Gå til innhold

Kan jeg begynte å plante i kasser og potter nå?🙄😊


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Evt hva da? 

Om noen har tips eller linker til en dummys på slike ting, blir jeg glad🙈😅

Anonymkode: ff77d...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor bor du? Flere blomster tåler litt frost, stemor for eksempel. Hør på et hagesenter i nærheten hos deg, da får du gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Amandine sier, kommer an på hvor i landet du bor. Jeg har bodd veldig værhadt og kaldt tidligere, og har der erfaring med at stemorsblomstene fint tåler ned i minus 5 grader på natta, bare det blir pluss på dagen. Påskeliljene tåler også ganske mye. Men det er planter, skal du så frø må det høyere temperatur til. Enig med Amandine om å høre med ditt lokale hagesenter. De selger som regel uteplanter som er egnet for det stedet det ligger. Det er f.eks. stor forskjell  på å gå på et hagesenter som ligger i fjellet i midtnorge, i Finnmark eller på sørlandet eller sentrale Østland. Spør, de kommer gjerne med råd, både om pleie og plantetyper.

Jeg har begynt å så litt forskjellig inne nå, bl.a. agurk, paprika, hvite auberginer. Disse skal ut senere. Så skal jeg så litt forskjellig etterhvert, sukkererter, blomster til biene. Og så planter jeg en del spirer og salat som jeg bare skal dyrke inne inntil jeg kan så frø direkte ut av disse senere. Kan fint dyrke litt salat, sprirer og urter inne også :) Jeg har bare en veranda, men morsomt å holde på med :)

Anonymkode: 36342...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...