Gå til innhold

Inspirert - dere som ‘aldri ser på NRK’


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg mener ikke tv2 sine nyheter er søppel, men jeg mener at bare TV2 blir for ensidig og lite variert som eneste tvkanal for å holde seg oppdatert på det som foregår her i landet. Kanalen er etter min mening alt for tabloid som hovedkilde til nyheter og har for få seriøse debattprogramer.

Anonymkode: 154b2...9a4

Igjen, din mening...

Anonymkode: 34d8c...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å lese hva jeg faktisk skriver. Her tillegger du meg meninger jeg ikke har ytret.

Anonymkode: 154b2...9a4

Hvilke meninger er det du ikke har ytret? For det er jo akkurat det du skriver.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig til en viss grad. Det kan godt hende du klarer å holde deg godt oppdatert med andre kilder, men jeg synes ikke det er greit at noen velger bort seriøse nyheter og ikke gidder å følge med i det som sljer i eget land. Jeg mener ikke at alle interesser er like verdifulle.

Anonymkode: 154b2...9a4

 

Anonymkode: e0182...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg mener ikke tv2 sine nyheter er søppel, men jeg mener at bare TV2 blir for ensidig og lite variert som eneste tvkanal for å holde seg oppdatert på det som foregår her i landet. Kanalen er etter min mening alt for tabloid som hovedkilde til nyheter og har for få seriøse debattprogramer.

Anonymkode: 154b2...9a4

Du vet at det finnes flere kanaler enn Nrk og Tv2?

Anonymkode: e0182...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør komme deg ut fra under den steinen snart, det finnes en hel verden her ute!

Anonymkode: 34d8c...ea6

Det hadde vært litt morsommere å diskutere med deg hvis du svarte litt konkret om hva du mente og ikke bare fortalte at andre tar feil. Kom med litt eksempler.

Anonymkode: 154b2...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, soleia skrev:

Petimeteret i meg må berre få påpeika at yr.no ikkje er NRK, men Norsk meteorologisk institutt sine sider.  Ei fantastisk gratisteneste finansiert via skatteseddelen den og.   Ellers er eg einig i at NRK lagar ein del flotte og informative program for barn, til skilnad frå mange hjernedøde seriar på Netflix, og kan ha gode dokumentar- og debattprogram.  Eg har ingen problem med å betale kringkastingsavgift. 

"Yr er et samarbeid mellom NRK og Meteorologisk institutt, og er i dag blant de aller største dedikerte værnettstadene i Europa."

"Meteorologisk institutt er ansvarlige for datagrunnlaget og det faglige innholdet på Yr, og NRK for presentasjon, design, redaksjonelt innhold og leveransen av varslene til brukerne. "

"

  • Meteorologisk ansvarlig: Roar Skålin, direktør for Meteorologisk institutt
  • Ansvarlig redaktør: Thor Gjermund Eriksen, kringkastingssjef i NRK
  • Redaktør: Ingrid Støver Jensen, NRK"

FYI

Anonymkode: 50683...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde vært litt morsommere å diskutere med deg hvis du svarte litt konkret om hva du mente og ikke bare fortalte at andre tar feil. Kom med litt eksempler.

Anonymkode: 154b2...9a4

Hvis du kun inntar informasjon via TV vil jeg anbefale deg å kjøpe et TV program eller rett og slett finne knappene på fjernkontrollene som er etter 1-3. 

På nett finnes det også ubegrenset informasjon, men siden kildekritikk jo ikke er din sterke side så kan du jo komme over mye der. Kanskje du kan vurdere å lese aviser? Delta på noe aktivt selv? Vanskelig å vite på hvilket nivå du er, men virker jo som du har godt av å komme deg litt ut? 

Anonymkode: 34d8c...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at det finnes flere kanaler enn Nrk og Tv2?

Anonymkode: e0182...9f1

Som formidler nasjonale nyheter? 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som formidler nasjonale nyheter? 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Tror du må se litt utover, du virker veldig navlebeskuende på mange måter. Ikke bare Norge som er viktig vel?

Anonymkode: 34d8c...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du må se litt utover, du virker veldig navlebeskuende på mange måter. Ikke bare Norge som er viktig vel?

Anonymkode: 34d8c...ea6

Det er jo ingen av oss som påstår at det bsre er nrk som er bra, men jeg memer nrk fyller en viktig rolle her i Norge. Det er fint å vite noe om hele verden, men det er også viktig å vite mye om det som skjer her i Norge. Det trenger vi norske kanaler til å formidle og da fortrinnsvis kanaler som ikke er styrt av komersielle interesser.

