Gå til innhold

Hva gjør dere med klær som er brukt, men fortsatt rene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Veldig enig i punktet om håndklær! Fullstendig unødvendig å vaske håndkledet etter å ha tørket seg etter én dusj. Håndkletørrer er et genialt produkt. 

Anonymkode: 18fe7...450

Man tørker jo også feks rompa. Det er uansett fullt av hudbakterier på oss som havner i håndkleet. Der lever de godt og blir mange. Grøss!

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man tørker jo også feks rompa. Det er uansett fullt av hudbakterier på oss som havner i håndkleet. Der lever de godt og blir mange. Grøss!

Anonymkode: 2cf22...e1a

Jeg står ikke og graver meg i rompa med håndkledet akkurat... Rompa mi er rein når jeg kommer ut fra dusjen, gitt. Bakterier på hud? Fjas! Når du kommer rett fra dusjen, så er du rein, hvis du ikke er rein da, så vasker du deg for dårlig. 

Anonymkode: 18fe7...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndklær til bruk etter dusj henges på knagg og brukes flere ganger.

Hver person har en ikeahylle/boks på soverommet der klær som kan brukes igjen legges. Jeg bruker litt penere klær på jobb så hender jeg henger en bluse eller skjorte på en kleshenger og henger ut på en liten overbygd veranda vi har for lufting før jeg bruker det igjen. 

Men må innrømme at mye tøy går rett i vask etter bruk, selv om det ikke er flekkete så lukter det litt brukt syns jeg og da går det til vask. 

Anonymkode: 8efce...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg står ikke og graver meg i rompa med håndkledet akkurat... Rompa mi er rein når jeg kommer ut fra dusjen, gitt. Bakterier på hud? Fjas! Når du kommer rett fra dusjen, så er du rein, hvis du ikke er rein da, så vasker du deg for dårlig. 

Anonymkode: 18fe7...450

Seriøst? Du ER ikke så uvitende? Du tuller? 😂

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alt som er brukt av oss voksne og datter på 15. Selv om det ikke lukter svette så lukter det parfyme etter de. Og å legge det tilbake i min walk in closet som jeg deler med mannen er uaktuelt.

Sønnen vår er 11, han kan gjerne gå med samme bukse 3 dager på rad hvis han ikke blir skitten. Genserne hans som ikke er skitne legger vi på en stol. På slutten av uka vaskes det som ligger der hvis han ikke har brukt det. 

Vasker dessverre altfor mye klær, men nekter å putte klær tilbake i skapet. 

Anonymkode: bfc7c...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst? Du ER ikke så uvitende? Du tuller? 😂

Anonymkode: 2cf22...e1a

Er vel ikke hun som er uvitende her.. Ta en titt på siste episode av Praktisk info. Bare nevner at hun som uttaler seg der er ekspert på området (hygiene og bakterier.) 

Anonymkode: 7eb3f...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere bruker klær typ 10 + ganger da eller? Jeg opplever ekstremt sjelden at klærne blir synlig skitne, men de må jo vaskes for det, de er jo brukt. Praktiserer du det samme med personlig hygiene? Er det ikke synlig skittent så vaskes det ikke? Ikke håndvask og dusj om ikke dere er synlig skitne?

Anonymkode: 2cf22...e1a

Nå er du bare vanskelig med vilje. Det er fullt mulig å bruke klær to tre dager på.rad alt ettersom hvilke klær det er. Derifra til å slenge ut kommentar om 10 ganger er overdrevent barnslig. 

Anonymkode: b1bd8...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legges klær som kan brukes videre over en kommode på badet. Fleecejakker eller større gensre henges på knagg i gangen sammen med annet yttertøy. 

Anonymkode: b1bd8...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som er brukt vaskes selvfølgelig. Å ikke vaske noe som er brukt hele to ganger ser jeg på som uhygienisk altså. Hvorfor orker dere ikke vaske klærne?

Anonymkode: 2cf22...e1a

Noen mennesker har sterk kroppslukt, og må derfor vaske klær etter en eller to gangers bruk. De av oss som ikke har dette problemet kan fint bruke klærne flere ganger. Anbefaler deg en tur til legen, det finnes mye god hjelp å få med ekkel lukt. 

Anonymkode: 3f1cc...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er vel ikke hun som er uvitende her.. Ta en titt på siste episode av Praktisk info. Bare nevner at hun som uttaler seg der er ekspert på området (hygiene og bakterier.) 

