Gå til innhold

Dere andre som kun er en voksen i husholdningen? Hvor mye har dere igjen pr mnd etter at alle regninger er betalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, hvor mye har dere igjen til mat og fritid og hvor mange er dere i husholdningen?

syns pengene flyr ut hver mnd...

Anonymkode: 68509...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 barn/ungdommer. Har rundt 30 000 kr igjen, og de flyr fort. Det går mye mat med tenåringsgutter i hus.

Anonymkode: 9e9a2...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med tre barn og har utbetalt ca 50.000 i måneden i lønn. Ingen bidrag eller andre ytelser. 

Sitter vel igjen med rundt 20.000 etter at alt av faste utgifter er betalt, dette inkluderer mat, bensin, bolig osv, i tillegg sparer jeg en del (tror det er rundt 6000) i måneden.

 

Anonymkode: 0feca...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 voksen og ett barn, og har igjen 27.000 kr til mat, drivstoff, klær og fritid.

Anonymkode: 3fb18...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er alene med et barn, har ca 4000-5000 etter og betalt alt av regninger, husleie og bhg

Anonymkode: 238af...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 10000 igjen til mat, drivstoff, klær, kino etc. Prøver å spare 2000 av de i mnd også.

Anonymkode: e4c88...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at alt er betalt, regninger, hus og mat er betalt. Sitter vi igjen med ca 17-20.000. Prøver å spare men pengene flyr med to ungdommer. 

Anonymkode: 95312...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer veldig på hva dere jobber med for jeg ser jeg bør skifte profesjon😉 flere av dere har jo igjen mer etter faste utgifter enn hva jeg tjener i mnd. Og jeg har 3 årig høyskoleutdannelse med 16 års annsenitet og jobber 100% men får igjen bekreftet at man ikke blir rik av å jobbe i helsevesenet🙄 

HI

Anonymkode: 68509...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her inne overdriver, HI. Ikke ta alt for god fisk. 

Jeg har 6000 igjen, er meg og to unger på fulltid. 50.000 utbetalt og 25.000 igjen etter faste utgifter er betalt er neppe flertallet.

Anonymkode: 1b190...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange her inne overdriver, HI. Ikke ta alt for god fisk. 

Jeg har 6000 igjen, er meg og to unger på fulltid. 50.000 utbetalt og 25.000 igjen etter faste utgifter er betalt er neppe flertallet.

Anonymkode: 1b190...35d

Hvorfor skal man overdrive om noe sånt? Jeg har sett før at noen er skeptiske når enkelte nevner store summer, men en god del tjener faktisk godt. Jeg er lektor ++ med full ansiennitet og bor i nesten nedbetalt hus med utleidel som gir meg 12 000 kr i mnd, har ikke billån og nedbetalt studielån. Men selv om jeg har 30 000 kr igjen, betyr ikke det at jeg er rik, det går veldig mye bort i mat f.eks., har en med matallergi som må ha spesialmat. I tillegg er klær osv til tenåringer mye dyrere enn til små barn.

Anonymkode: 9e9a2...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igjen 7000 som skal dekke mat, bensin og andre ikke regelmessige utgifter. Har en baby og ei på fire. Vet ikke hvordan jeg skal klare meg når de blir eldre, men prøver p ikke bekymre meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal man overdrive om noe sånt? Jeg har sett før at noen er skeptiske når enkelte nevner store summer, men en god del tjener faktisk godt. Jeg er lektor ++ med full ansiennitet og bor i nesten nedbetalt hus med utleidel som gir meg 12 000 kr i mnd, har ikke billån og nedbetalt studielån. Men selv om jeg har 30 000 kr igjen, betyr ikke det at jeg er rik, det går veldig mye bort i mat f.eks., har en med matallergi som må ha spesialmat. I tillegg er klær osv til tenåringer mye dyrere enn til små barn.

Anonymkode: 9e9a2...a54

Økonomitråder er som tråder med vekt. De eike og slanke svarer, de fleste vanlige lar være. Så blir svarene dårlig reell statistikk.

Anonymkode: beb31...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 17.07, Anonym bruker skrev:

Altså, hvor mye har dere igjen til mat og fritid og hvor mange er dere i husholdningen?

syns pengene flyr ut hver mnd...

Anonymkode: 68509...36f

6000-8000...

1 voksen og tre barn. To av de er ungdommer og spiser som ulver!😅

Nå er de hos sin far annenhver uke, og de ukene går det ikke så mye penger.

Anonymkode: b892a...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 20.41, Anonym bruker skrev:

Økonomitråder er som tråder med vekt. De eike og slanke svarer, de fleste vanlige lar være. Så blir svarene dårlig reell statistikk.

Anonymkode: beb31...f2f

Det kan godt være, men det betyr jo ikke at folk lyver. Jeg har vært her inne av og på i en del år og ser mye det samme som deg, og kjenner jo også igjen følelsen av at det er mer morsomt å svare når man er på et bra sted enn et dårlig sted i livet, enten det er vekt eller penger.

Anonymkode: 9e9a2...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev 17-20.000. Hvorfor skal man overdrive? Mannen min får netto utbetalt ca 35.000 som dekker lån 10.000, mat 10.000 og 15.000 på regninger (og billån)

jeg tjener lite men hele min lønn blir igjen til andre utgifter som klær, aktiviteter, reise, sparing osv. 

Anonymkode: 95312...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev 17-20.000. Hvorfor skal man overdrive? Mannen min får netto utbetalt ca 35.000 som dekker lån 10.000, mat 10.000 og 15.000 på regninger (og billån)

jeg tjener lite men hele min lønn blir igjen til andre utgifter som klær, aktiviteter, reise, sparing osv. 

Anonymkode: 95312...aeb

Nå er ikke du alene da åpenbart, så da var ikke ditt svar så relevant i en tråd med økonomien til eneforsørgere, var det vel?

Jeg tjener godt, som skrevet over, har bortimot en million i årsinntekt. Men så jobber jeg deretter også og har ansvar som står i stil med inntekten. Det krever mye, og betaler seg i romslig økonomi selv om jeg er alene. 

Anonymkode: 0feca...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev 17-20.000. Hvorfor skal man overdrive? Mannen min får netto utbetalt ca 35.000 som dekker lån 10.000, mat 10.000 og 15.000 på regninger (og billån)

jeg tjener lite men hele min lønn blir igjen til andre utgifter som klær, aktiviteter, reise, sparing osv. 

Anonymkode: 95312...aeb

Du er jo ikke alene, så hvorfor svarer du da

Anonymkode: 80c1b...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...