Gå til innhold

Dette er vel som å banne i kirken, men jeg er lei av å høre på nabobarna!..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

uenig, bor man en boligstørk må man tåle lyder

Anonymkode: 7738a...173

La oss snu på det. Bor du i et boligstrøk så må du ta mer hensyn. Vil du hyle og skrike får du bosette deg i skogen. 

Jeg er en tolerant dame som tåler at naboer lever livet sitt slik de vil. Å hyle og rope i timesvis på en trampoline er ikke noe man skal finne seg i. Nå snakker jeg om hyling, barnelatter er bare hyggelig. 

Anonymkode: 3e552...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det mange curling-foreldre, ser jeg. En stor skam at ikke unger skal tåle tilsnakk lenger, men bli oppdradd til å oppføre seg som apekatter som kan gjøre hva faen de vil. 

Skriking og krangling hører ingen sted hjemme i et nabolag. Ungene må lære dette. Lyder av lek er noe helt annet, det må man tåle. 

Anonymkode: 7e9a7...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må man tåle, men langt ifra alt. Jeg korrigerer mine barn hvis de bråker slik. Hadde de da fortsatt (noe de ikke gjør, da hadde jeg skilt dem fra hverandre) så hadde jeg vært glad om naboen ba dem dempe seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et område med lavblokker, og fordi vi bor så tett, så forteller jeg ungen at han må ta hensyn til naboer. Det inkluderer også når han leker i bakgården. Selvfølgelig skal han få kose seg, og det blir noe støy, men hyling og gauling får han beskjed om at ikke er greit.

Akkurat som at man ikke kan bo i blokk hvis man vil ha det helt stille, må man også ta hensyn når man bor i blokk og ikke være unødig hensynsløs i hvordan man oppfører seg.

 

Anonymkode: 75222...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er slike bråkmakete, de er bestevenner, og herjer med støy, men krangler også så det skjærer i ørene. Men da får de også tilsnakk og beskjed om å hensyn til naboene. Det er faktisk ikke mening de skal tåle slik støy kun på grunn av at man bor litt tett. Det går ant å ha det gøy ute uten å ødelegge hørselen til de i nabokommunen. 

Anonymkode: 768ac...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det koker når jeg leser noen av svarene her. 

Heldigvis bor jeg i et nabolag hvor vi viser hensyn. 

Hvorfor er det alltid vi som ønsker å nyte deilige sommerdager uten et helsikes leven fra nabounger som må flytte til skogs? 

Hvorfor tar dere ikke med dere levenet og flytter selv? 

Barnelek og latter hører sommeren til, men roping og skriking og også gjerne banning og krangling.... 

Nei, ta med dere disse ungene og flytt. 

Ikke noe som er koselig med denne type lek. 

Anonymkode: 9b260...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spreke ungar, som orkar å hoppe så mykje, men det må kunne gå an å begrense volumet.  Berre sei det til naboen på ein fin måte, dei må gjerne få hoppe, men treng ikkje å bråke så voldsomt, eit legge inn litt pauser.  Eg gjev mine beskjed om det vert for høglytt mot gjerdet til naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får beskjed om å dempe seg om de driver å lager leven. Det er forskjell på normale lyder som latter og prat til hyling, brøling og skriking. Jeg gir også beskjed til nabobarna om de lager mye leven. Ingen har dødd av å få beskjed om å utvise normal folkeskikk og oppførsel. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

og sure grinete kjerringer burde bo langt inni skogen for seg selv

Anonymkode: 7738a...173

Det inkluderer deg, BW. Flytt langt inn i en skog uten wifi

Anonymkode: a6343...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei kan bråke så mye dei vil til kl 11 om kvelden for min del. Barn er barn. Vil man ha det stille, så bor man ikke tett i tett. Enkelt ☺️

Anonymkode: fa9eb...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dei kan bråke så mye dei vil til kl 11 om kvelden for min del. Barn er barn. Vil man ha det stille, så bor man ikke tett i tett. Enkelt ☺️

Anonymkode: fa9eb...fc7

Har man unger uten styring, så bor man heller ikke tett i tett. Enkelt.

Anonymkode: 8a32b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...