Gå til innhold

Dette er vel som å banne i kirken, men jeg er lei av å høre på nabobarna!..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

To gutter på 9 og 11 som hopper på trampolinen(som står helt inntil vår hage) fra ca 09, greit nok, men i tillegg krangler de konstant, roper og skriker til hverandre, og slik er det hver ettermiddag, helg og ferier. Det er små opphold innimellom, også er det på an igjen, og jeg er så utrolig lei den skrikingen og brølingen heeeele dagen lang! Jeg orker ikke å være ute lenge av gangen, lukker vinduer og føler meg nesten tvunget inn, bare for at hodet skal få litt ro, det suser nesten. Jeg skjønner ikke at foreldrene aldri sier noe, de må vel bli lei av å høre på de også? 

Noe bråk tåler jeg, det er fint vær og barn skal få være barn, men er jeg urimelig og sur fordi jeg syns det blir i overkant mye bråk? Skal man tåle mye støy hele dagen, eller er det normalt å ta litt hensyn til naboer? De har feks i dag holdt på fra ca halv ti og holder på ennå, kun med små pauser..

Anonymkode: 53b08...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jelt normalt å irritere seg o er støy, men den typen støy må du godta. Det blor som meg som plages av parfyme, grillos og musikk. Det er ting som er viktige for andre og som må regnes som en del av norsk sommer.

Anonymkode: 5b848...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyl de med vannslangen. Har du sagt i fra, de får lære seg å ta hensyn, man må ikke hyle og skrike i timevis selv om man hopper på trampoline. Jeg mener at det absolutt ikke er støy man bare skal godta

Anonymkode: 8a32b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spyl de med vannslangen. Har du sagt i fra, de får lære seg å ta hensyn, man må ikke hyle og skrike i timevis selv om man hopper på trampoline. Jeg mener at det absolutt ikke er støy man bare skal godta

Anonymkode: 8a32b...2b3

Det hadde det vært utrplig høy om naboene her gjorde. Da skulle det blitt mange våte grillmiddager og solstoler i løpet av sommeren!

Anonymkode: 5b848...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det må være lov til å si ifra, og heller komme til kompremiss. Som feks mindre skriking. 

Å tilfeldigvis måtte vanne så trampoline blir våt er jo også noe å ty til innimellom

Anonymkode: ac1da...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man slik tilmå man tåle slik lyd. Men det går jo an å forsiktig be dem dempe seg litt. Men du kommer jo neppe noen vei med det...

Anonymkode: daf95...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor man såpass tett, så må alle ta hensyn til hverandre, synes jeg. Man må tåle en del og ta en del hensyn også. Ønsker man fullstendig fred og ro eller mulighet til å bråke og slå seg løs hele døgnet, så får man bosette seg i skogen eller langt unna folk. 

Det betyr at den ene må tåle å høre unger som leker og hopper  og lager litt lyd, men den andre bør begrense når ungene får hoppe, legge inn "bråkefrie" perioder i løpet av dagen og også lære dem å dempe seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Her har vi nabo med 5 barn. Jeg har ingenting i mot lyden av barn som leker og jeg skjønner jo så klart at det i blant blir skriking, men disse her de skriker nesten konstant. Og foreldrene skriker og roper de også. Det er komplett umulig å slappe av i hagen eller inne med åpent vindu/verandadør, det er noen som skriker på begge sider av huset nesten konstant. Ofte har de besøk av en annen familie som også har 5 barn og når du har 10 skrikende barn og 3-4 skrikende/ropende voksne rundt huset er det bare å komme seg i bilen og dra et eller annet sted på tur når du har fri/ferie.

Anonymkode: f1022...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jelt normalt å irritere seg o er støy, men den typen støy må du godta. Det blor som meg som plages av parfyme, grillos og musikk. Det er ting som er viktige for andre og som må regnes som en del av norsk sommer.

Anonymkode: 5b848...f2e

Tåler det, men syns ikke det er greit i time etter time dagen lang.

Du kan gjerne lettere slippe unna/begrense dine plager?

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bor man slik tilmå man tåle slik lyd. Men det går jo an å forsiktig be dem dempe seg litt. Men du kommer jo neppe noen vei med det...

Anonymkode: daf95...364

 Har hintet til foreldrene, men er dessverre pyse/konfliktsky og syns det er vanskelig å være mer direkte..Det har ikke nyttet å hinte da🙄

 

1 time siden, Yellow Brick Road skrev:

Bor man såpass tett, så må alle ta hensyn til hverandre, synes jeg. Man må tåle en del og ta en del hensyn også. Ønsker man fullstendig fred og ro eller mulighet til å bråke og slå seg løs hele døgnet, så får man bosette seg i skogen eller langt unna folk. 

