Gå til innhold

13åringen har fått så uren hud i ansiktet, forslag til hva vi/hun skal bruke?😊


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkter da på hva hun kan rense/smøre med, hun har jo ung hud, så føler jeg må tenke meg om ang hva hun bruker?😊

Anonymkode: 23769...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt henne med til en hudpleier som kan se på huden hennes, og handlet produktene de anbefaler til henne. 

Anonymkode: 58b85...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye bra på apoteket og, superviktig at de får inn en god rutine med rens og en god fuktighetskrem. Avene har mye bra, og ACO spotless.

Er viktig at hun ikke bruker for sterke rens med en gang da det tørker ut huden og kan gjøre det verre.

Anonymkode: 8e4b0...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit veldig mye med kviser i ungdommen og ingenting av rensegreier eller kremer hjalp. Det som ble redningen min var Diane p-piller. Anbefaler det veldig hvis huden ikke blir bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Gidder ikke! skrev:

Jeg sleit veldig mye med kviser i ungdommen og ingenting av rensegreier eller kremer hjalp. Det som ble redningen min var Diane p-piller. Anbefaler det veldig hvis huden ikke blir bedre! 

Legene i dag har flere ting man kan prøve, tror ikke de sterke p-pillene er første valget lenger.

Men ellers enig med deg, blir det ille er det ingen vits å la være med å gå til lege. Det finnes mange reseptbelagte hjelpemidler i dag.

Litt kviser og uren hud hører puberteten til, men ikke ekstremt mye i veldig lang tid, da må man oppsøke lege.

Anonymkode: 0c36b...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er veldig plaget tar du henne med til hudpleier hvor du får kyndig hjelp!!!

Anonymkode: 22b87...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok innenfor "normalen ennå, så foreløpig tenker jeg at vi kan prøve hjemme, om det blir ille, tar vi selvsagt kontakt med lege el😊

Anonymkode: 23769...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er nok innenfor "normalen ennå, så foreløpig tenker jeg at vi kan prøve hjemme, om det blir ille, tar vi selvsagt kontakt med lege el😊

Anonymkode: 23769...d55

Vel, vi går til hudpleier med vår 15 åring og han er klar på at foreldre kommer når problemet er stort, ikke mens det er mindre problem og kan forebygge at det blir verre

Anonymkode: 22b87...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dermologica Clear Start (fås på apotek og hudpleiesalonger som selger Dermologica) eller Linda Johansen sin Detox-serie (kjøpes på nett: https://www.lindakrem.no/search_result?keywords=Detox&search_in_description=1)

 

Anonymkode: f8189...bd1

Denne uten tvil! Dermologica har fantastiske produkter til alle aldre. Selges på Vitus apotek. 

Anonymkode: 76b9d...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må en 13/14/15-åring oppsøke hudpleie ved litt akne?

Anonymkode: 4796b...d9b

Ja. Man er usikker nok som det er i den alderen. Trenger all hjelp man kan få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

11 timer siden, Gidder ikke! skrev:

Jeg sleit veldig mye med kviser i ungdommen og ingenting av rensegreier eller kremer hjalp. Det som ble redningen min var Diane p-piller. Anbefaler det veldig hvis huden ikke blir bedre! 

Atte hæ?! 

Jeg fikk blodpropp av p-piller. Du må ikke finne på å gi p-piller til en 13-åring, hi - pga uren hud!?

Anonymkode: 04d8f...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte vasker hun håret? Det eneste som har hjulpet meg er å vaske håret ikke sjeldnere enn annenhver dag.

Anonymkode: 71ee9...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudlege. Jeg har «alltid» hatt uren hud og har gått på isotretionin. Kviser ødela hele ungdomstiden min og jeg har sikker brukt 100 000 + på kremer og behandlinger uten effekt. Spurte hudlegen min hva jeg skulle gjøre dersom sønnen min arver min dårlige hud og han var veldig klar på å handle før det er blir et problem. Absolutt beste man kan gjøre er å behandle tidlig. Skulle få en krem dersom han får uren hud, husker ikke hva den het. 

Anonymkode: 446b5...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo normalt å få uren hud i tenårene, men dersom det blir ille bør du ta henne med til hudlege. Datteren min slet med acne. Fastlegen skrev ut flere ulike kremer, men de fungerte dårlig. Han mente imidlertid at problemet ikke var så stort, og at en hudlege ikke ville skrive ut noe annet til henne. Til slutt bestilte jeg en time hos hudlege på Aleris. Han kastet et blikk på jenta, konstaterte alvorlig acne og skrev ut A-vitaminkur. Den gikk over flere måneder, hun flasset grusomt og hun måtte ta blodprøve hver måned fordi stoffet kan forårsake store fosterskader (hjalp ikke at hun ikke var seksuelt aktiv, blodprøver var en forutsetning). I dag er hudproblemet helt borte, i tillegg til at hyperpigmenteringen i arr har forsvunnet. 

