Gå til innhold

Da prøver vi på nr 3!


Pobie

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Pobie skrev:

Jeg synes ikke den er fæl, men den er helt klart slitsom og vi har ingen som kan hjelpe med barnepass så jeg merker veldig godt at jeg har veldig lite frihet og mye av dagene går med til å overvåke barna slik at de ikke skader seg eller ødelegger huset. 

 

Ja, småbarn er virkelig en 110 % stilling  

Anonymkode: 316ac...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På 17.4.2019 den 11.49, Anonym bruker skrev:

Nå er min situasjon kanskje litt annerledes med tanke på at her i huset er det mine og dine barn. Vi har 5 barn til sammen og alle er under 18 år. Det er klart at til tider er det utfordringer, men samtidig så vokser vi alle på erfaringene våre og jeg må si at vi prøver å få et barn til. Ikke kommer dette barnet til å velte noe lass, ikke blir det så mye verre økonomisk, da vi har en del erfaring og vet hva vi vil prioritere og ikke av utstyr til babyen. Men alle må kjenne på hva som er rett for en og ikke. For noen er nr 3 et umåtelig mas og masse stress, mens hos andre (som vi) er nr 6 helt fantastisk. Jeg kjenner flere som har både 2,3 og 6 barn, og de med masse barn prioriterer livet sitt på en helt annen måte enn de med 2 barn. Jeg har et søskenbarn som har 6 barn, har gård med en del dyr på og jobber ved siden av i tillegg. Og de har det helt fantastisk. 

Så det at nr 3 kan velte et lass, er opp til hvordan man vil velge å betrakte det og hvordan man velger å leve livet. Helt enkelt, men samtidig helt vanskelig 😋

Anonymkode: b07ce...7f8

Helt enig i at det har med innstilling å gjøre. Vi har 4 og ønsker flere, og ingen lass er veltet, verken økonomiske eller tidsklemma.  Men jeg reagerte litt på det du skriver om økonomi og at babyen ikke kommer til å utgjøre store forskjellen der, grunnet dere vet hva dere vil prioritere og ikke prioritere av babyutstyr. Det høres nesten ut som dere ikke tenker over at babyen skal bli barn og etterhvert ungdom, med alle de utgiftene det fører med seg. 😅 For det er når de blir større at pengene virkelig får ben å gå på.. Prøver ikke å kverulere, har bare hørt mange som sier nettopp det, at de har råd til en unge til, for de har jo alt av babyutstyr og klær fra før..

Så mitt råd er å tenke langsiktig og planlegg nøye om man både har tid og økonomi til et nytt barn. 

Anonymkode: 347b3...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig i at det har med innstilling å gjøre. Vi har 4 og ønsker flere, og ingen lass er veltet, verken økonomiske eller tidsklemma.  Men jeg reagerte litt på det du skriver om økonomi og at babyen ikke kommer til å utgjøre store forskjellen der, grunnet dere vet hva dere vil prioritere og ikke prioritere av babyutstyr. Det høres nesten ut som dere ikke tenker over at babyen skal bli barn og etterhvert ungdom, med alle de utgiftene det fører med seg. 😅 For det er når de blir større at pengene virkelig får ben å gå på.. Prøver ikke å kverulere, har bare hørt mange som sier nettopp det, at de har råd til en unge til, for de har jo alt av babyutstyr og klær fra før..

Så mitt råd er å tenke langsiktig og planlegg nøye om man både har tid og økonomi til et nytt barn. 

Anonymkode: 347b3...df9

Hahaha..det er klart at det koster litt med barn, men det jeg mente er at det er så mange som overkjøper alt av klær og utstyr fordi de vil ha alt nytt. Men i realiteten er det utrolig hvor lite av det "nye praktiske" tingene som finnes man egentlig trenger... det jeg mener er at man klarer seg med det basice av utstyr, altså det mest nødvendige. Og har man flere barn fra før, så har man kanskje det meste fra før og da er jo det ikke såå dyrt med en liten en. Men det er klart det koster jo litt med bleier og mat fremover. Men som sagt så er jo det hva man bruker pengene på og ikke, av utstyr og "kjekke ting å ha ".

Anonymkode: b07ce...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Litt spent her. Har vanligvis lutealfase på 12 dager med litt spotting før mensen begynner. Er nå 13 dpo og har kun hatt litt spotting siden 11 dpo. Tempen er fremdeles høy, men negativ test idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt 3 tester som alle har vært negative. Begynte å blø litt mer 13 DPO, men ikke i nærheten av normal mens. Tempen er høy fremdeles, men må nesten bare gå utifra at jeg ikke er gravid siden jeg har tatt en test 3 dager etter IKM som var negativ. Rare greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

4 timer siden, Pobie skrev:

Oppdaterer her og: Positiv test idag, 11 DPO :)

Gratulerer 😍😍😍

Anonymkode: b07ce...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 6.56, Pobie skrev:

Oppdaterer her og: Positiv test idag, 11 DPO :)

Gratulerer. 🥰 11 dpo og negativ test her i dag. Men har undersøkelse nederst i magen, og spottet litt rosa. Har også murringer, så veldig usikker på om TR er rett rundt hjørnet.. Men bruker egentlig få den regelmessig med 28 dager syklus..  Vet jammen ikke hva jeg skal tro jeg altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 10.8.2019 den 6.56, Pobie skrev:

Oppdaterer her og: Positiv test idag, 11 DPO :)

Gratulerer så mye🇳🇴. Kan jeg spørre hva slags fertilitetsproblemer dere har hatt tidligere? Vi har også hatt problemer pga dårlige sædceller hos mannen. Vi har ett barn ved hjelp av IVF, nr to kom naturlig. Jeg har også blitt gravid en gang tidligere men mistet ( alle med samme far). Dette var også naturlig. Vi tenker nå å starte prøvingen på nr tre 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FrkKværner skrev:

Gratulerer så mye🇳🇴. Kan jeg spørre hva slags fertilitetsproblemer dere har hatt tidligere? Vi har også hatt problemer pga dårlige sædceller hos mannen. Vi har ett barn ved hjelp av IVF, nr to kom naturlig. Jeg har også blitt gravid en gang tidligere men mistet ( alle med samme far). Dette var også naturlig. Vi tenker nå å starte prøvingen på nr tre 😊.