Det betyr at den ene må tåle å høre unger som leker og hopper  og lager litt lyd, men den andre bør begrense når ungene får hoppe, legge inn "bråkefrie" perioder i løpet av dagen og også lære dem å dempe seg. 

Jeg tåler ganske mye, men nå føles det rett og slett innvanderende, mine er ikke i nærheten av å bråke sånn som det, jeg hadde heller ikke latt de holde på lenge av gangen. Selvsagt skal man tåle støy og lyder fra naboer og barn, men når det er time etter time etter time, blir man ganske lei. Ikke går det an å prate med normal stemme sammen når vi er ute, må gå vekk om man skal snakke i telefonen osv.

 

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flytt. Eller hold ut i 2 år, ungene blir eldre.

Anonymkode: f2c6b...f59

Skal man måtte flytte pga bråk fra nabobarn? Er jeg kravstor som syns det kan tas litt hensyn innimellom?

 

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner hva du mener. Her har vi nabo med 5 barn. Jeg har ingenting i mot lyden av barn som leker og jeg skjønner jo så klart at det i blant blir skriking, men disse her de skriker nesten konstant. Og foreldrene skriker og roper de også. Det er komplett umulig å slappe av i hagen eller inne med åpent vindu/verandadør, det er noen som skriker på begge sider av huset nesten konstant. Ofte har de besøk av en annen familie som også har 5 barn og når du har 10 skrikende barn og 3-4 skrikende/ropende voksne rundt huset er det bare å komme seg i bilen og dra et eller annet sted på tur når du har fri/ferie.

Anonymkode: f1022...451

Bra det er noen som skjønner, for det er ikke snakk om å ønske fullstendig stillhet og ro hele dagen, men noen timer innimellom uten roping og skriking hadde vært deilig. Nå vegrer jeg meg for å holde på i hagen..

Anonymkode: 53b08...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt innafor å be barn om å ikke skrike som besatte ute, hele dagen. Har selv 3 barn og går ut å sier i fra om at å hyle/skrike som om noen blir drept ikke er greit i lengden. Klart det skal forventes barnelek og støy på sommeren... men sånn hyling og uling... vel jeg har 3 jenter og de krakilske skrikene kan knuse ruter.

Har flere ganger trudd det er noe alvorlig galt grunnet hyling/skriking. Barn har ikke noe vondt av å ta litt hensyn.

litt roping og høylydt lek er helt greit.. men skrik.. det får ikke mine gjøre. Er flere som lever rundt her, ikke kun oss.

Anonymkode: 168e1...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

To gutter på 9 og 11 som hopper på trampolinen(som står helt inntil vår hage) fra ca 09, greit nok, men i tillegg krangler de konstant, roper og skriker til hverandre, og slik er det hver ettermiddag, helg og ferier. Det er små opphold innimellom, også er det på an igjen, og jeg er så utrolig lei den skrikingen og brølingen heeeele dagen lang! Jeg orker ikke å være ute lenge av gangen, lukker vinduer og føler meg nesten tvunget inn, bare for at hodet skal få litt ro, det suser nesten. Jeg skjønner ikke at foreldrene aldri sier noe, de må vel bli lei av å høre på de også? 

Noe bråk tåler jeg, det er fint vær og barn skal få være barn, men er jeg urimelig og sur fordi jeg syns det blir i overkant mye bråk? Skal man tåle mye støy hele dagen, eller er det normalt å ta litt hensyn til naboer? De har feks i dag holdt på fra ca halv ti og holder på ennå, kun med små pauser..

Anonymkode: 53b08...934

Det er naturligvis helt innafor å si ifra til naboene om dette. Dette er jo langt over det man «må tåle» ved å bo tett - og sånt bråk i ett sett er langt over normalen. 

Anonymkode: 96005...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke hyling, skriking, brøling og roping er greit i det hele tatt. Skriking er aller verst. Nesten ikke til å holde ut. Vi kan heller ikke snakke med normale stemmer til hverandre når nabobarna hopper på trampolinen. Det er veldig slitsomt. Tre barn som skriker i munnen på hverandre. Også brøler de. Også roper de. Også krangler de. Også blør de. Også roper de. Jeg lurer veldig på hvorfor andre mennesker lar vær å ta hensyn til andre. Tenker kun på seg selv og seg og sitt. Er jeg glad er jeg glad. Ser det er flere her som tenker sånn. Det burde gå an å ta såpass mye hensyn sånn at naboene kan snakke med normale stemmer til hverandre. I går var nabobarna på trampolinen i 10 timer. 10 timer uten at vi kan snakke sammen. 

