Gå til innhold

Hørtes dette rart ut?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Resultatet er at de to venninnene har jeg ikke sett før siste helgen i november. Og vi bor 3 og 5 min gange unna hverandre. 

Anonymkode: f0c1a...30b

Trist det da. 😘 Man håper jo at man har betydning i venners liv. Angrer du på dette eller er du glad du vet? 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man er gjerne god på forskjellige ting i et vennskap.

Jeg er veldig dårlig på å ta kontakt, det bunner i dårlig selvfølelse og et snev av sosial angst. Jeg tenker at folk ikke har tid, har andre ting å gjøre, sikkert ikke vil prate med meg osv, også blir jeg kjempeglad når noen tar kontakt.

Jeg har fortalt vennene mine hvordan jeg fungerer da. Jeg skjønner at de blir lei av å alltid være den som tar kontakt, så jeg prøver alt jeg kan å fortelle dem hvor glad jeg blir for det så de ikke skal føle at jeg egentlig ikke ønsker.

Anonymkode: 32341...91d

Da vet de om det og det hadde vært noe annet synes jeg. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det du legger opp til er å bli kvitt venner som faktisk er glad i deg. Det er et tåplig eksperiment. Hvis det plager deg at de tar sjelden kontakt så fortell dem det og gi dem en sjanse til å forbedre seg.

Anonymkode: 5cc19...ff8

Hva tror du i så tilfelle er grunnen til at det er meg som tar kontak? Hadde vært så kjekt og hadde fått en boost av det. Man blir tilslutt usikker om de egentlig har lyst å ha noe med meg å gjøre. Synes det er litt vanskelig å spørre dette spm rett ut. Og det sies ikke tro det de sier, men handlinger. Det er det mye i da. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Toneelise skrev:

Jeg synes ikke det høres rart ut i det hele tatt. Hvis du hele tiden er den som må ta kontakt så begynner man jo å lure på om de egentlig liker å være sammen med deg. Forsøk så får du se.

Og hva skal man så gjøre med den infoen når man får den?

Anonymkode: 95ae9...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ser den. Men da hadde jeg ihvertfall visst at de brydde seg. Ikke kjekt visst ikke. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Og hvis de ikke tar kontakt da? Har du fått bevis på noe som helst da, eller har du bare blitt skuffa?

Anonymkode: 95ae9...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det litt spesielt? Og barnslig?

Jeg har mange venninner, og vi er jevnt over ganske like i å ta kontakt med hverandre. Men det er klart at det kan bli skjevheter fordi man har ulike timeplaner og arbeidspress på jobb, oppfølging av barn etc. som kan kreve mer i perioder. Aldri tenk så mye på. Så har jeg en venninne til. Vi er veldig nære. Hun er ikke alltid så flink til å ta kontakt. Men det går fint. Jeg tar mest kontakt, er den som pusher litt på å finne på noe/treffes. Hun syns det er bra. Jeg syns det er bra. Vi har det topp sammen, det bare sitter litt lengre inne hos henne. Det betyr jo ikke at hun ikke vil. Da hadde hun sagt det. Vi er bare forskjellige på det området. Tar meg ikke nær av det.

Anonymkode: 173eb...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvis de ikke tar kontakt da? Har du fått bevis på noe som helst da, eller har du bare blitt skuffa?

Anonymkode: 95ae9...577

Har funnet ut de ikke er interessert i kontakt og blitt veldig skuffet. Så måtte jeg vel prøvd å latt det gå. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trist det da. 😘 Man håper jo at man har betydning i venners liv. Angrer du på dette eller er du glad du vet? 

Anonymkode: 85d9d...19c

Jeg er glad jeg vet. Når jeg tenker tilbake så var det bare seg og sitt de prata om også, var ikke interessert når jeg hadde ting jeg ønsket å ha noen å prate med. Syns det er trist at jeg ikke fant ut av dette før. 

Anonymkode: f0c1a...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har funnet ut de ikke er interessert i kontakt og blitt veldig skuffet. Så måtte jeg vel prøvd å latt det gå. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Eller du har funnet ut at de ikke her og nå har overskudd til å kontakte deg, men ville ha satt pris på om du gjorde det likevel. Eller du har funnet ut at de liker deg når dere møtes, uten at de nødvendigvis savner deg så innmari når dere ikke er sammen. 

Du vil jo alltid ende med å måtte fortolke folks atferd eller mangel på atferd. Og det er atskillig vanskeligere enn å tolke folks reine ord, og med flere fallgruber mht å fortolke feil. Jeg syns det virker som om du egentlig er veldig opptatt av å få bekreftelse, og at det ikke er "bra nok" for deg dersom det ikke viser seg at de tar kontakt uoppfordret. Så kan du dyrke den skuffelsen i etterkant, og sitte og hygge deg med at du var "den snille" venninna, som gjorde alt rett, og de var "de slemme", som sviktet.

Men sannheten er jo at kvaliteten på en relasjon ikke nødvendigvis kan utregnes ved hjelp av matematikk. Det er ikke, og skal ikke være, en "utregning" på hvem som gjør hva og når de skal gjøre det. Og du kan ikke trompe andre til å like deg eller ringe deg. Og du kan ha en bestevenn uten å være den personens bestevenn, så urettferdig er faktisk livet. 

Med mindre din plan er å bytte ut hele vennekretsen som hevn for at de ringer for sjelden, så er denne planen egentlig dømt til å mislykkes, uansett utfall. Du får din negative forutinntatthet bekreftet hvis de ikke tar kontakt, og da leser du uvegerlig noen konklusjoner inn i det. 

Anonymkode: 95ae9...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de fleste ville her bare lat ting gå sin skjeve gang å være glad jeg har venner? Jeg er jo glad i de og ville jo ikke vært de foruten, men er jo litt opptatt av hva de synes om meg og. Og at jeg betyr noe for de. Synes det er vanskelig. 

Setter veldig pris på hver enkel kommentar. Takk. Hører gjerne flere meninger. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva skal man så gjøre med den infoen når man får den?

Anonymkode: 95ae9...577

Da tar man ikke kontakt men finner seg andre venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Toneelise skrev:

Da tar man ikke kontakt men finner seg andre venner.

Det kan man da gjøre uansett. De har jo samme atferden allerede?

Anonymkode: 95ae9...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er jo glad i de og ville jo ikke vært de foruten, men er jo litt opptatt av hva de synes om meg og. Og at jeg betyr noe for de.

Og å ta en samtale om det er ikke i ditt repertoar, altså? Du må spille mind games og være passiv-aggressiv i stedet?

Anonymkode: 95ae9...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 22.11, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe rart. Støtter deg! 

Hadde et godt vennepar før. Det var nesten bare jeg som tok kontakt og initiativ til å møtes. Nå har jeg spilt ballen over til dem. Da har det blitt stille i månedsvis......., 6 mnd siden jeg sist tok kontakt og jeg har ikke hørt noe fra de siden..... jeg tenker at det skal være gjensidig. Kontakt og initiativ til treff skal gå begge veier. Noe annet er rart for meg. 

Anonymkode: 35ad0...344

Samme her!

Enveis vennskap har jeg kutta ut.

Anonymkode: 8201c...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...