Jeg setter pris på flere andre tvkanaler, jeg leser aviser og bøker og jeg hører radio og podkaster. Det hender til og med at jeg går på politoske møter ol. Likevell ser jeg at NRK fyller en rolle som ingen andre bryr seg med.

Anonymkode: 154b2...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bare ignorerte at jed skrev dette

 

Anonymkode: e0182...9f1

Nei, men det er uinteressert hvor mye/lite du «forbruker» av NRK sitt tilbud. Så lenge du ser på deres produksjoner må du selvsagt også betale. Det er jo ikke slik at man får gratis HBO bare fordi man kun ser Game of Thrones der. 

Anonymkode: 1cca7...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor får du nyhetene fra? Kun nettaviser?

Dette er ikke kritikk, bare nysgjerrighet. 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Kjære deg Hi, skjønner du ikke at det finnes haugevis av andre nyhetskanaler enn kun NRK???? Nå spurte du ikke meg men jeg klarte ikke la være å svare.

Tv2, Aftenposten, finansavisen, vg, Dagbladet, BBC, CNN, nettavisen, abc nyheter, nbc news, news sky, le monde (hvis man kan fransk) osv osv osv.... 

Jobben abonnerer på bl.a. Aftenposten så den leser jeg på jobben hver dag. Jeg holder meg oppdatert på hva som skjer i Norge og resten av verden UTEN at jeg leser NRK.

Anonymkode: 6205d...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men det er uinteressert hvor mye/lite du «forbruker» av NRK sitt tilbud. Så lenge du ser på deres produksjoner må du selvsagt også betale. Det er jo ikke slik at man får gratis HBO bare fordi man kun ser Game of Thrones der. 

Anonymkode: 1cca7...3ab

Jeg vet ikke hva du svarer på for jeg har aldri sagt at jeg ikke vil betale. Det var heller ikke det kommentaren min var rettet mot

Anonymkode: e0182...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke dekoder og får ikke inn TV-signaler i huset vårt. Så vi ser aldri på NRK.

 

Anonymkode: a2566...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg Hi, skjønner du ikke at det finnes haugevis av andre nyhetskanaler enn kun NRK???? Nå spurte du ikke meg men jeg klarte ikke la være å svare.

Tv2, Aftenposten, finansavisen, vg, Dagbladet, BBC, CNN, nettavisen, abc nyheter, nbc news, news sky, le monde (hvis man kan fransk) osv osv osv.... 

Jobben abonnerer på bl.a. Aftenposten så den leser jeg på jobben hver dag. Jeg holder meg oppdatert på hva som skjer i Norge og resten av verden UTEN at jeg leser NRK.

Anonymkode: 6205d...44d

Ok. Takk for svar. 

Håper blodtrykket har stabilisert seg. 

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor får du nyhetene fra? Kun nettaviser?

Dette er ikke kritikk, bare nysgjerrighet. 

Hi

Anonymkode: c2bda...945

Jeg ser ikke på nyheter fordi det er for deprimerende. Alt som er viktig blir nevnt på sosiale medier eller i vennekretsen min uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ta direktesendinger fra Stortinget eller et program som "Språkteigen" for å ta noe. 

Jeg finner sjelden gode tvdebatter om typise norske forhold andre steder enn nrk. Avisene har litt, men de er som regel mer senasjonspregede og går ofte ikke så mye i dybden.

Anonymkode: 154b2...9a4

Sorry. Folk som sitter her inne er ikke en som følger Stortinget direkte. 

Anonymkode: b9a52...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser jeg en god del på NRK. De har de beste nyhetssendingene synes jeg, og jeg må se værmeldingen på NRK. Her er vi glad i sport ,så det ser vi en god del på.

Jeg ser ikke så mye på tv egentlig, men jeg bruker gjerne NRK for informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sorry. Folk som sitter her inne er ikke en som følger Stortinget direkte. 

Anonymkode: b9a52...b03

På seg selv kjenner man andre?

Du tror ikke at noen av oss evner begge deler, altså? 

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg mener ikke tv2 sine nyheter er søppel, men jeg mener at bare TV2 blir for ensidig og lite variert som eneste tvkanal for å holde seg oppdatert på det som foregår her i landet. Kanalen er etter min mening alt for tabloid som hovedkilde til nyheter og har for få seriøse debattprogramer.