Anonymkode: 7eb3f...f8a

Hehe, jeg er mikrobiolog, og jeg VET at man ikke blir steril utenpå kroppen og i rompa av en vanlig dusj. Det er jo heller ikke målet, men det vil jo likevel si at det blir masse bakterier i det fuktige håndkleet som er fult av hudrester. På et lunt bad så er det ideelle forhold for bakterier å vokse i. Bruker en det mange ganger eller det henger lenge kommer det lukt. Akkurat som i klær man har vasket i vaskemaskina men glemte å henge opp. 

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er du bare vanskelig med vilje. Det er fullt mulig å bruke klær to tre dager på.rad alt ettersom hvilke klær det er. Derifra til å slenge ut kommentar om 10 ganger er overdrevent barnslig. 

Anonymkode: b1bd8...ecc

Men klærne skal ikke vaskes før de er synlig skitne? Det skal jo mye til da om man ikke griser mye? 

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen mennesker har sterk kroppslukt, og må derfor vaske klær etter en eller to gangers bruk. De av oss som ikke har dette problemet kan fint bruke klærne flere ganger. Anbefaler deg en tur til legen, det finnes mye god hjelp å få med ekkel lukt. 

Anonymkode: 3f1cc...056

Haha, morsomt forsøk på hersketeknikk. Det er dessverre dem som ikke følger normal hygiene og som ikke vasker klær så ofte som lukter. Har vært et par sånne på hver arbeidsplass jeg har vært på. Miljøvennlige mennesker som luftet klærne heller enn å vaske. Hun ene lagde til og med sin egen deo. Den funka ikke for å si det sånn. Men hun trodde jo hun var friskheten selv...

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men klærne skal ikke vaskes før de er synlig skitne? Det skal jo mye til da om man ikke griser mye? 

Anonymkode: 2cf22...e1a

Hvor mange her har påstått dette? Det er stor forskjell på å bruke klærne 2-3 ganger og 10+... Så lenge klærne ikke lukter og/eller har flekker så er det jo helt uproblematisk å bruke dem flere ganger, men det er jo ikke snakk om å gjenbruke klærne i ukesvis selv om de ikke er synlig skitne... Gjelder selvsagt ikke truser og sokker, det brukes maks en dag. 

Anonymkode: 1e864...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vasker alt som er brukt av oss voksne og datter på 15. Selv om det ikke lukter svette så lukter det parfyme etter de. Og å legge det tilbake i min walk in closet som jeg deler med mannen er uaktuelt.

Sønnen vår er 11, han kan gjerne gå med samme bukse 3 dager på rad hvis han ikke blir skitten. Genserne hans som ikke er skitne legger vi på en stol. På slutten av uka vaskes det som ligger der hvis han ikke har brukt det. 

Vasker dessverre altfor mye klær, men nekter å putte klær tilbake i skapet. 

Anonymkode: bfc7c...769

Hvis du bruker så mye parfyme at klærne stinker er jeg enig i at de må på vask. Det er værre enn svette, men det meste av vanlige klær kan brukes flere ganger før det vaskes uten at noen blir syke og uten at noen blir plaget av lukt.

Anonymkode: ae6bd...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vasker det og legger det i skapet

Anonymkode: c3739...3d8

Dette 👆🏻

Anonymkode: 40066...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, jeg er mikrobiolog, og jeg VET at man ikke blir steril utenpå kroppen og i rompa av en vanlig dusj. Det er jo heller ikke målet, men det vil jo likevel si at det blir masse bakterier i det fuktige håndkleet som er fult av hudrester. På et lunt bad så er det ideelle forhold for bakterier å vokse i. Bruker en det mange ganger eller det henger lenge kommer det lukt. Akkurat som i klær man har vasket i vaskemaskina men glemte å henge opp. 

Anonymkode: 2cf22...e1a

Jeg lover deg - mitt håndkle brukes ikke til det lukter! Ærlig talt. Men til to-tre dusjer er ikke dette noe som helst problem. Jeg har jaggu nok klesvask om jeg ikke skal vaske håndklær som såvidt er brukt én gang. 

Du kan være mikrobiolog akkurat så mye du vil, håndkledet jeg brukte etter dusjen i morges er mer enn rent nok til at jeg også bruker det i morgen. 

Anonymkode: 18fe7...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er du bare vanskelig med vilje. Det er fullt mulig å bruke klær to tre dager på.rad alt ettersom hvilke klær det er. Derifra til å slenge ut kommentar om 10 ganger er overdrevent barnslig. 