Takk :) Jeg hadde tette eggledere og mannens sædkvalitet er i grenseland, så vår eldste ble unnfanget med IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pobie skrev:

Takk :) Jeg hadde tette eggledere og mannens sædkvalitet er i grenseland, så vår eldste ble unnfanget med IVF.

Så utrolig bra. Det gir meg bittelitt håp om at vi skal få det til naturlig også 😊. Litt skummelt å hoppe i det bare😜.Har nylig startet i ny jobb så sliter litt med samvittigheten der😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrkKværner skrev:

Så utrolig bra. Det gir meg bittelitt håp om at vi skal få det til naturlig også 😊. Litt skummelt å hoppe i det bare😜.Har nylig startet i ny jobb så sliter litt med samvittigheten der😆

Lykke til, håper det går bra :)

Vi visste ikke om nr 2 var bare utrolig flaks eller om egglederene mine hadde åpnet seg mens jeg var gravid, så vi visste ikke om det i det hele tatt var mulig å bli gravid med nr 3. Da vi begynte prøvingen var jeg innstilt på at det var en god sjanse for at det ikke kom til å gå. Jeg hadde også en tidlig SA før nr 3 satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Pobie skrev:

Lykke til, håper det går bra :)

Vi visste ikke om nr 2 var bare utrolig flaks eller om egglederene mine hadde åpnet seg mens jeg var gravid, så vi visste ikke om det i det hele tatt var mulig å bli gravid med nr 3. Da vi begynte prøvingen var jeg innstilt på at det var en god sjanse for at det ikke kom til å gå. Jeg hadde også en tidlig SA før nr 3 satt.

For en lykke. Fint å slippe IVF og alt som følger med der. Kanskje egglederne dine aldri var helt tette? Trodde ikke de kunne åpne seg igjen uten hjelp?! Uansett, for en lykkkefølelse å klare det på egenhånd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FrkKværner skrev:

For en lykke. Fint å slippe IVF og alt som følger med der. Kanskje egglederne dine aldri var helt tette? Trodde ikke de kunne åpne seg igjen uten hjelp?! Uansett, for en lykkkefølelse å klare det på egenhånd .

Nei, de var ikke 100% tette. Men de var så tette at legen mente det var 1% sjanse for å bli gravid naturlig hvis vi fortsatte å prøve i 5 år. Med nr 2 prøvde vi egentlig ikke, vi var forberedt på IVF igjen, men så ble jeg gravid naturlig syklusen før vi skulle begynne med IVF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pobie skrev:

Nei, de var ikke 100% tette. Men de var så tette at legen mente det var 1% sjanse for å bli gravid naturlig hvis vi fortsatte å prøve i 5 år. Med nr 2 prøvde vi egentlig ikke, vi var forberedt på IVF igjen, men så ble jeg gravid naturlig syklusen før vi skulle begynne med IVF. 

Så utrolig bra. Det var virkelig meningen at du skulle bli gravid til tross for svært dårlige odds😊. Vi har også fått dårlige odds , men klart å bli gravid x2 så det er forhåpentligvis ikke umulig. Det blir ikke mer IVF her, så skal vi få nr tre blir det naturlig 😊.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrkKværner skrev:

Så utrolig bra. Det var virkelig meningen at du skulle bli gravid til tross for svært dårlige odds😊. Vi har også fått dårlige odds , men klart å bli gravid x2 så det er forhåpentligvis ikke umulig. Det blir ikke mer IVF her, så skal vi få nr tre blir det naturlig 😊.

 

 

Lykke til :) Du får oppdatere hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎04‎.‎2019 den 11.34, Pobie skrev:

Takk for tips. Vi er i en ganske unik situasjon mtp jobb som gjør at vi tror dette går bra. Har selvfølgelig tenkt tanken at det blir for mye, men kjenner folk med mindre ressurser med flere barn som gjør en utmerket jobb som foreldre, og vi tror vi har ressurser nok til at det skal gå bra. Men vi kan selvfølgelig ikke vite det før vi står i det.

Vi fikk 3 på 3,5 år - helt fantastisk - men vi var heldige med nummer 3 - verdens roligste unge, og det er han fortsatt. Men nummer 2 var et spetakkel uten like - så veldig glad at nummer 3 var den rolige, det gjorde det nok mye enklere. Man vet jo aldri hva man får. Mine 3 er forskjellige som natt og dag. Nå var ikke økonomi noe problem for oss da mannen min tjener veldig godt, så jeg har gått hjemme i mange år. Men jeg er allikevel økonomisk. Man sparer mye på å kjøpe brukte babyklær på finn (det er jo som nytt) og de trenger ikke all verdens leker, det de trenger mest er oppmerksomhet fra foreldre. Så hvis du føler du klarer det, så kjør på. Lykke til uansett hva du velger.

Anonymkode: 07dbc...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg også kan være gravid 🙈 Men det er mest en følelse... Ikke helt planlagt, og ikke i en heldig situasjon med tanke på jobb og tid.

9 DPO idag, tror jeg. Sist testet jeg svaaakt positivt 10 DPO. Så skal se i morgen. Har lyst på en til snart, men må vente noen måneder 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...