Gå til innhold

Usikker på om jeg er gravid..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Småen92
1 time siden, Havfrue8 skrev:

Gleder meg til å høre fra deg 😃 jeg kan jo oppdatere med at mannen fikk tilbake sædprøven med strålende resultater! Svømmerne var til og med raskere enn vanlig! Håper det får oss til å slappe av litt mer 🙏🏼

Så bra! Da satser vi på at det går bra denne gangen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Småen92
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Idag var jeg hos legen og fikk sjekka livmortappen. Siden jeg har hatt en liten blødning og hatt brun utflod når jeg går på do i etterkant, så er jeg redd det er en begynnende SA. Så legen fikk sjekka og sa at den er litt åpen, men ikke nok til at det er en SA. Så konklusjonen var han litt usikker på. Men han tror det går bra. Så skal måle hcg nivået imorgen og neste på mandag. 

Men etter det jeg har googla, så kan den være litt åpen hvis man har født før? Jeg har to barn fra før..

Anonymkode: b9422...963

Det beste rådet jeg kan gi, er å ikke Google så mye. Jeg har vært helt ekstrem til å google. Hvis legen din mener det skal gå bra, så tror jeg hadde valgt å stole på han. 

Jeg pratet med legen min på telefon i dag, fordi jeg ble ekstremt bekymret, siden jeg fikk kraftige smerter, dog ingen blødninger og har hadde en SA i januar på denne tiden. Var sikker på at det skulle gå galt igjen. Men legen min fortalte meg at det var vanlig med sterke smerter til tider, og jeg skulle ikke bekymre meg hvis det begynte å blø litt/brun utflod. 

Med min SA i Januar økte blodmengden i løpet av noen timer og jeg hadde så sterke smerter at jeg kastet opp. Jeg tenker at så lenge du ikke blør veldig mye og har ekstremt vondt, så krysser vi fingrene for at det går bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Småen92 skrev:

Det beste rådet jeg kan gi, er å ikke Google så mye. Jeg har vært helt ekstrem til å google. Hvis legen din mener det skal gå bra, så tror jeg hadde valgt å stole på han. 

Jeg pratet med legen min på telefon i dag, fordi jeg ble ekstremt bekymret, siden jeg fikk kraftige smerter, dog ingen blødninger og har hadde en SA i januar på denne tiden. Var sikker på at det skulle gå galt igjen. Men legen min fortalte meg at det var vanlig med sterke smerter til tider, og jeg skulle ikke bekymre meg hvis det begynte å blø litt/brun utflod. 

Med min SA i Januar økte blodmengden i løpet av noen timer og jeg hadde så sterke smerter at jeg kastet opp. Jeg tenker at så lenge du ikke blør veldig mye og har ekstremt vondt, så krysser vi fingrene for at det går bra 😊

Tusen takk for beroligende ord ❤ Er veldig spent på hva nivået 🙈

Anonymkode: b9422...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for beroligende ord ❤ Er veldig spent på hva nivået 🙈

Anonymkode: b9422...963

Bare hyggelig å kunne dele de erfaringene man selv har. Håper virkelig på det beste for deg❤️ Si ifra hvordan det går da☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Småen92 skrev:

Bare hyggelig å kunne dele de erfaringene man selv har. Håper virkelig på det beste for deg❤️ Si ifra hvordan det går da☺️

Ja det skal jeg gjøre 🙂 Får ikke vite om hcg nivået har steget før onsdag. Føles ut som en evighet å vente 😅 Men skal gjøre som legen sier, å ta det med ro i helga 🙂

Anonymkode: b9422...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja det skal jeg gjøre 🙂 Får ikke vite om hcg nivået har steget før onsdag. Føles ut som en evighet å vente 😅 Men skal gjøre som legen sier, å ta det med ro i helga 🙂

Anonymkode: b9422...963

Det forstår jeg godt, onsdag er lenge😱 Jeg fikk beskjed om lytte til kroppen, ikke ignorere den 😂 Er en sånn type som styrer og ordner hele tiden, store problemer med å sitte rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Småen92 skrev:

Det forstår jeg godt, onsdag er lenge😱 Jeg fikk beskjed om lytte til kroppen, ikke ignorere den 😂 Er en sånn type som styrer og ordner hele tiden, store problemer med å sitte rolig. 

