Gå til innhold

Tennåringsjente og påskeegg uten snop


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå skal de pengene brukes på sommerferien. Det er barnas lommepenger. Mannens familie har alltid gitt påskegaver. Ingen får bruke pengene på noe før sommeren. 

Ja, det er klart de får penger til en årstid i årstiden før. Dere lever jo hele livet på forskudd! Tipper det er påskekyllinger i adventskalenderen...

Anonymkode: 92a1f...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er klart de får penger til en årstid i årstiden før. Dere lever jo hele livet på forskudd! Tipper det er påskekyllinger i adventskalenderen...

Anonymkode: 92a1f...293

Jess ! Og julenisser i bursdagsgave . Svigers har gjort dette i alle år til alle i hele familien . De reiser bort hele sommeren og i påsken samles alle for eggsanking og hygge. De vil gjerne se at barna åpner eggene sine og koser seg med å skrape flaxlodd. De får ikke deltatt på så mange bursdager så det er stort sett i påsken de får delt noe slikt med barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min jente får en boks betakaroten ( de nye tyggebjørnene), dent pastiller, sokker, tyggi og litt andre ting. Jobber i butikk, så får litt rabatter . Liker å gi noe ungene ønsker seg og ikke bare snop, får litt ekstra noen ganger i året

Anonymkode: 207ea...ac5

Fint å gi solariumsdop til unger ja. 

Anonymkode: 1c9a3...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jess ! Og julenisser i bursdagsgave . Svigers har gjort dette i alle år til alle i hele familien . De reiser bort hele sommeren og i påsken samles alle for eggsanking og hygge. De vil gjerne se at barna åpner eggene sine og koser seg med å skrape flaxlodd. De får ikke deltatt på så mange bursdager så det er stort sett i påsken de får delt noe slikt med barna. 

Skulle ikke dere på tur i påsken da?

Anonymkode: 92a1f...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skulle ikke dere på tur i påsken da?

Anonymkode: 92a1f...293

Jo det skal vi😊 . Første helg med familien og så drar vi på ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne

Ikke ha dårlig samvittighet fordi du gir datteren din små gaver isteden for godteri.. Tenker bare på når jeg var tenåring så hadde jeg satt veldig stor pris på ulike gaver som 

- kinobilletter

- ansiktsmasker 

- Hår produkter (hår olje, maske osv) 

- neglelakk 

- liten parfyme 

- hår strikk, hårbøyle osv

Så fremt det ikke er en iphone 10 eller en mac så ser jeg virkelig ikke problemet med at du gir mindre gaver isteden for at alt skal handle om hvor mye sukker man kan pakke i seg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her får guttene alltid ett egg hver av svigers uten godteri. ( det gjør vi voksne og) . I fjor fikk de : sokker , 10 flaxlodd , 2000 kr, heiskort til slalombakken, gavekort på kino og ett pannebånd . Vi voksne får vin og penger pluss gavekort på blomster. Pengene ungene får blir til lommepenger i sommerferien og pengene vi får går til en hyggelig aktivitet for alle i ferien . Av oss får de dog tradisjonelle egg😊

Ett pannebånd? På deling da, eller?

Anonymkode: f310c...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ett pannebånd? På deling da, eller?

Anonymkode: f310c...aae

Jeg regner med at begge barn får alt på den lista

Anonymkode: 7c096...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun får en semitrailer med påskegaver? Det er jo sykt.

Anonymkode: cbd0e...4a3

Sa jeg at hun får alt det? Det var ment som forslag til HI.

Min får deo, småparfymer, bukse, truse, etui til øretelefoner, flaxlodd, ansiktsmaske, neglelakk og snop. 

