Gå til innhold

Samboer undervurderer bakovervendt bilstol...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 17.4.2019 den 9.23, Anonym bruker skrev:

Og HI, jeg er for sikring bakover, men grensen er 100cm, ikke 110.

Anonymkode: 1baa0...ebf

Det er et stort sprik mellom anbefalingen og loven. Selv om det er lov å sitte forovervent fra en viss høyde, kan bakovervent sikring kontra forovervent sikring være forskjellen på liv og død 

Anonymkode: d9b56...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et stort sprik mellom anbefalingen og loven. Selv om det er lov å sitte forovervent fra en viss høyde, kan bakovervent sikring kontra forovervent sikring være forskjellen på liv og død 

Anonymkode: d9b56...9af

Det er nå så, men HI sier gang på gang at barnet hennes ikke er stort nok til å sitte forovervendt fordi de ikke kan snus før de er 110 cm, men det er jo ikke sant. Anbefalingen er at de skal være over 100 cm, i følge loven kan de snus enda tidligere. HIs samboer er dermed ikke klin gæren som foreslår å snu barnet, slik hi får det til å høres ut som. Det er nemlig både i tråd med loven og anbefalingen til tryggtrafikk. Jeg kunne godt funnet på å ha min bakovervendt til hun er 5 år jeg altså, hun er 3,5 nå og stortrives der enda, men jeg ser heller ikke at det er totalt uansvarlig å snu dem når de har fylt 4 år. Hva man gjør må nesten være opp til hver enkelt, men å skylde på en lov man har funnet på selv blir for dumt. 

Anonymkode: 2f8c0...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nettopp en bilstoltest hos bilstolvelgeren.no og den kom fram til at barnet mitt på 4,5 år fortsatt bør sikres bakovervendt. Plottet inn alder, høyde og vekt 

HI

Anonymkode: d9b56...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...