Gå til innhold

Alle må ta hensyn til kaffedrikkere!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med folk som drikker kaffe? Alt dreier seg jo om denne kaffen. Møter på jobben kan ikke starte før kaffen er trukket og satt på bordet, på foreldremøter må alltid kannen være der, på alle dugnader er det satt opp hvem som må ha med kaffe, til og med på fjelltur er koppen i hånden. Dere er jo nærmest som narkomane å regne. «Er ikke menneske før jeg har fått koppen». Hva er det som skjer???

Anonymkode: cbb9b...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, det er vel ingen tvil om at man blir avhengig av den koffeinen.

Får ikke kaffedrikkere koffeinen sin blir de grinete, får hodepine osv, så det er best de får den ja...

Tror ikke vi som ikke drikker kaffe kan sette oss helt inn i det der, det er bare å la de få kaffen sin ;)

 

Anonymkode: 510db...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år utan, har eg konvertert til kaffisekta.   Det byrja då eg hadde små barn og lite søvn, og behov for ein oppkvikkar på morgonen, og så har det balla på seg. Det er jo så godt når ein har vent seg til smaken, ein finn roen med kaffikoppen i handa, og så er det ein god del sosialt i det og, ja.  Litt sånn som det var med røykehjørnet før i tida, då vi ikkjerøykarar følte oss som outsidarar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å sutre, det er like pes for oss å ordne te, mineralvann eller som en gjest her skulle ha - daddel i varmt vann 

Anonymkode: cca86...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å sutre, det er like pes for oss å ordne te, mineralvann eller som en gjest her skulle ha - daddel i varmt vann 

Anonymkode: cca86...787

Nei, det er ikke pes å ordne "mineralvann". 

Anonymkode: 6e790...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt over det, men når du sier det, så! Ja, det er en avhengighet. Akkurat som jeg er avhengig av sukker.

Anonymkode: 6e790...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan så si. Skjønner ikke hysteriet, men nå drikker jeg ikke kaffe selv heller da. Funger dog fint uten å ha drukket Pepsi-Max før jobb, selv om det er noe jeg drikker mye av😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det med folk som drikker kaffe? Alt dreier seg jo om denne kaffen. Møter på jobben kan ikke starte før kaffen er trukket og satt på bordet, på foreldremøter må alltid kannen være der, på alle dugnader er det satt opp hvem som må ha med kaffe, til og med på fjelltur er koppen i hånden. Dere er jo nærmest som narkomane å regne. «Er ikke menneske før jeg har fått koppen». Hva er det som skjer???

Anonymkode: cbb9b...03e

Bare jeg får en kaffekopp på morgenen og i lunsjen er det det samme for meg. Blir nesten litt mye når det er kaffe på møter, turer og alt som skjer på kveldstid. Jeg føler nesten jeg må drikke kaffe når noen har tatt bryet å ordne det, men drikker jeg kaffe etter klokka 18 (når mange møter begynner..) får jeg ikke sove... 

 

Anonymkode: a9e70...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i et samfunn med en del felles tradisjoner og ritualer som vi forventer at skal oppfylles. Kaffedrikking er en av dem. Å hilse , at folk skal sitte på stoler innendørs når det er møte, å ha klær på seg selv om det er varmt og å ta av seg skoene når man går inn til folk, men ikke inn på et kontor er andre. Vi trenger en del slike felles reglerfor å få samfunnet til å fungere.

Anonymkode: 4a65d...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å sutre, det er like pes for oss å ordne te, mineralvann eller som en gjest her skulle ha - daddel i varmt vann 

Anonymkode: cca86...787

Jeg drikker kranvann, fyller gjerne glasset selv. Det er også pes antar jeg?

Anonymkode: 92ff7...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi lever i et samfunn med en del felles tradisjoner og ritualer som vi forventer at skal oppfylles. Kaffedrikking er en av dem. Å hilse , at folk skal sitte på stoler innendørs når det er møte, å ha klær på seg selv om det er varmt og å ta av seg skoene når man går inn til folk, men ikke inn på et kontor er andre. Vi trenger en del slike felles reglerfor å få samfunnet til å fungere.

Anonymkode: 4a65d...34a

Trenger vi virkelig å drikke kaffe for å få samfunnet til å fungere? De andre tingene du nevner er jo greit nok, men kaffedrikking? Det er mange på min arbeidsplass som ikke drikker kaffe, men ting fungerer likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi lever i et samfunn med en del felles tradisjoner og ritualer som vi forventer at skal oppfylles. Kaffedrikking er en av dem. Å hilse , at folk skal sitte på stoler innendørs når det er møte, å ha klær på seg selv om det er varmt og å ta av seg skoene når man går inn til folk, men ikke inn på et kontor er andre. Vi trenger en del slike felles reglerfor å få samfunnet til å fungere.

Anonymkode: 4a65d...34a

Kaffedrikking er slettes ikke nødvendig. Vi kunne da bare drukket vann om noe må drikkes?

Anonymkode: 92ff7...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dagerkan dette plage deg? Det er vel ingen som tvinger deg til å drikke kaffi? Jeg drikker heller ikke kaffi, men opplever på ingen måte t jeg må ta hensyn til kaffidrikkere, de klarer fint å både trakte og drikke kaffien sin selv, og jeg ser ikke hvorfor det skulle bry meg hva de drikker, eller om de må trakte kaffi før et møte? Dette var et merkelig problem!

