Gå til innhold

Hvor mange måltider har dere PR dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir du sulten så ofte som hver tredje time er maten du har spist for dårlig sammensatt eller du har spist for lite . Med mindre du er gravid 

Anonymkode: ec5b0...bbc

Det er i alle fall tull. Jeg spiser lite og ofte. Høy forbrenning. Er 37 år, hadde nok merket det for lengst om jeg var feilernært.

Anonymkode: 47df0...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagvaktsdager:

Frokost 6.30

Mellommåltid 9.30

Lunsj 11.30

Mellommåltid 15

Middag 18

Meloommåltid 21

 

På seinvaktsdager:

Frokost 10

Lunsj 13

Middag 17

Mellommåltid 20-21

 

På fridager:

Frokost 10

Lunsj 14

Middag 18

Mellommåltid 21

 

Jeg spiser kanskje ofte når jeg har dagvakt, men måltidene er små.

Anonymkode: fe2e6...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutrishake 07

knekkebrød kl 07

frukt 10

lunsj 11

kjeks/godteri 13

grønnsak 15

middag 16:30

skiver kl 20

godteri resten av kvelden. 

 

Så hele dagen er ett eneste langt måltid for meg 😂 Er 1.68 og 72 kg. Burde nok veid 50 kg mer 🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er i alle fall tull. Jeg spiser lite og ofte. Høy forbrenning. Er 37 år, hadde nok merket det for lengst om jeg var feilernært.

Anonymkode: 47df0...686

Hvordan vet du at du har høy forbrenning?

Kroppen er ikke designet for å spise hele tiden

Anonymkode: ec5b0...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at du har høy forbrenning?

Kroppen er ikke designet for å spise hele tiden

Anonymkode: ec5b0...bbc

Fordi jeg blir fort mett og fort sulten igjen. Moren min er likedan. Mannen min er stikk motsatt, og spiser heller få og store måltider. 

Du mener det er noe feil med designet til kroppen min? Det lever jeg fint med. Hva slags faglig bakgrunn har du for din uttalelse, forresten?

Anonymkode: 47df0...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt fra 0 til 5 måltider. Jobber turnus og sliter veldig med måltider og matlyst i hektiske perioder. 

De siste dagene har jeg ligget på 1 måltid (kun middag med familien), men matlysta er svært fraværende. Hatt en stressende periode på jobb (helsevesen) hvor det har vært høy arbeidsbelastning og ikke tid til lunsj. Rekker ikke spise på morgenen før barna leveres i barnehage heller siden mannen har hatt det svært hektisk på jobb den siste tiden og ikke kan bidra så mye hjemme. 

Til vanlig spiser jeg lunsj og middag (skipper sjeldent den, sålenge jeg ikke har senvakt), eventuelt lunsj og kvelds. 

Har ikke noe rutine for meg selv. 

Barna derimot har faste måltider, frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Dem blir veldig grinete og sure hvis de ikke får mat jevnlig. Vi er alle normalt slanke, men min vekt hopper nok litt mer opp og ned :P 

Anonymkode: 506f1...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt fra 0 til 5 måltider. Jobber turnus og sliter veldig med måltider og matlyst i hektiske perioder. 

De siste dagene har jeg ligget på 1 måltid (kun middag med familien), men matlysta er svært fraværende. Hatt en stressende periode på jobb (helsevesen) hvor det har vært høy arbeidsbelastning og ikke tid til lunsj. Rekker ikke spise på morgenen før barna leveres i barnehage heller siden mannen har hatt det svært hektisk på jobb den siste tiden og ikke kan bidra så mye hjemme. 

Til vanlig spiser jeg lunsj og middag (skipper sjeldent den, sålenge jeg ikke har senvakt), eventuelt lunsj og kvelds. 

Har ikke noe rutine for meg selv. 

Barna derimot har faste måltider, frokost, mellommåltid, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Dem blir veldig grinete og sure hvis de ikke får mat jevnlig. Vi er alle normalt slanke, men min vekt hopper nok litt mer opp og ned :P 

Anonymkode: 506f1...cb2

Spiser dere bare middag sammen med ungene? Ikke frokost eller kvelds sammen en gang? Er det sånn når dere har fri også?

Anonymkode: 55a9c...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spiser dere bare middag sammen med ungene? Ikke frokost eller kvelds sammen en gang? Er det sånn når dere har fri også?

Anonymkode: 55a9c...aee

Hva i all verden er så galt med det? Jeg spiser oftest frokost sammen med datter (med mindre jeg har dagvakt og mannen leverer siden datter våkner ca kl 08). Middag spiser vi felles nesten hver dag. Å påstå at man må spise tre måltider sammen for å være en optimal familie er å overdrive 

Anonymkode: ec5b0...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg blir fort mett og fort sulten igjen. Moren min er likedan. Mannen min er stikk motsatt, og spiser heller få og store måltider. 

Du mener det er noe feil med designet til kroppen min? Det lever jeg fint med. Hva slags faglig bakgrunn har du for din uttalelse, forresten?

Anonymkode: 47df0...686

Jeg mener (ut fra alt jeg har lest) at kroppen er ikke designet for å fordøye mat dagen lang. Det er en krevende prosess for kroppen og kontinuerlig måtte fordøye mat og det som kan skje da er at den ikke rekker å reparere eventuelle betennelser. Kan hende det fungerer for deg, jeg aner ikke hvorvidt du har ubalanser i kroppen, er ikke noe man merker selv heller nødvendigvis. 

Før spiste jeg alltid hver 3.time , men da hadde jeg et kosthold som var feil sammensatt, skikkelig høykarbo og da var jeg naturlig nok sulten hele tiden (kortvarig energi)

Det er ingen formel som fungerer perfekt for alle 

Anonymkode: ec5b0...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 12.11, Anonym bruker skrev:

Har hatt besøk av en som synes vi spiser så mye.. 

Jeg spiser vanligvis frokost på jobb kl 8, lunsj halv tolv, et lite mellommåltid to, middag 17:30, kvelds ca kl 21. Altså fem måltider. Er normalt slank. 

Er dette mye??

Anonymkode: 47df0...686

Jeg spiser ca 12/13 frokost og 17/18 middag og ja jeg synes du spiser mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...