Denne kuren er siste utvei, men oppsøk spesialist dersom problemet vedvarer.

Anonymkode: ef75a...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Atte hæ?! 

Jeg fikk blodpropp av p-piller. Du må ikke finne på å gi p-piller til en 13-åring, hi - pga uren hud!?

Anonymkode: 04d8f...4af

Det var nok vanligere før, kanskje de ikke visste om hvor farlig det var da... men det funka gull for meg! Kan jo få blodpropp av alle slags p-piller egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo normalt å få uren hud i tenårene, men dersom det blir ille bør du ta henne med til hudlege. Datteren min slet med acne. Fastlegen skrev ut flere ulike kremer, men de fungerte dårlig. Han mente imidlertid at problemet ikke var så stort, og at en hudlege ikke ville skrive ut noe annet til henne. Til slutt bestilte jeg en time hos hudlege på Aleris. Han kastet et blikk på jenta, konstaterte alvorlig acne og skrev ut A-vitaminkur. Den gikk over flere måneder, hun flasset grusomt og hun måtte ta blodprøve hver måned fordi stoffet kan forårsake store fosterskader (hjalp ikke at hun ikke var seksuelt aktiv, blodprøver var en forutsetning). I dag er hudproblemet helt borte, i tillegg til at hyperpigmenteringen i arr har forsvunnet. 

Denne kuren er siste utvei, men oppsøk spesialist dersom problemet vedvarer.

Anonymkode: ef75a...361

A-vitaminkur? Det heter vel roaccutane? Mamma og en søster og ei venninne har gått på dette. Veldig sterke saker, og det kan gi alvorlige depresjoner og... så ville vært veldig forsiktig!

Anonymkode: 2e044...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

A-vitaminkur? Det heter vel roaccutane? Mamma og en søster og ei venninne har gått på dette. Veldig sterke saker, og det kan gi alvorlige depresjoner og... så ville vært veldig forsiktig!

Anonymkode: 2e044...4b6

Det heter isotretionin. Det kan ikke gi alvorlig depresjon. Mange med alvorlig akne utvikler depresjon (naturlig nok), og depresjonen har ikke nødvendigvis gått over etter man starter på kuren. 

Anonymkode: 446b5...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persilleblad, sitrondråper og en dasj med økologisk honning. Bland alt dette sammen i en bolle til det blir bløt. Før du smører i ansiktet er det viktig at hun vasker ansiktet sitt med en mild såpe og tørker seg helt med en myk klut. Etter 5 minutter vasker hun ansiktet sitt med kaldt vann, gjør dette hver 2. dag i 1 uke og det vil absolutt hjelpe. Har hatt lignende problem selv tidligere og dette hjalp virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermalogica rens og krem + basiron. Er det ikke bedre etter en måneds tid kan man bestille time hos fastlegen. 

Anonymkode: 6e9c5...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med datteren min til legen for en liten stund siden, da vi hadde prøvd det meste av gode råd og apotekprodukter mot kviser. Legen skrev ut en krem på resept som heter Epiduo. Den har vært helt super, og datteren min er nesten helt fin igjen nå! Man kan bli rød og flasse i huden, og kremen er ganske sterk og kan svi litt, men man må være tålmodig... Kjøpte også en hudkrem på apoteket spesielt beregnet på hud som gjennomgår slik behandling. Husker ikke akkurat nå hva den heter, men den var også veldig god.

Anonymkode: 52259...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tok med datteren min til legen for en liten stund siden, da vi hadde prøvd det meste av gode råd og apotekprodukter mot kviser. Legen skrev ut en krem på resept som heter Epiduo. Den har vært helt super, og datteren min er nesten helt fin igjen nå! Man kan bli rød og flasse i huden, og kremen er ganske sterk og kan svi litt, men man må være tålmodig... Kjøpte også en hudkrem på apoteket spesielt beregnet på hud som gjennomgår slik behandling. Husker ikke akkurat nå hva den heter, men den var også veldig god.

Anonymkode: 52259...121

Hudkremen het La Roche Posay Effaclair H (spesielt for hud som gjennomgår uttørrende behandling).

Anonymkode: 52259...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...