Gå til innhold

Føder jeg før terminen denne gang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2.gangsfødende og jeg er 31 uker på vei. 5 år siden forrige graviditet, hvor jeg fødte 6 dager over terminen. 

Jeg har på følelsen at jeg føder før terminen denne gangen siden det er en gutt, han er mye mer aktiv enn forrige foster og jeg spiser sunnere mat denne gangen. I tillegg spiser jeg mer mat. Har ikke gått opp mer i vekt da (7 kg). Jeg ser for meg at han er klar tidligere enn termin til å komme siden jeg har spist mer og jan er godt ernært. Blir jo bare spekulasjoner da

Hva tror du? Hva er din erfaring, du som har 2 barn eller flere?

Anonymkode: 37a4d...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 2 barn, første gutt og nr 2 jente.

Første: Aktiv både i og utenfor magen. Spiste kanskje ikke spesielt sundt, da jeg ikke tenkte over dette, jeg var veldig ung, men jeg spiste nok ikke spesielt usundt heller. Gikk lite opp i vekt, kanskje til sammen max 7 kg hele svangerskapet. 
Født 3 uker før termin, men kan hende terminen var feil, da han er født nærmere min menstermin, men 1-2 uker før dette også. Normalt stor gutt.

Andre: Mindre aktiv enn første, men ikke unormalt rolig. Spiste nok sunnere enn første gang, og også mer regelmessig og faste måltider, da jeg da hadde en 4 åring som måtte ha normal mat, jeg var da mer bevisst hva som var et normalt kosthold. Gikk kanskje opp 8-10 kg i svangerskapet.
Født på temindatoen, som også stemte ganske godt med menstermin.
Normalt stor jente, 30 gram mer enn broren.

Vanskelig å spå når du kommer til å føde, aner ikke om noen av de faktorene vi har listet opp har noe å si for dette. Lykke til. Han kommer når han er klar, men det er vel mer sannsynlig at du går over, siden du har gjort det tidligere.

Anonymkode: 68e1a...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kom 3 dager før termin ..

andre var jeg overbevist om at skulle komme før, men kom 7 dager etter termin.

tredje ble jeg litt stressa 3 uker før termin da jeg ikke hadde alt i hus.. hun kom 3 dager før termin.

jeg har hatt ekstremt aktive mageboere alle 3 gangene (typ hadde løs mage fra uke 30, siden de maserte tarmene mine så mye)og lagt på meg mellom 18 og 20 kg alle gangene. 

Erfaringen er at baby kommer når det passer baby. Vekt og aktivitet har ikke noe å si 😅

Anonymkode: 372a0...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine var like aktive. Gutter begge to. 5år i mellom. Jeg var roligere til sinns med nummer to, og mer fokusert på hva rolig og naturlig fødsel innebar og med det mindre redd og mer "klar" /gledet meg til å føde. Det er eneste forskjellen. 

Nr1 ble født to dager før termin. Vekt 3,7kg. (Grei fødsel, men mye stress med forskjellige jm. Fødselsskader pga lite info og hjelp fra jm og epidural.) 

Nr2 ble født 12dager før termin. Vekt 3,4kg. (Grei fødsel, rolig og fredelig. God hjelp. Ingen ingrep/Sm. lindring. Ingen skader.) 

Anonymkode: c25f6...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle 4 er født 1-3 uker over termin.

Anonymkode: e9f77...7fe

3 uker over termin? Ikke i Norge vel?

Anonymkode: 69295...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor sa at baby nr 2 ofte kommer noen dager før baby nr 1. Min første kom 39+4 og min andre 39+2, så det stemte for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svangerskap kom gutten 4 dager før termin. 2 svangerskap kom jenta på termindato. 

Nå er jeg i tredje svangerskap og hadde UL termin 07.april og mens termin i dag 09.april... Kan vel si det sånn at jeg merker ikke tegn til at noenting skjer🤦‍♀️ 

Hadde håpet hu kom i går for å si det sånn😅 Har så sinnsykt bekken- symfyseløsning at jeg tror jeg døøør... Grugleder meg til fødselen mtp plagene, men gleder meg for da vet jeg at plagene og smertene snart vil være borte (forhåpentligvis). 

Den 2 fødselen gikk også fort, 4cm åpning til hu var ute tok 50 min. Så det var intenst og helt jævlig vondt husker jeg! Så håper virkelig ikke det blir så intenst denne gangen 😬😬😬

1 fødsel husker jeg ikke i det hele tatt for da fikk jeg epidural og hadde ikke noe smerter overhode. 

Endret av NISS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2019 den 11.26, Pobie skrev:

Jordmor sa at baby nr 2 ofte kommer noen dager før baby nr 1. Min første kom 39+4 og min andre 39+2, så det stemte for min del. 

Ulike meninger blant jordmødre hører jeg 😊 Håper det stemmer for min del 😍🤞 HI

Anonymkode: 37a4d...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2019 den 11.09, Anonym bruker skrev:

3 uker over termin? Ikke i Norge vel?

Anonymkode: 69295...0c3

For 15-16 år siden, da jeg fikk førstemann, ble man ikke satt i gang før dag 21 (Bergen). 

Anonymkode: e9f77...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ble født i uke 40

Andre i uke 38

4år mellom de. Ukompliserte svangerskap. Tok det med ro med begge, og stresset minimalt på slutten. Hadde mye sex for å modne, kan virke som om det funket... Begge fødsler startet etter sex med orgasme 😂😉👍

Anonymkode: c25f6...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det du skriver har noe å si i forhold til når fødselen starter. Men lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nå over både mens og ul termin...

Fødte 4 dager før med 1 mann og på termin med andre. 

Fikk beskjed om å ringe legen imorgen om ikke noe hadde skjedd. I og med at ting har kommet av seg selv. Hva skjer på disse kontrollene? Og har hørt at igangsetting med drypp gir mer intense/vonde og mindre effektive rier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Babyen kommer 4 dager før termin :) 

Anonymkode: 9d8d8...914

Håper det 😁 HI

Anonymkode: 37a4d...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2019 den 19.42, Anonym bruker skrev:

Første ble født i uke 40

Andre i uke 38

4år mellom de. Ukompliserte svangerskap. Tok det med ro med begge, og stresset minimalt på slutten. Hadde mye sex for å modne, kan virke som om det funket... Begge fødsler startet etter sex med orgasme 😂😉👍

Anonymkode: c25f6...316

Da vet jeg hva jeg skal prøve 😅😊 Takk for tips 😊 HI

Anonymkode: 37a4d...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2019 den 22.04, Anonym bruker skrev:

2.gangsfødende og jeg er 31 uker på vei. 5 år siden forrige graviditet, hvor jeg fødte 6 dager over terminen. 

Jeg har på følelsen at jeg føder før terminen denne gangen siden det er en gutt, han er mye mer aktiv enn forrige foster og jeg spiser sunnere mat denne gangen. I tillegg spiser jeg mer mat. Har ikke gått opp mer i vekt da (7 kg). Jeg ser for meg at han er klar tidligere enn termin til å komme siden jeg har spist mer og jan er godt ernært. Blir jo bare spekulasjoner da

Hva tror du? Hva er din erfaring, du som har 2 barn eller flere?

Anonymkode: 37a4d...a62

Nr 1 3 uker før termin (jente)

Nr2 1uke etter termin(gutt) så nei for meg var det motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...