Anonymkode: 154b2...9a4

Vel, jeg jobber innen statlig virksomhet, og så sitter jeg i kommunestyret og to av utvalgene. Jeg gidder rett og slett ikke se på debattene på tv, det får jeg nok av gjennom mitt verv som politiker. I tillegg har jeg flere barn som nå kjøres på treninger, kamper osv. Det passer sjeldent å se en debatt på tv akkurat når den går. Derfor foretrekker jeg å lese politiske nyheter, eventuelt diskutere med andre politikere. 

Da kan jeg stille motspørsmål - hvorfor følger du ikke med i samfunnet? Du vet at du ikke kan endre noe ved å se på nyheter og politiske debatter? Hvorfor engasjerer du deg ikke i politikken?

Anonymkode: cb515...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, jeg jobber innen statlig virksomhet, og så sitter jeg i kommunestyret og to av utvalgene. Jeg gidder rett og slett ikke se på debattene på tv, det får jeg nok av gjennom mitt verv som politiker. I tillegg har jeg flere barn som nå kjøres på treninger, kamper osv. Det passer sjeldent å se en debatt på tv akkurat når den går. Derfor foretrekker jeg å lese politiske nyheter, eventuelt diskutere med andre politikere. 

Da kan jeg stille motspørsmål - hvorfor følger du ikke med i samfunnet? Du vet at du ikke kan endre noe ved å se på nyheter og politiske debatter? Hvorfor engasjerer du deg ikke i politikken?

Anonymkode: cb515...e32

Hvem sier at jeg ikke engasjerer meg politisk og hva skulle det ha med saken å gjøre?

Anonymkode: 154b2...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sier at jeg ikke engasjerer meg politisk og hva skulle det ha med saken å gjøre?

Anonymkode: 154b2...9a4

Var bare motspørsmål til deg. Du mener at de som ikke ser NRK ikke engasjerer seg i samfunnet. Vel, det gjør ikke du heller. Å sitte og glo på nyheter og at andre diskuterer politikk er ikke det samme som å engasjere seg. 

Anonymkode: cb515...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var bare motspørsmål til deg. Du mener at de som ikke ser NRK ikke engasjerer seg i samfunnet. Vel, det gjør ikke du heller. Å sitte og glo på nyheter og at andre diskuterer politikk er ikke det samme som å engasjere seg. 

Anonymkode: cb515...e32

Nei, det er ikke det jeg har skrevet. Jeg regner med at det du sikter til var dette:

"Det kan godt hende du klarer å holde deg godt oppdatert med andre kilder, men jeg synes ikke det er greit at noen velger bort seriøse nyheter og ikke gidder å følge med i det som sljer i eget land."

Som du ser pressiserte jeg at jeg trodde på at det var mulig å holde seg oppdatert uten å se på NRK. Det er imidlertid en del som ikke gjør det. Noen mennesker, ikke nødvendig vis de samme som ikke bruker NRK, velger bort nyheter og idder ikke holde seg oppdatert. Det er dem jeg kritiserer.

Anonymkode: 154b2...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke det jeg har skrevet. Jeg regner med at det du sikter til var dette:

"Det kan godt hende du klarer å holde deg godt oppdatert med andre kilder, men jeg synes ikke det er greit at noen velger bort seriøse nyheter og ikke gidder å følge med i det som sljer i eget land."

Som du ser pressiserte jeg at jeg trodde på at det var mulig å holde seg oppdatert uten å se på NRK. Det er imidlertid en del som ikke gjør det. Noen mennesker, ikke nødvendig vis de samme som ikke bruker NRK, velger bort nyheter og idder ikke holde seg oppdatert. Det er dem jeg kritiserer.

Anonymkode: 154b2...9a4

Hvorfor skal alle interessere seg for akkurat det samme?

Anonymkode: cb515...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal alle interessere seg for akkurat det samme?

Anonymkode: cb515...e32

Du syns ikke at du begynner å miste taket her litt nå? 

Det var svært så personlig du skulle ta dette?

Anonymkode: c2bda...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal alle interessere seg for akkurat det samme?

Anonymkode: cb515...e32

Så lenge vi har et demokrati bør alle, i det minste de som har stemmerett, holde seg oppdatert for å kunne påvirke på en fornuftig måte ved valg. I tillegg bør man være oppdatert for å kunne følge lovverket og for å ta andre besluttninger. De som har barn har også etter min mening en plikt til å holde seg så oppdatert at man kan ta gode valg på deres vegne.

Anonymkode: 154b2...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...