Hvis du ser etter, ser du at det er det mye bruksting som andre får utenom, men som er ting hun ønsker seg. Jeg liker å lage litt ekstra ut av påskeegget, noe hun setter veldig pris på! Liker at hun har noe å ønske seg, og liker å gi noe av dette til spesielle anledninger, slik som buksen og trusen, istedenfor at hun får dem på en vanlig tirsdag. Påskeegg er kjempestas! Og jeg gjemmer det og leker tampen brenner enda ;)

Anonymkode: 63581...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er et bevis på at verden (nordmenn) er gal og at vi (eller noen) oppdrar ungene til å bli bortskjemte drittunger.. Snakk om å gi ungene en haug med unødvendig dritt bare for å gi noe i påskeegget. Og ungdommen streiker for et bedre miljø. Men påskeegg full av dritt skal de ha.. Dobbeltmoral anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mrs. Kaizer skrev:

Denne tråden er et bevis på at verden (nordmenn) er gal og at vi (eller noen) oppdrar ungene til å bli bortskjemte drittunger.. Snakk om å gi ungene en haug med unødvendig dritt bare for å gi noe i påskeegget. Og ungdommen streiker for et bedre miljø. Men påskeegg full av dritt skal de ha.. Dobbeltmoral anyone??

Hva er det som er dritt, da? Deodorant? Bukse? Truse? Bruker ikke barna dine det? Ansiktsmaske, parfyme og neglelakk er kanskje litt luksus, men ikke så mye verre enn snop, kanskje? 

Hårpynt, sminke, kinobillett el.l. er heller ikke så ekstremt, vel? 

Nøtter og frukt er jo bare sunt, selv om det ofte er langreist. Men du bruker kanskje ikke sminke, dyrker din egen mat, og strikker dine egne bind? Påskeegg for dine barn er vel de som kommer rett fra høna?

Anonymkode: 63581...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Mrs. Kaizer skrev:

Denne tråden er et bevis på at verden (nordmenn) er gal og at vi (eller noen) oppdrar ungene til å bli bortskjemte drittunger.. Snakk om å gi ungene en haug med unødvendig dritt bare for å gi noe i påskeegget. Og ungdommen streiker for et bedre miljø. Men påskeegg full av dritt skal de ha.. Dobbeltmoral anyone??

Nja... eller at alle familier gjør ting på sin måte. For min del er heiskort og kinobillett bedre enn å stappe seg full av godis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg regner med at begge barn får alt på den lista

Anonymkode: 7c096...ba4

Selvsagt får de hvert sitt egg. Legger til at av oss får de ett helt standard egg . Det jeg skrev om er svigers sin årelange tradisjon som de har innlemmet mine unger i. De har tatt mine barn inn som sine egne barnebarn og gjør ingen forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nja... eller at alle familier gjør ting på sin måte. For min del er heiskort og kinobillett bedre enn å stappe seg full av godis. 

Men siden dere gir ungene «standard» påskeegg får de jo godisen også som de kan stappe seg full av så den der ble litt motsigelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Suppehue skrev:

Men siden dere gir ungene «standard» påskeegg får de jo godisen også som de kan stappe seg full av så den der ble litt motsigelse. 

Poenget mitt er at jeg synes i bunn og grunn at det er bedre å gi ting de har brukt for enn masse godis og at jeg ikke synes forslag som ansiktsmaske og lipgloss er feil. Her får de ett lite tradisjonellt egg med litt sjokolade . Ikke fordi jeg synes det er bedre enn gaver men fordi det er det som er det jeg har vokst opp med og som er min tradisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Poenget mitt er at jeg synes i bunn og grunn at det er bedre å gi ting de har brukt for enn masse godis og at jeg ikke synes forslag som ansiktsmaske og lipgloss er feil. Her får de ett lite tradisjonellt egg med litt sjokolade . Ikke fordi jeg synes det er bedre enn gaver men fordi det er det som er det jeg har vokst opp med og som er min tradisjon. 

Hjelpes du motsier deg selv. Her skriver du så fint at deres barn får et lite tradisjonelt egg med litt sjokolade. Men lengre oppe presenteres egget fra besteforeldrene som inneholder gaver for tusenvis av kroner. Vel og merke to tusen som er feriepenger og som ikke får brukes før sånn ca fire måneder etter de gitt men likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nja... eller at alle familier gjør ting på sin måte. For min del er heiskort og kinobillett bedre enn å stappe seg full av godis. 

Men dine får jo vanlig påskeegg av deg? Da får de kan de jo stappe seg full av godis i tillegg. Eller gir du og gaver i påskeegget?

 

flaxlodd bør du gi beskjed at unger ikke skal ha. Det er aldersgrense på dette. Dessuten bør ikke unger læres opp til at pengespill er spennende og gøy.