Anonymkode: b1bd8...ecc

Mange klær kan brukes mer enn 10 ganger også. De færreste vasker for eksempel ulljakka eller skianorakken etter tre gangers bruk.

Anonymkode: ae6bd...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du bruker så mye parfyme at klærne stinker er jeg enig i at de må på vask. Det er værre enn svette, men det meste av vanlige klær kan brukes flere ganger før det vaskes uten at noen blir syke og uten at noen blir plaget av lukt.

Anonymkode: ae6bd...dfa

😂 Du er morsom da. Ingen som sa at klærne stinker parfyme. Men ja jeg kjenner parfymelukt. Og jeg har mange forskjellige parfymer, så hvis jeg legger klærne tilbake i skapet så er det for MEG uaktuelt. Hva du gjør og hva som er greit for DEG, er faktisk ikke så viktig for meg. 

Åj, visste ikke at man ikke ble syk, takk det var jammen godt å vite det. 

Anonymkode: bfc7c...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lover deg - mitt håndkle brukes ikke til det lukter! Ærlig talt. Men til to-tre dusjer er ikke dette noe som helst problem. Jeg har jaggu nok klesvask om jeg ikke skal vaske håndklær som såvidt er brukt én gang. 

Du kan være mikrobiolog akkurat så mye du vil, håndkledet jeg brukte etter dusjen i morges er mer enn rent nok til at jeg også bruker det i morgen. 

Anonymkode: 18fe7...450

Men du vet at det finnes bakterier på huden og tarmbakterier i rompa også etter dusjen sant? For det virket ikke sånn ovenfor...

Noen bruker jo håndkleet til hender ei uke før vask, DET er ugreit det🤮

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂 Du er morsom da. Ingen som sa at klærne stinker parfyme. Men ja jeg kjenner parfymelukt. Og jeg har mange forskjellige parfymer, så hvis jeg legger klærne tilbake i skapet så er det for MEG uaktuelt. Hva du gjør og hva som er greit for DEG, er faktisk ikke så viktig for meg. 

Åj, visste ikke at man ikke ble syk, takk det var jammen godt å vite det. 

Anonymkode: bfc7c...769

Hvis du ikke tror du blir syk av ikke å vaske så ofte og klærne ilke lukter vondt, hvorfpr vasker du dem da?

Anonymkode: ae6bd...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men du vet at det finnes bakterier på huden og tarmbakterier i rompa også etter dusjen sant? For det virket ikke sånn ovenfor...

Noen bruker jo håndkleet til hender ei uke før vask, DET er ugreit det🤮

Anonymkode: 2cf22...e1a

Jeg skrev også at jeg ikke står og graver meg i rompa med håndkledet, sant? 

Håndkledet til hender holder max to dager på mitt bad. Der er gubben vanskeligere. Hans håndkle må jeg skifte, han mener at tørt er godt nok. 

Anonymkode: 18fe7...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke tror du blir syk av ikke å vaske så ofte og klærne ilke lukter vondt, hvorfpr vasker du dem da?

Anonymkode: ae6bd...dfa

Kun fordi jeg foretrekker det. På grunn av mine personlige preferanser. Trodde du virkelig at alle er like uvitende som deg at de går å tror at man blir syk hvis klærne er brukt en gang. 

Anonymkode: bfc7c...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klærne bor på toppen av kommoden på badet, eller på en av flere knagger. Der blir de til jeg husker at de er der og bruker dem igjen, eller så vaskes de hvis jeg har på en passende vask. Avhenger av hva som komme først 😛

Anonymkode: 2882e...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg står ikke og graver meg i rompa med håndkledet akkurat... Rompa mi er rein når jeg kommer ut fra dusjen, gitt. Bakterier på hud? Fjas! Når du kommer rett fra dusjen, så er du rein, hvis du ikke er rein da, så vasker du deg for dårlig. 

Anonymkode: 18fe7...450

Tøv. Du kan ikke vaske bort bakteriene. Din ekling.

Anonymkode: 4bb32...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev også at jeg ikke står og graver meg i rompa med håndkledet, sant? 

Håndkledet til hender holder max to dager på mitt bad. Der er gubben vanskeligere. Hans håndkle må jeg skifte, han mener at tørt er godt nok. 

Anonymkode: 18fe7...450

Men du må jo tørke deg der, det er jo viktig for å unngå sopp da. 

Anonymkode: 2cf22...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...