Anonymkode: 61491...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i et samfunn med en del felles tradisjoner og ritualer som vi forventer at skal oppfylles. Kaffedrikking er en av dem. Å hilse , at folk skal sitte på stoler innendørs når det er møte, å ha klær på seg selv om det er varmt og å ta av seg skoene når man går inn til folk, men ikke inn på et kontor er andre. Vi trenger en del slike felles reglerfor å få samfunnet til å fungere.

Anonymkode: 4a65d...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffedrikking er jo så KOSELIG. Den er et slags sosialt lim som smører vår omgang med andre mennesker.
 

Og så er det veldig godt og ikke så veldig usunt - nesten litt sunt. 

Jeg ELSKER morgenstunden alene med kaffekopp og avis. Men også den lille daglige praten på kollegaens kontor med en kopp kaffe, ettermiddagsbesøk hos foreldrene mine over en kaffekopp, eller påskeferiene på min venninnes hytteveranda med usikt over fjorden, pledd og lammeskinnsfell, og hvert sitt sotre krus med kaffe latte.

Jeg skjønner ikke helt at det kan være plagsomt for andre. Man kan jo bare drikke te eller vann i stedet.

Anonymkode: 6aabb...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Trenger vi virkelig å drikke kaffe for å få samfunnet til å fungere? De andre tingene du nevner er jo greit nok, men kaffedrikking? Det er mange på min arbeidsplass som ikke drikker kaffe, men ting fungerer likevel!

De andre tingene er like unødvendige. Vi er bare så vant til at det er slik at det ikke settes noe spørsmålstegn ved dem.

Anonymkode: 4a65d...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så lett-krenket da. 

Hilsen en annen som ikke drikker kaffe og synes dette er uproblematisk. 

Anonymkode: d0366...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, HI, som har så intenst i mot kaffe at du lager et problem av det.

Kaffe er godt, oppkvikkende og fungerer svært godt som sosialt lim. Joda, litt avhengig blir man, det blir en bedre dag uansett hvis man bare får den koppen om morgenen. 

Jeg synes te er skvip, og tar akkurat like lang tid å finne fram. Brus og vann fungerer ikke like godt som sosialt lim, og gir meg ikke noe annet enn godt for tørsten. 

Anonymkode: 7193a...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dagerkan dette plage deg? Det er vel ingen som tvinger deg til å drikke kaffi? Jeg drikker heller ikke kaffi, men opplever på ingen måte t jeg må ta hensyn til kaffidrikkere, de klarer fint å både trakte og drikke kaffien sin selv, og jeg ser ikke hvorfor det skulle bry meg hva de drikker, eller om de må trakte kaffi før et møte? Dette var et merkelig problem!

Anonymkode: 61491...38a

Vi må jo vente på de som skal ha kaffe, vi må sitte i lukta, rydde skitne kopper, vi må kjøpe inn å lage kaffe til den hjemme selv om vi ikke drikker det selv, vi blir sett rart på og får kommentar HVER gang vi takker nei til kaffe. Osv.

Anonymkode: 92ff7...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi må jo vente på de som skal ha kaffe, vi må sitte i lukta, rydde skitne kopper, vi må kjøpe inn å lage kaffe til den hjemme selv om vi ikke drikker det selv, vi blir sett rart på og får kommentar HVER gang vi takker nei til kaffe. Osv.

Anonymkode: 92ff7...0a1

MÅ du kjøpe inn og LAGE kaffe til den hjemme? Rydde andre folks skitne kopper på jobben? Tror du må begynne å si fra litt, for dette er ikke ting du MÅ eller som forventes av deg. Det er ikke kaffedrikkernes feil.
 

Fins det mennesker som ikke liker lukten av nytrukket kaffe? Den har jeg elsket helt fra jeg var liten, mange år før jeg selv begynte å like kaffe. 

Anonymkode: 6aabb...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars deg, HI, som har så intenst i mot kaffe at du lager et problem av det.

Kaffe er godt, oppkvikkende og fungerer svært godt som sosialt lim. Joda, litt avhengig blir man, det blir en bedre dag uansett hvis man bare får den koppen om morgenen. 

Jeg synes te er skvip, og tar akkurat like lang tid å finne fram. Brus og vann fungerer ikke like godt som sosialt lim, og gir meg ikke noe annet enn godt for tørsten. 

Anonymkode: 7193a...c0a

Gir ikke DEG noe annet nei, men det er jo noe bra for oss som ikke drikker kaffe. Du understreket jo poenget til hi utmerket!

Anonymkode: 92ff7...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MÅ du kjøpe inn og LAGE kaffe til den hjemme? Rydde andre folks skitne kopper på jobben? Tror du må begynne å si fra litt, for dette er ikke ting du MÅ eller som forventes av deg. Det er ikke kaffedrikkernes feil.
 

Fins det mennesker som ikke liker lukten av nytrukket kaffe? Den har jeg elsket helt fra jeg var liten, mange år før jeg selv begynte å like kaffe. 

Anonymkode: 6aabb...c4c

Herregud! Nei når DU elsker lukten av kaffe kan vel neppe noen mislike den. Enda en som understreker hi s poeng. Dere ser jo bare dere selv og egne behov!

Anonymkode: 92ff7...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...