Gå til innhold

Noen som kan ha noen formening om hva som feiler meg? (Sykdom)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Konstant diaré, magesmerter, blod i avføring (ikke synlig), forhøyet kalprotektin i avføring 😥

Anonymkode: 97a07...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres jo ut som en tarmsykdom, hva sier legen da? 

Anonymkode: 8125e...68d

Venter på svar. Er så vondt å vente i uvisshet 😔

Anonymkode: 97a07...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Venter på svar. Er så vondt å vente i uvisshet 😔

Anonymkode: 97a07...d50

Alle tegnene du ramser opp er jo typiske for IBS, eller irritabel tarm. Men du kan selvfølgelig også ha andre betennelsestilstander som Chrons e.l. 

Skjønner at du synes det er fælt å vente på svar, men alle disse tarmsykdommene kan bli bedre ved riktig kosthold og evt medisiner. Mange av dem har man gode og dårlige perioder med, så om du har en dårlig periode er du nok både sliten og lei.

Det er kjedelige tilstander, men vi som har det må bare lære oss å leve med det. Jeg har selv IBS, og har lært meg hva tarmen reagerer veldig negativt på (som f.eks hvete) og lever ganske greit om jeg holder meg unna de tingene. Jeg er alltid oppblåst og har lett ubehag fra magen, men sjelden mer enn et dobesøk i døgnet (som kan være ganske eksplosivt, men det gir seg der) så jeg trenger ikke ta store hensyn i hverdagen.

Håper du får svar snart og ikke er for hardt rammet så du finner en grei måte å leve med det på.

Anonymkode: 8125e...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle tegnene du ramser opp er jo typiske for IBS, eller irritabel tarm. Men du kan selvfølgelig også ha andre betennelsestilstander som Chrons e.l. 

Skjønner at du synes det er fælt å vente på svar, men alle disse tarmsykdommene kan bli bedre ved riktig kosthold og evt medisiner. Mange av dem har man gode og dårlige perioder med, så om du har en dårlig periode er du nok både sliten og lei.

Det er kjedelige tilstander, men vi som har det må bare lære oss å leve med det. Jeg har selv IBS, og har lært meg hva tarmen reagerer veldig negativt på (som f.eks hvete) og lever ganske greit om jeg holder meg unna de tingene. Jeg er alltid oppblåst og har lett ubehag fra magen, men sjelden mer enn et dobesøk i døgnet (som kan være ganske eksplosivt, men det gir seg der) så jeg trenger ikke ta store hensyn i hverdagen.

Håper du får svar snart og ikke er for hardt rammet så du finner en grei måte å leve med det på.

Anonymkode: 8125e...68d

Vil bare gi deg en klem, takk for godt svar ❤💞

Anonymkode: 97a07...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...