvem er BW?

Uansett, det finnes helt sikkert organisasjoner du kan kontakte, har ikke foreldre som har barn med downs en organisasjon, facebookside e.l. Det er helt sikkert folk du kan kontakte.

Anonymkode: 74e60...c6c

BW er en bruker her inne som lager ekstremt mange falske tråder. 

Anonymkode: c32da...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

BW.... 

Anonymkode: 03922...a07

Jeg har altså sett hennes tidligere kommentarer til andres tråder der hun forteller om situasjonen sin, så dette er faktisk ikke BW. Du burde skamme deg!

Hi; føler meg deg selv om jeg ikke har noe råd til deg. Ønsker dere alt det beste. 

Anonymkode: 981ee...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...