Huff ja...skjønner den. Har hatt familie på feriebesøk en liten uke, og det var stressende skal du vite 😅 Var vel kanskje derfor blødningen kom... Vant med å være 3 stk i huset, plutselig var vi 9(!) 😮 Hehe..koselig men slitsomt samtidig. Men etter blødningen, så har jeg virkelig tatt det med ro, eller..ihvertfall mye roligere 😉 

Anonymkode: b9422...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff ja...skjønner den. Har hatt familie på feriebesøk en liten uke, og det var stressende skal du vite 😅 Var vel kanskje derfor blødningen kom... Vant med å være 3 stk i huset, plutselig var vi 9(!) 😮 Hehe..koselig men slitsomt samtidig. Men etter blødningen, så har jeg virkelig tatt det med ro, eller..ihvertfall mye roligere 😉 

Anonymkode: b9422...963

Bra du er forsiktig, så da er det bare å fortsette sånn ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ønskernummer2 skrev:

Så godt å høre! 🙏🏼😄👏🏼👏🏼 Blir spennende og følge med deg/dere 😄👏🏼 Håper det er vår tur straks 🙏🏼😊😊😊

Her ble første test fyrt av på ettermiddagsurin.. mest sannsynlig bare svak skyggestrek (RFSU) .. blir spennende dagene fremover 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre om dere som venter i spenning nå🤞🏼Her har jeg forøvrig hatt noe bra dager nå,litt fri fra kvalmen🤢Den tok omtrent piffen fra meg her😩Ellers er det mye opp på natten med tissing😝begynnende halsbrann🥴Var på ny ul i dag,og ble satt fram enda litt til fra forrige ul (8+6). Mine beregninger er 8+3 i dag. Sikkert litt vanskelig å måle når det er så smått. De kunne se antydninger til litt bevegelse på den lille «klumpen»,armer og bein begynner å ta form. Fascinerende hele greia🥰

Hvordan går det med dere andre gravide? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
1 time siden, Ønskernummer2 skrev:

Her ble første test fyrt av på ettermiddagsurin.. mest sannsynlig bare svak skyggestrek (RFSU) .. blir spennende dagene fremover 🙊

Spennende. Du må dele da, så jeg kan tyde tester 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
41 minutter siden, Anonym80c skrev:

Så gøy å høre om dere som venter i spenning nå🤞🏼Her har jeg forøvrig hatt noe bra dager nå,litt fri fra kvalmen🤢Den tok omtrent piffen fra meg her😩Ellers er det mye opp på natten med tissing😝begynnende halsbrann🥴Var på ny ul i dag,og ble satt fram enda litt til fra forrige ul (8+6). Mine beregninger er 8+3 i dag. Sikkert litt vanskelig å måle når det er så smått. De kunne se antydninger til litt bevegelse på den lille «klumpen»,armer og bein begynner å ta form. Fascinerende hele greia🥰

Hvordan går det med dere andre gravide? 

Så moro med ul☺️ Jeg skal på tul i starten av August, da er jeg ca 9 uker, så gleder meg 😍 

Joda, jeg er 5+6 i dag, og fortsatt lite symptomer. Mye oppe på natta for å tisse, tett neste, litt trøtt, ømme bryst og murringer/stikkinger/strekk. Litt kvalm innimellom, men ikke mye. Syns liksom jeg har så lite symptomer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Småen92 skrev:

Så moro med ul☺️ Jeg skal på tul i starten av August, da er jeg ca 9 uker, så gleder meg 😍 

Joda, jeg er 5+6 i dag, og fortsatt lite symptomer. Mye oppe på natta for å tisse, tett neste, litt trøtt, ømme bryst og murringer/stikkinger/strekk. Litt kvalm innimellom, men ikke mye. Syns liksom jeg har så lite symptomer 😊

Tett nese har jeg også slitt med,ømme bryster og litt sår i tannkjøttet. Og ikke minst oppblåst mage🤰🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Småen92
1 minutt siden, Anonym80c skrev:

Tett nese har jeg også slitt med,ømme bryster og litt sår i tannkjøttet. Og ikke minst oppblåst mage🤰🏽

Oppblåst mage kan jeg kjenne meg igjen faktisk. Men ikke meningen å være frekk, men har du gått opp noe i vekt? Det har nemlig jeg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Småen92 skrev:

Oppblåst mage kan jeg kjenne meg igjen faktisk. Men ikke meningen å være frekk, men har du gått opp noe i vekt? Det har nemlig jeg 🙈

Ja,gått opp 4 kg🙈jeg spiser mye mer pga kvalmen. Med første gikk jeg opp 23 kg,med 2 30 kremt kg😩. Gått av stort sett alt hver gang. Føler vekten kan true litt nå,men det får bli som det blir så lenge den maten kan døyve kvalmen. Det er heftige saker kroppene våre skal igjennom i 9mnd☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
18 minutter siden, Anonym80c skrev:

Ja,gått opp 4 kg🙈jeg spiser mye mer pga kvalmen. Med første gikk jeg opp 23 kg,med 2 30 kremt kg😩. Gått av stort sett alt hver gang. Føler vekten kan true litt nå,men det får bli som det blir så lenge den maten kan døyve kvalmen. Det er heftige saker kroppene våre skal igjennom i 9mnd☺️

Det er betryggende å høre. Jeg er 6+0 i morgen og allerede gått opp 2,3 kg. Har ikke lagt om kostholdet noe særlig, men klarer ikke lengre spise snop og drikke brus, ikke gjort det på to uker. Men vekta stiger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Småen92

Den er så svak at den kan nesten ikke sees i dårlig bildeoppløsning, men jeg følte ikke at jeg måtte anstrenge meg for å se den i dagslys.. var mer om den var frå eller rosa 🙊

9E329B91-D4F7-4384-9125-3957F5284A3C.jpeg

9269317E-A0F6-47D0-BCB8-AA8C27028527.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Småen92 skrev:

Det er betryggende å høre. Jeg er 6+0 i morgen og allerede gått opp 2,3 kg. Har ikke lagt om kostholdet noe særlig, men klarer ikke lengre spise snop og drikke brus, ikke gjort det på to uker. Men vekta stiger 😂

Brus kuttet jeg også ut pga kvalmen,samt kaffe og sjokolade. Men salt potetgull derimot 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ønskernummer2 skrev:

@Småen92

Den er så svak at den kan nesten ikke sees i dårlig bildeoppløsning, men jeg følte ikke at jeg måtte anstrenge meg for å se den i dagslys.. var mer om den var frå eller rosa 🙊

9E329B91-D4F7-4384-9125-3957F5284A3C.jpeg

9269317E-A0F6-47D0-BCB8-AA8C27028527.jpeg

Jeg ser helt klart en strek🤞🏼🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
9 timer siden, Ønskernummer2 skrev:

@Småen92

Den er så svak at den kan nesten ikke sees i dårlig bildeoppløsning, men jeg følte ikke at jeg måtte anstrenge meg for å se den i dagslys.. var mer om den var frå eller rosa 🙊

9E329B91-D4F7-4384-9125-3957F5284A3C.jpeg

9269317E-A0F6-47D0-BCB8-AA8C27028527.jpeg

Jeg ser en strek der da, håper den blir sterkere 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
1 time siden, Anonym80c skrev:

Brus kuttet jeg også ut pga kvalmen,samt kaffe og sjokolade. Men salt potetgull derimot 🙈

Har skjønt at salt fungerer, så har salte kjeks og salt potetgull i skuffen i tilfelle😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Småen92 skrev:

Jeg ser en strek der da, håper den blir sterkere 😁

Krysser fingrene for at den er sterkere i morgen tidlig 🙊😄❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småen92
1 time siden, Ønskernummer2 skrev:

Krysser fingrene for at den er sterkere i morgen tidlig 🙊😄❤️

Jeg også ☺️ Du må dele den testen 😇

Her fikk jeg litt over middels panikk nå.. Kom litt blod på papiret når jeg var på do istad, men ikke noe mer nå. Pratet med legevakten og de sa det mest sannsynlig var helt ufarlig, men fikk streng beskjed om å ta det med ro resten av helgen og ikke gjøre noe. Også måtte jeg ta kontakt med fastlegen og få dem til å ta blodprøver på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 11.16, Småen92 skrev:

Jeg også ☺️ Du må dele den testen 😇

Her fikk jeg litt over middels panikk nå.. Kom litt blod på papiret når jeg var på do istad, men ikke noe mer nå. Pratet med legevakten og de sa det mest sannsynlig var helt ufarlig, men fikk streng beskjed om å ta det med ro resten av helgen og ikke gjøre noe. Også måtte jeg ta kontakt med fastlegen og få dem til å ta blodprøver på mandag. 

Testen i dag var blank, men er heller ikke så sensitiv som den jeg tok herom dagen, så jeg vet ikke hva jeg skal tenke.. men forbereder meg helst på TR 🙄😊

 

hvordan går det med deg, @Småen92? 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 11.16, Småen92 skrev:

Jeg også ☺️ Du må dele den testen 😇

Her fikk jeg litt over middels panikk nå.. Kom litt blod på papiret når jeg var på do istad, men ikke noe mer nå. Pratet med legevakten og de sa det mest sannsynlig var helt ufarlig, men fikk streng beskjed om å ta det med ro resten av helgen og ikke gjøre noe. Også måtte jeg ta kontakt med fastlegen og få dem til å ta blodprøver på mandag. 

Hvordan går det? Ikke noe mer blod håper jeg,selv om det ofte er helt ufarlig😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...