Anonymkode: bd889...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dem er såpass gamle, så bør dem få vite at sånn holder mann ikke på. Har selv en på 11 år. Må minne han på av og til at vi bør i blokk. Og han forstår det. Trenger bare en påminnelse 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal selvsagt ikke være slik at man skal måtte flytte på en øde øy for å kunne leve normalt. Er bare usiviliserte dusteforeldre som tillater slik hjernedød oppførsel av barna sine.

Selv mind barn får ikke skrike som besatte på trampolina, og vi har ingen naboer.

Anonymkode: 27905...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om en venninne av meg, hun har 4 unger som bråker konstant, både inne og utenfor og jeg er virkelig glad jeg ikke er naboen hennes. En dag lå der et brev i postkassen hennes, der hun ble truet med barnevernet hvis hun ikke roet ned det høye lydnivået til ungene til alle døgnets tider. Var selvsagt ingen avsender på brevet, men tenker det kanskje var en nabo som hadde fått mer  enn nok og som ikke turde si ifra direkte. Det var ihvertfall preventivt, ungene skjerpet seg de 😊

Anonymkode: ef2a1...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jelt normalt å irritere seg o er støy, men den typen støy må du godta. Det blor som meg som plages av parfyme, grillos og musikk. Det er ting som er viktige for andre og som må regnes som en del av norsk sommer.

Anonymkode: 5b848...f2e

Å hyle å skrike i timesvis regnes ikke som en del av norsk sommer og ikke noe man må regne med. Så store unger burde forlengst ha lært å ta litt hensyn til andre, respekt går negge veier

Anonymkode: 8a32b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her får du gi deg eller flytte, la de leke, sånn er det når dere bor så nær

Anonymkode: 7738a...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så store barn burde få beskjed om å dempe seg av foreldrene. Vet selv hvor mye leven mine lager på trampolina. Jeg slår ned på rop og hyl. Latter er bare koselig men den jævla skrikinga de noen ganger setter i gang kan de glemme. Til og med hun på fire kan folkeskikk på trampolina. Skjønner meg ikke på foreldre som synes hyl og rop på trampolina i timesvis er OK. Tafatte idiotforeldre. 

Anonymkode: 3e552...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

her får du gi deg eller flytte, la de leke, sånn er det når dere bor så nær

Anonymkode: 7738a...173

Hva med å lære ungene normal høflighet liksom. Lek må ikke gjennomføres med hyl og rop. Foreldre som ikke følger opp slik oppførsel burde ikke hatt unger. 

Anonymkode: 3e552...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, Anonym bruker said:

Hva med å lære ungene normal høflighet liksom. Lek må ikke gjennomføres med hyl og rop. Foreldre som ikke følger opp slik oppførsel burde ikke hatt unger. 

Anonymkode: 3e552...963

og sure grinete kjerringer burde bo langt inni skogen for seg selv

Anonymkode: 7738a...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

her får du gi deg eller flytte, la de leke, sånn er det når dere bor så nær

Anonymkode: 7738a...173

Mine tre unger leker ute. Skriker/brøler de får de beskjed om å dempe seg. Alle må lære seg å ta hensyn. Man må tåle litt støy og man må kunne beherske seg til å ikke skrike/brøle for gøy. 

Anonymkode: ae20f...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

her får du gi deg eller flytte, la de leke, sånn er det når dere bor så nær

Anonymkode: 7738a...173

Nei nå må du virkelig gi deg. Hyling, skriking og roping burde foreldrene ha vett til å korrigere og lære barna folkeskikk. Man holder munnen lukket foruten med å snakke normalt og le. Jeg hadde aldri godtatt slik oppførsel hos mine barn og nabobarn ville fått klar beskjed om å klappe igjen hvis de begynte slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Toneelise said:

Nei nå må du virkelig gi deg. Hyling, skriking og roping burde foreldrene ha vett til å korrigere og lære barna folkeskikk. Man holder munnen lukket foruten med å snakke normalt og le. Jeg hadde aldri godtatt slik oppførsel hos mine barn og nabobarn ville fått klar beskjed om å klappe igjen hvis de begynte slik.

uenig, bor man en boligstørk må man tåle lyder

Anonymkode: 7738a...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

uenig, bor man en boligstørk må man tåle lyder

Anonymkode: 7738a...173

Vanlige lyder ja men ikke skriking roping og hyling. Da får de ta ungene inn å la dem skrike .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...