Gå til innhold

Hvor mange måltider har dere PR dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt besøk av en som synes vi spiser så mye.. 

Jeg spiser vanligvis frokost på jobb kl 8, lunsj halv tolv, et lite mellommåltid to, middag 17:30, kvelds ca kl 21. Altså fem måltider. Er normalt slank. 

Er dette mye??

Anonymkode: 47df0...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser frokost, lunsj og middag. Noen ganger kvelds hvis vi har hatt tidlig middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som spiser frokost, lunsj og middag: når spiser dere middag? Jeg blir alltid sulten hver tredje time.

Anonymkode: 47df0...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ca fem ganger hver dag. Vi spiser kanskje ikke så mye hver gang, ingen av oss er storspiste så vi må nesten spise såpass mange ganger og det er vel det mange anbefaler også. 

Jeg skjønner ikke hvordan mange folk klarer å spise de store posjonene de gjør og spise så sjeldent, selv om mange spiser store posjoner og mange. Vi er normalt slanke, jeg vil heller ligge litt over men det er bare hva jeg trives med. Har i en lengre periode liggi langt under der jeg vil være, så prøver å få pilen litt oppover. Resten av min familie spiser og er ganske like oss, selv de som er inngiftet. Har noen treningsnarkomane i familien også, de har ganske så likt kosthold og mengde som oss. Igrunningen som merker hvem som har laga middag på hytta når vi er der. 

Anonymkode: bc330...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra én til syv ganger om dagen. I helgene når jeg har fri spiser jeg 4-5 måltider, når jeg jobber er det ikke alltid jeg rekker lunsjen, og frokosten orker jeg aldri før etter jeg har kommet på jobb, hvis det da er fullt kjør blir det ikke mat før jeg kommer hjem og lager middag. Da spiser jeg til gjengjeld nok for hele dagsbehovet og mer til.

Er slank.

Anonymkode: 6a600...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser frokost med fammilien klokka 7.00, frokost nr 2 klokka 09.30, lunch 13.00, middag ca 18.30 og så vanligvis ikke noe mer. 

I helgene blir det senere frokost, ofte ca 9, lunch ca 13, middag ca 17.30 og så snop, kaker eller noe til kvelds.

Anonymkode: 55a9c...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 måltider normalt sett. Frokost, lunsj, middag og kvelds, disse med 3-4 timers mellomrom. Ev. Et lite mellommåltid mellom lunsj og middag, type en frukt, gulrot, youghurt, litt nøtter el. Det er vel dette som er anbefalt?

Anonymkode: 0605f...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere som spiser frokost, lunsj og middag: når spiser dere middag? Jeg blir alltid sulten hver tredje time.

Anonymkode: 47df0...686

Jeg spiser vanligvis middag mellom 17 og 18. Spiser jeg tidligere enn det, så spiser jeg i tillegg kveldsmat senest klokken 20.00

Anonymkode: 63ca9...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Ikke alltid vi voksne spiser kveldsmat, men barna gjør det alltid. 

Anonymkode: 51a4d...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og barn fores hver 4t ca. 

Selv glemmer jeg meg. Spiser frokost eller lunch (ofte første måltid ca 11) og middag. Kanskje kvelds ca 21 

Mangler sultfølelse. Men vil ikke at barna blir som meg, så gir de faste måltider og frukt imellom. 

Anonymkode: fac97...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser 1-2 måltider om dagen. Kaffe til frokost, av og til lunsj, stort sett alltid middag... Lever godt med det 😊

Anonymkode: 8b3db...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 når jeg har dårlig råd

5 når jeg har god råd

går faktisk mer ned når jeg spiser bare 2 måltider, sist uke har jeg spist 2 ganger og gått ned 1,3 kg og uken før det gikk jeg bare ned 0,5 kg, da hadde jeg 5 måltider

Anonymkode: c31f2...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-7 her, alt etter hvor lang dagen er. Ble slankeoperert for 6 år siden og er tvunget til små og hyppige måltid. Spiser også alltid noe rett før jeg legger meg. 

Anonymkode: 5b456...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett spiser jeg én gang om dagen. Kanskje et knekkebrød om morgenen, men intet annet.

Anonymkode: 876f6...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna spiser frokost, skolemat, lunsj når de kommer fra skolen eller på sfo, middag, og noen ganger kvelds. (Dropper ofte kvelds pga sen middag). 

Vi voksne spiser frokost, lunsj, middag og som regel kvelds når barna er i seng. 

Anonymkode: cb668...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 eller 3. Spiser lunsj og middag, og noen ganger kvelds.

Ungene er dessverre som meg, men foreløpig blir de "tvunget" til å spise noe til frokost, samt at de er glad i kvelds, så de har som regel alltid 4 måltider. Noen dager 5 hvis de tar seg et mellommåltid etter skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 12.38, Anonym bruker skrev:

Dere som spiser frokost, lunsj og middag: når spiser dere middag? Jeg blir alltid sulten hver tredje time.

Anonymkode: 47df0...686

Blir du sulten så ofte som hver tredje time er maten du har spist for dårlig sammensatt eller du har spist for lite . Med mindre du er gravid 

Anonymkode: ec5b0...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...