Anonymkode: 3f3a1...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Suppehue skrev:

Hjelpes du motsier deg selv. Her skriver du så fint at deres barn får et lite tradisjonelt egg med litt sjokolade. Men lengre oppe presenteres egget fra besteforeldrene som inneholder gaver for tusenvis av kroner. Vel og merke to tusen som er feriepenger og som ikke får brukes før sånn ca fire måneder etter de gitt men likevel. 

Da får du synes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Selvsagt får de hvert sitt egg. Legger til at av oss får de ett helt standard egg . Det jeg skrev om er svigers sin årelange tradisjon som de har innlemmet mine unger i. De har tatt mine barn inn som sine egne barnebarn og gjør ingen forskjell. 

Svigers? Altså foreldrene til den typen din? Ikke foreldrene til barnas far? Så da får ungene kanskje noe fra far og? 

Anonymkode: 3f3a1...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dine får jo vanlig påskeegg av deg? Da får de kan de jo stappe seg full av godis i tillegg. Eller gir du og gaver i påskeegget?

 

flaxlodd bør du gi beskjed at unger ikke skal ha. Det er aldersgrense på dette. Dessuten bør ikke unger læres opp til at pengespill er spennende og gøy.

Anonymkode: 3f3a1...aff

De får ett lite egg med sjokolade . Dette fordi de har det som tradisjon. Jeg mener ikke at de trenger det på noen måte. Vi begrenser mengden veldig. De spiser generelt lite godteri. Så de får på ingen måte stappe seg fulle av godteri 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Svigers? Altså foreldrene til den typen din? Ikke foreldrene til barnas far? Så da får ungene kanskje noe fra far og? 

Anonymkode: 3f3a1...aff

De får påskeegg fra far når de er hos han i påsken og av meg når de er hos meg i påsken. Av foreldrene til barnas far får de lite og i hvetfall ikke noe utenom jul og bursdag. Ikke ser de dem heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2019 den 6.43, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her får guttene alltid ett egg hver av svigers uten godteri. ( det gjør vi voksne og) . I fjor fikk de : sokker , 10 flaxlodd , 2000 kr, heiskort til slalombakken, gavekort på kino og ett pannebånd . Vi voksne får vin og penger pluss gavekort på blomster. Pengene ungene får blir til lommepenger i sommerferien og pengene vi får går til en hyggelig aktivitet for alle i ferien . Av oss får de dog tradisjonelle egg😊

Er det rart barn i Norge blir bortskjemte?

Anonymkode: a8f3f...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som er dritt, da? Deodorant? Bukse? Truse? Bruker ikke barna dine det? Ansiktsmaske, parfyme og neglelakk er kanskje litt luksus, men ikke så mye verre enn snop, kanskje? 

Hårpynt, sminke, kinobillett el.l. er heller ikke så ekstremt, vel? 

Nøtter og frukt er jo bare sunt, selv om det ofte er langreist. Men du bruker kanskje ikke sminke, dyrker din egen mat, og strikker dine egne bind? Påskeegg for dine barn er vel de som kommer rett fra høna?

Anonymkode: 63581...b6c

Klær i påskeegg må være det dummeste jeg har hørt om. Jeg kjenner ingen som gir påskeegg full av gaver

Anonymkode: 7c096...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klær i påskeegg må være det dummeste jeg har hørt om. Jeg kjenner ingen som gir påskeegg full av gaver

Anonymkode: 7c096...ba4

Det bryr jeg meg ikke noe om, selv om jeg lurer på hvorfor du synes det? Det viktigste for meg er at datteren min setter veldig pris på det, og synes det er stor stas! Sikkert fordi hun får veldig lite i hverdagen. Hun har ikke fått klær utenom sokker før, men hun har ønsket seg denne buksen en stund, og jeg har lyst til å overraske henne. Jeg elsker å gjøre litt ekstra ut av spesielle anledninger, og liker å være spartansk utenom. Dette er vår tradisjon, og vi digger den :) 

Anonymkode: 63581...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der at unger som får mange gaver til jul, påske, sommerferie, bursdag osv, alltid ikke får noe resten av året...

Anonymkode: 7c096...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...