Gå til innhold

Hvor tidlig er det egentlig vanlig å bestille ferie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi lurte på å reise til Skallerup seaside resort i sommer (2 voksne og 3 barn) og nå har vi funnet ut når vi får ferie. Men i følge nettsidene er alt fullbooka i uke 29 og 30. Er der mulig eller har de mer ledig enn det som står på nett?

Anonymkode: 87df9...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det  kan selvfølgelig hende, men veldig mange har nok bestilt ferie for lenge siden. Når vi bestiller, kommer litt an på hvor og hva vi skal, men det er ikke uvanlig at vi bestiller de første i desember - januar. Men det er ikke uvanlig å  begynne på høsten heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yellow Brick Road skrev:

Det  kan selvfølgelig hende, men veldig mange har nok bestilt ferie for lenge siden. Når vi bestiller, kommer litt an på hvor og hva vi skal, men det er ikke uvanlig at vi bestiller de første i desember - januar. Men det er ikke uvanlig å  begynne på høsten heller. 

Men hvordan vet dere når dere får ferie så tidlig?

Anonymkode: 87df9...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi har arbeidsgivere som ikke gidder å sitte å gnukke og gni på ferieplanen. Sommeren kommer til samme tid hvert år, så vi vet i lang tid i forveien når vi skal ha ferie. Jeg får vite når jeg får ferie i august året før, mannen står ganske fritt til å velge selv innenfor visse uker. God planlegging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben min stenger uke 28 og 29. Så jeg vet at da har jeg ferie enten 27-28-29 eller 28-29-30. Som.oftest det siste. Mannen søker alltid ferie etter når jeg har ferie. Han har som regel 4 uker , jeg 3. Ifjor hadde vi kun to uker sammen, men barna hadde 5

Anonymkode: 92764...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pleier å bestille i januar/februar. Vi kikker alltid på destinasjoner, ulike feriehus, leiligheter osv først. 

Jeg jobber i skolen så jeg har ferie samtidig som ungene, mannen styrer selv når han tar ut ferie. Hadde stor fleksibilitet når jeg jobbet i det private så det var aldri noe problem å få ferie i juli når bhg og AKS holder stengt. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestiller gjerne i oktober-desember året før. Vi er stor familie og de store rommene går fort!

Anonymkode: b45e3...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan vet dere når dere får ferie så tidlig?

Anonymkode: 87df9...67f

Jeg er lærer, han jobber i det private med veldig fleksibel arbeidstid. Vi må holde oss til når skolen har ferie, ellers står vi fritt.

Anonymkode: b45e3...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan vet dere når dere får ferie så tidlig?

Anonymkode: 87df9...67f

Jeg har tidlig og sen ferie annenhvert år, så jeg vet jo når jeg får ferie.

Mannens bedrift sommerstenger i 4 uker, så han vet også når han får ferie.

 

Anonymkode: eba9d...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestiller stort sett alltid sommerferie så fort vi kommer hjem fra sommerferie 😊 Det er billigst å bestille tidlig er vår erfaring. Både mannen og jeg kan ta ut ferie akkurat når vi ønsker. 

Anonymkode: 9bc64...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller i januar/februar. Jeg bestemmer selv når jeg tar ferie. Erfaringsmessig er det ikke mye bra hus igjen i Danmark fra april. B&B går ikke like fort da. 

Anonymkode: 34d0c...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bestiller i januar/februar. Jeg bestemmer selv når jeg tar ferie. Erfaringsmessig er det ikke mye bra hus igjen i Danmark fra april. B&B går ikke like fort da. 

Anonymkode: 34d0c...f23

Hva er B & B? 🙈

Anonymkode: 87df9...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er B & B? 🙈

Anonymkode: 87df9...67f

Bed & Breakfast

Anonymkode: 45db0...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestiller vanligvis ferie mellom januar og april en gang. Satser på at jeg får fri, det har aldri vært noe problem. Jobber på kontor i privat bedrift og de fleste der tar ferie i juli. 

Anonymkode: c40fd...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestiller i august/september. Billigst sånn. Søker alltid om tidlig ferie begge to og får det alltid innvilget. Helt supert! 

Anonymkode: 874dd...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...