Gå til innhold

Jeg får så angst når jeg skal sove


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Aner ikke hvorfor. Har ingen bekymringer, men allikevel er det nesten hver kveld. Den siste tiden har det vært ekstremt!

Det kommer så mange tanker og magen knyter seg fullstendig! Jeg ligger med øynene lukket og det er nesten som forskjellige bilder skifter konstant, øynene flakker osv. Masse bekymringer som ikke er nødvendige popper opp i hodet, føler at økonomien går til helvete i løpet av året (noe som er helt irrasjonelt), at mannen skal gå fra meg osv. Igår hørte jeg barnet vårt begynte med gråtelyder i søvne (hun er 8 så ikke noe som skjer ofte) og det knøt seg fullstendig, masse lysblink med øynene lukket osv. Jeg sliter jo med å sovne når det er slik.

Hva kan jeg gjøre? Har ingen grunn til å ha det slik på kveldene

Anonymkode: c6e91...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke hvorfor. Har ingen bekymringer, men allikevel er det nesten hver kveld. Den siste tiden har det vært ekstremt!

Det kommer så mange tanker og magen knyter seg fullstendig! Jeg ligger med øynene lukket og det er nesten som forskjellige bilder skifter konstant, øynene flakker osv. Masse bekymringer som ikke er nødvendige popper opp i hodet, føler at økonomien går til helvete i løpet av året (noe som er helt irrasjonelt), at mannen skal gå fra meg osv. Igår hørte jeg barnet vårt begynte med gråtelyder i søvne (hun er 8 så ikke noe som skjer ofte) og det knøt seg fullstendig, masse lysblink med øynene lukket osv. Jeg sliter jo med å sovne når det er slik.

Hva kan jeg gjøre? Har ingen grunn til å ha det slik på kveldene

Anonymkode: c6e91...e49

Samme her.. eller jeg får dødsangst. Kjenner jeg har vondt en plass, er sikker på jeg har kreft. Blir oppmerksom på hjertet som dunker og begynner å tenke på at det plutselig skal stoppe opp. Noen ganger har jeg skikkelig hjertebank og får helt angst!

Jeg må bare dra til legen snart, og det kan være et godt tips til deg og. 

Anonymkode: b5a26...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig at mye tanker kommer når en legger seg.

Jeg har vært utrolig stresset og følte kroppen bare dirret hver gang jeg la meg til å sove. Jeg dro til legen og fikk lavdose antidepressiva som jeg tar før jeg legger meg. Dette virket utrolig godt for min del. 

Jeg har ikke depresjon eller angst, men antidepressiva fungerer veldig godt. Jeg slipper stressdirringer og føler alt er mye bedre.

Forsøkte en periode uten, men gikk raskt tilbake. Har ikke bivirkninger på medisinen, så for meg er dette en helt ny hverdag.

Anonymkode: 79a50...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Veldig vanlig at mye tanker kommer når en legger seg.

Jeg har vært utrolig stresset og følte kroppen bare dirret hver gang jeg la meg til å sove. Jeg dro til legen og fikk lavdose antidepressiva som jeg tar før jeg legger meg. Dette virket utrolig godt for min del. 

Jeg har ikke depresjon eller angst, men antidepressiva fungerer veldig godt. Jeg slipper stressdirringer og føler alt er mye bedre.

Forsøkte en periode uten, men gikk raskt tilbake. Har ikke bivirkninger på medisinen, så for meg er dette en helt ny hverdag.

Anonymkode: 79a50...8a0

Hvilken type antidepressiva? Og hvor mange mg?

Anonymkode: 1a707...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken type antidepressiva? Og hvor mange mg?

Anonymkode: 1a707...d28

Har resept på Cipralex, men får bestandig på apoteket en variant som heter Escitalopram Actavis. Dosen er 5 mg.

Anonymkode: 79a50...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å fokuser kun på pusten, hver gang det kommer en tanke anerkjenner du den, men så fokuserer du videre på pusten. Det er en treningssak, men etter hvert blir det lettere. Poenget er å ikke dvele ved tankene. 

 

Anonymkode: 01d9c...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, jeg er livredd for brann blant annet så det tenker jeg mye på, og jeg tenker på alt mellom himmel og jord, sliter skikkelig med å sovne, å når jeg sover så sover jeg veldig lett, hører hver minste lyd som 2 åringen lager. Hvis han gråter litt så ligger jeg alltid våken for å høre om jeg må gå inn til han eller om han sovner igjen. Så det blir ofte lite søvn på meg, mannen sover som en stein så fort han legger hodet på puta. 

Anonymkode: 15e9d...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette i tillegg til hjertebank av og på i lang tid. Samt mye uro og angst kveld/ natt. Fant ut at jeg hadde høyt stoffskifte...Når det normaliserte seg så forsvant alt dette.

Anonymkode: 383ea...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Fikk cirkadin av legen. 10 mg. Hjelper 👌 søk hjelp! Jeg drøyde det selv aaalt for lenge.

Anonymkode: 9d1fc...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her! Fikk cirkadin av legen. 10 mg. Hjelper 👌 søk hjelp! Jeg drøyde det selv aaalt for lenge.

Anonymkode: 9d1fc...de3

2 mg mener du vel?

Anonymkode: baf5f...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å høre på lydbok når du legger deg. Virkelig konsentrere deg om ei hyggelig bok. Det funker for meg,

Anonymkode: f231d...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med dette i flere år. Jeg er livredd for å dø og jeg tror ikke jeg skal dø om natten, men jeg tenker på døden og blir redd. Fikk antidepressiva med dose 25 mg, men de fungerte ikke, så jeg trappet ned og sluttet. 

Hjelper å ha lyd på. Noe som avleder litt. Jeg har dataen på med en dokumentar og da sovner jeg uten å være redd

Anonymkode: d27ec...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...